BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Cuprins
Legi

Lege nr. 168 din 22.06.2023

pentru modificarea unor acte normative

Tipul documentului
Legi
Data adoptării
22.06.2023

PARLAMENTUL REPUBLICII MOLDOVA

L E G E

pentru modificarea unor acte normative

nr. 168  din  22.06.2023

 (în vigoare 30.06.2023, cu excepţia art.I pct.6 şi art.II - 01.06.2023) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 223-226 art. 388 din 30.06.2023

* * *

Parlamentul adoptă prezenta lege organică.

1. La articolul 1 alineatul (1), cifrele "64868382,2" şi "83195682,2" se substituie, respectiv, cu cifrele "66274579,0" şi "84601879,0".

2. Articolul 2:

la litera a), cifrele "1485348,4" şi "50,67" se substituie, respectiv, cu cifrele "2221348,4" şi "70,94";

la litera c), cifrele "600000,0" se substituie cu cifrele "1020000,0";

la litera d), cifrele "1500000,0" se substituie cu cifrele "1600000,0";

la litera f), cifrele "175000,0" se substituie cu cifrele "75000,0";

la litera g), cifrele "250000,0" se substituie cu cifrele "50000,0";

la litera h), textul "şi pentru consolidarea calităţii educaţiei – în sumă de 23501,7 mii de lei, din contul împrumutului acordat de Banca Mondială în cadrul proiectului "Reforma învăţământului în Moldova"" se exclude;

articolul se completează cu litera l1) cu următorul cuprins:

"l1) pentru asamblarea, repararea şi livrarea la domiciliu a fotoliilor rulante fără motor (cărucioarelor), Societăţii Invalizilor din Republica Moldova – în sumă de 300,0 mii de lei;"

la litera n), cifrele "220190,8" şi "204190,8" se substituie, respectiv, cu cifrele "134121,9" şi "118121,9";

la litera p), cifrele "2426686,6" se substituie cu cifrele "2340567,6".

3. La articolul 3 litera f), cifrele "742000,0" se substituie cu cifrele "557809,7".

4. Articolul 4 alineatul (1):

la litera a), cifrele "17169869,3" se substituie cu cifrele "17114869,3";

litera c) va avea următorul cuprins:

"c) la bugetele locale – în sumă totală de 18541465,6 mii de lei, dintre care 675958,6 mii de lei transferuri cu destinaţie generală pentru bugetele locale de nivelul întâi din contul taxei pentru folosirea drumurilor de către autovehiculele înmatriculate în Republica Moldova. Prin derogare de la prevederile art.26 alin.(11) din Legea nr.123/2010 cu privire la serviciile sociale, din bugetul de stat se alocă 86068,9 mii de lei pentru finanţarea Serviciului social "Asistenţă personală" din pachetul minim de servicii sociale. Repartizarea transferurilor la bugetele locale se efectuează conform anexei nr.7."

5. La articolul 5, cifrele "170000,0" se substituie cu cifrele "200000,0".

6. Articolul 10 va avea următorul cuprins:

"Art.10. – (1) Pentru calcularea, începând cu 1 iunie 2023, a salariilor angajaţilor din sectorul bugetar, în conformitate cu prevederile Legii nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, se stabileşte valoarea de referinţă în mărime de 1900 de lei.

(2) Prin derogare de la prevederile alin.(1), se stabilesc următoarele valori de referinţă:

a) în mărime de 1400 de lei – pentru Preşedintele Republicii Moldova, Preşedintele Parlamentului, Prim-ministru şi deputaţi;

b) în mărime de 1800 de lei – pentru personalul din cadrul Serviciului Fiscal de Stat şi al Serviciului Vamal, inclusiv directorul Serviciului Fiscal de Stat şi directorul Serviciului Vamal;

c) în mărime de 2000 de lei pentru:

– personalul didactic, ştiinţifico-didactic şi personalul de conducere din cadrul instituţiilor de învăţământ, conducătorii (directori şi directori adjuncţi) instituţiilor de educaţie timpurie, de învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional tehnic, directorii/directorii adjuncţi ai altor instituţii de învăţământ decât cele de educaţie timpurie, de învăţământ primar, gimnazial, liceal şi profesional tehnic;

– personalul care, conform anexelor la Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar, se încadrează în clasele de salarizare de la 1 până la 25;

– corpul de subofiţeri din cadrul Ministerului Afacerilor Interne;

– efectivul de soldaţi şi sergenţi din cadrul Ministerului Apărării;

– consilierii pentru soluţionarea contestaţiilor din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Soluţionarea Contestaţiilor, inclusiv directorul general şi directorul general adjunct;

– personalul, inclusiv cu funcţii de demnitate publică, din cadrul Serviciului de Protecţie şi Pază de Stat;

– corpul agenţilor de penitenciare din cadrul sistemului administraţiei penitenciare;

d) în mărime de 2500 de lei pentru:

– judecătorii-asistenţi din cadrul Curţii Constituţionale, procurori, inspectorii din cadrul Inspecţiei procurorilor şi directorul Institutului Naţional al Justiţiei;

– personalul, inclusiv cu funcţii de demnitate publică, din cadrul Serviciului de Informaţii şi Securitate, al Centrului Naţional Anticorupţie, al Autorităţii Naţionale de Integritate şi al Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor;

