Hotărâri
1124/15.09.2003 Hotărîre despre aprobarea Regulamentului de încasare în buget a taxei pentru comercializarea gazului lichefiat şi a celui natural destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru unităţile de transport auto
HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
despre aprobarea Regulamentului de încasare în buget a taxei
pentru comercializarea gazului lichefiat şi a celui natural
destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru
unităţile de transport auto
Nr.1124 din 15.09.2003
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.208-210/1199 din 03.10.2003
* * *
Abrogat: 07.11.2003
Hotărîrea Guvernului nr.1305 din 30.10.2003
În conformitate cu prevederile alin.(1) din articolul 7/1 al Legii
fondului rutier nr.720-XIII din 2 februarie 1996 (Monitorul Oficial al
Republicii Moldova, 1996, nr.14-15, art.147), cu modificările şi
completările ulterioare, Guvernul HOTĂRĂŞTE:
Se aprobă Regulamentul de încasare în buget a taxei pentru
comercializarea gazului lichefiat şi a celui natural destinate
utilizării în calitate de carburanţi pentru unităţile de transport auto
(se anexează).
PRIM-MINISTRU Vasile TARLEV
Contrasemnată:
Ministrul economiei Marian Lupu
Ministrul finanţelor Zinaida Grecianîi
Ministrul transporturilor şi comunicaţiilor Vasile Zgardan
Ministrul justiţiei Vasile Dolghieru
Chişinău, 15 septembrie 2003.
Nr.1124.
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
nr.1124 din 15 septembrie 2003
REGULAMENTUL
de încasare în buget a taxei pentru comercializarea gazului
lichefiat şi a celui natural destinate utilizării în calitate
de carburanţi pentru unităţile de transport auto
1. Regulamentul de încasare în buget a taxei pentru comercializarea
gazului lichefiat şi a celui natural destinate utilizării în calitate de
carburanţi pentru unităţile de transport auto (în continuare -
Regulament) a fost elaborat în conformitate cu prevederile alin.(1) din
articolul 7/1 al Legii fondului rutier nr.720-XIII din 2 februarie 1996,
cu modificările şi completările ulterioare.
2. Regulamentul este executoriu şi se extinde asupra tuturor
agenţilor economici din teritoriul Moldovei, înregistraţi, în modul
stabilit, şi care comercializează cu amănuntul gaze naturale şi
lichefiate.
3. Plătitori ai taxei sînt persoanele juridice şi fizice titulari de
licenţă pentru comercializarea gazului lichefiat şi a celui natural
destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru unităţile de
transport auto, precum şi participanţii la piaţa produselor petroliere
care procură cu ridicata gazul lichefiat şi cel natural, în scopul
utilizării în calitate de carburanţi pentru unităţile de transport auto
proprii sau aflate în gestiune.
4. Cuantumul taxei pentru comercializarea gazului lichefiat şi a
celui natural destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru
unităţile de transport auto este stabilit prin Legea fondului rutier şi
se aprobă anual prin legea bugetului de stat pe anul respectiv.
5. Suma taxei supuse vărsării la buget se calculează de către
plătitorii taxei de sine stătător, după expirarea fiecăror 24 de ore,
conform datelor contorului de evidenţă a gazului comercializat pe
parcursul a 24 de ore, după cum urmează:
Suma taxei este egală cu datele contorului la sfîrşitul celor 24 ore
(predarea schimbului) minus datele contorului la începutul celor 24 ore
(începutul schimbului) şi înmulţită la cota respectivă a taxei.
6. Sumele încasărilor vor fi transferate săptămînal la contul
trezorerial de venituri al bugetului de stat, conform clasificării
bugetare 115/48 "Taxa pentru comercializarea gazului lichefiat şi a
celui natural destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru
unităţile de transport auto".
7. Plătitorii taxei vor prezenta organului fiscal teritorial, către
data de 20 a lunii următoare perioadei de gestiune, darea de seamă
fiscală privind calculul sumei taxei pentru comercializarea gazului
lichefiat şi a celui natural destinate utilizării în calitate de
carburanţi pentru unităţile de transport auto.
8. Taxa se include în costul de comercializare a gazului lichefiat
şi a celui natural, destinate utilizării în calitate de carburanţi
pentru unităţile de transport auto.
9. Comercializarea cu amănuntul a gazului lichefiat destinat
utilizării în calitate de combustibil pentru unităţile de transport auto
se efectuează numai la staţiile de alimentare cu gaz lichefiat a
automobilelor, construite în baza documentaţiei de proiect elaborate cu
respectarea prevederilor CHuPa 2.04.08-87 (capitolul 8).
10. Prevederile prezentului Regulament nu se extind asupra
deţinătorilor staţiilor pentru umplerea cu gaz lichefiat a buteliilor de
uz casnic, proiectate şi construite în acest scop în corespundere cu
cerinţele documentelor normative în vigoare.
11. Nerespectarea prevederilor prezentului Regulament atrage după
sine aplicarea unor sancţiuni conform legislaţiei în vigoare, precum şi
retragerea licenţei.
12. Consultaţiile privind aplicarea prezentului Regulament sînt
asigurate de către Ministerul Transporturilor şi Comunicaţiilor şi
Ministerul Ecologiei, Construcţiilor şi Dezvoltării Teritoriului -
privind partea tehnică, iar Inspectoratul Fiscal Principal de Stat de pe
lîngă Ministerul Finanţelor - privind impozitarea.