BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

Hotărâre nr. 150 din 22.03.2023

privind modificarea Hotărârii Guvernului nr.1167/2008 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului social

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
22.03.2023

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Â R E

privind modificarea Hotărârii Guvernului nr.1167/2008

pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul

de stabilire şi plată a ajutorului social

nr. 150  din  22.03.2023

 (în vigoare 01.04.2023) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 97-99 art. 208 din 24.03.2023

* * *

În temeiul art.7 alin.(2) şi (6) din Legea nr.133/2008 cu privire la ajutorul social (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.179, art.625), cu modificările ulterioare, şi al art.13 alin.(2) din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2023 nr.357/2022 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.435-437, art.803), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Hotărârea Guvernului nr.1167/2008 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de stabilire şi plată a ajutorului social (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2008, nr.189, art.1173), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) punctul 12 din hotărâre va avea următorul cuprins:

"12. Având în vedere coeficientul de indexare, care constituie creşterea procentuală a veniturilor proprii ale bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2022 în raport cu anul 2021, în valoare de 15,0 %, la 1 aprilie 2023 nivelul venitului lunar minim garantat se indexează cu coeficientul de indexare de 1,15 şi după indexare constituie:

a) pentru un adult – 1568 lei;

b) pentru un copil – 1631 lei.";

2) Regulamentul se completează cu punctul 193 cu următorul cuprins:

"193. Prin derogare de la punctul 192, în cazul indexării din aprilie 2023 a venitului lunar minim garantat, coeficientul de indexare va constitui creşterea procentuală a veniturilor proprii ale bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2022 în raport cu anul 2021. Dacă din calcul rezultă fracţiuni în bani, acestea se rotunjesc la un leu în creştere."

2. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 aprilie 2023.