– personalul, inclusiv cu funcţii publice de conducere, din cadrul Autorităţii Aeronautice Civile;

e) în mărime de 2850 de lei – pentru judecători (cu excepţia judecătorilor din cadrul Curţii Constituţionale, al Consiliului Superior al Magistraturii şi al Curţii Supreme de Justiţie) şi inspectorii-judecători;

f) în mărime de 3000 de lei pentru:

– judecătorii din cadrul Curţii Constituţionale, al Curţii Supreme de Justiţie şi al Consiliului Superior al Magistraturii, inclusiv membrii care nu fac parte din rândul judecătorilor;

– secretarii generali adjuncţi ai Guvernului, secretarii generali şi secretarii generali adjuncţi ai ministerelor, secretarii de stat;

– personalul, inclusiv din cabinetul persoanelor cu funcţii de demnitate publică, din aparatele centrale ale ministerelor, ale trezoreriilor regionale ale Ministerului Finanţelor, ale Cancelariei de Stat, şefii şi şefii adjuncţi ai oficiilor teritoriale ale Cancelariei de Stat, cu excepţia prim-viceprim-ministrului, viceprim-ministrului, ministrului, Agentului guvernamental şi secretarului general al Guvernului;

g) în mărime de 3600 de lei – pentru prim-viceprim-ministru, viceprim-ministru, ministru, Agentul guvernamental, secretarul general al Guvernului."

7. Legea se completează cu articolul 111 cu următorul cuprins:

"Art.111. – Pentru stagiarii care participă la stagiile în serviciul public, în conformitate cu prevederile Legii nr.123/2023 cu privire la stagiile plătite în serviciul public, se stabileşte cuantumul bursei lunare în mărime de 3000 de lei."

8. La articolul 14 alineatul (1), textul "prestatorii de servicii de plată şi Ministerul Finanţelor" se substituie cu textul "prestatorii de servicii de plată, Ministerul Finanţelor şi Agenţia de Guvernare Electronică în cazul plăţilor distribuite prin intermediul serviciului guvernamental de plăţi electronice".

9. La articolul 15, alineatul (1) se completează cu litera g) cu următorul cuprins:

"g) plăţile specificate la art.14 alin.(1)."

10. La articolul 17 litera e), sintagma "Ministerului Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale" se substituie cu sintagma "Ministerului Energiei".

11. Anexele nr.1–7 se substituie cu anexele nr.1–7 la prezenta lege.

12. Anexa nr.8:

la compartimentul "Ministerul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale", poziţia "13. Instituţia publică "Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112" se exclude;

la compartimentul "Ministerul Economiei":

denumirea compartimentului va avea următorul cuprins:

"Ministerul Dezvoltării Economice şi Digitalizării";

compartimentul se completează cu poziţia 181 cu următorul cuprins:

"181. Instituţia publică "Serviciul naţional unic pentru apelurile de urgenţă 112".

1. Articolul 10 se completează cu alineatul (31) cu următorul cuprins:

"(31) Prin derogare de la prevederile alin.(1), salariul lunar al persoanelor cu funcţii de demnitate publică din cadrul Serviciului Prevenirea şi Combaterea Spălării Banilor, Serviciului de Informaţii şi Securitate se constituie din partea fixă, sporul cu caracter specific şi plăţile enumerate la alin.(2) dacă aceste plăţi nu rezultă din activităţi declarate incompatibile prin legi speciale."

2. La articolul 17 alineatul (2), litera d1) se abrogă.

3. La articolul 20, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

"(1) Pentru participare în proiecte de dezvoltare finanţate integral din surse externe nerambursabile în cadrul unităţii bugetare în care este angajat, personalul din unităţile bugetare poate beneficia de un spor, al cărui cuantum este stabilit de către conducătorul unităţii bugetare. În cazul proiectelor de dezvoltare finanţate parţial sau integral din surse externe rambursabile, cuantumul sporului nu va depăşi limita de 75% din salariul de bază."

4. Anexa nr.3:

tabelul 2:

la compartimentul "Autorităţile administraţiei publice de nivelul întâi", după poziţia A2162 se introduc poziţiile A2235, A2236, A2237 cu următorul cuprins:

în notele la tabel, punctul 2 va avea următorul cuprins:

"2. În oficiile teritoriale ale Cancelariei de Stat se instituie doar următoarele funcţii: şef oficiu teritorial, şef adjunct oficiu teritorial, specialist principal, specialist superior şi specialist. Clasele de salarizare pentru funcţiile de specialist principal, specialist superior şi specialist se majorează cu 6 clase succesive faţă de cele prevăzute în tabel pentru funcţiile respective."

tabelul 3 va avea următorul cuprins:

5. La anexa nr.6, notele la tabel se completează cu punctul 10 cu următorul cuprins:

"10. Clasele de salarizare pentru funcţiile cu statut special din cadrul Centrului Naţional Anticorupţie se majorează faţă de cele stabilite în tabel după cum urmează:

– cu 5 clase succesive – pentru funcţiile de conducere cu statut special;

– cu 15 clase succesive – pentru funcţiile de execuţie cu statut special."

"(3) Membrii Consiliului Superior al Procurorilor reprezentanţi ai societăţii civile primesc o indemnizaţie lunară egală cu salariul mediu al membrilor Consiliului Superior al Procurorilor aleşi din rândul procurorilor."

Anexa nr.1

Anexa nr.2

Anexa nr.3

Anexa nr.4

Anexa nr.5

Anexa nr.6

Anexa nr.7