BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

Hotărâre nr. 176 din 03.04.2025

cu privire la modificarea Regulamentului privind modul de compensare a cheltuielilor unităţilor în învăţământul dual, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.97/2023

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
03.04.2025

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Â R E

cu privire la modificarea Regulamentului privind modul de

compensare a cheltuielilor unităţilor în învăţământul dual,

aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 97/2023

nr. 176  din  03.04.2025

 (în vigoare 04.05.2025) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr.170-172 art.184 din 04.04.2025

* * *

În temeiul art.21 alin.(3) din Legea nr.110/2022 cu privire la învăţământul dual (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.151-157, art.273), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Regulamentul privind modul de compensare a cheltuielilor unităţilor în învăţământul dual, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.97/2023 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2023, nr.79-81, art.151), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1.1. la punctul 7 subpunctul 6) litera a), cifra "6" se substituie cu cifra "4";

1.2. la punctul 8, textul "1 august" se substituie cu textul "20 iulie", iar cifrele "15" se substituie cu cifrele "10";

1.3. la punctul 13:

1.3.1. subpunctul 1) va avea următorul cuprins:

"1) remuneraţia de formare profesională brută (fără adaosuri şi sporuri), dar nu mai mult de cuantumul salariului minim pe ţară înregistrat la data suportării cheltuielilor de către unitate per elev instruit prin învăţământ dual, absolvent al anului de studii în anul de gestiune";

1.3.2. la subpunctul 2), după cuvintele "instruit elevii în învăţământul dual" se introduce textul "(un maistru instructor poate instrui concomitent de la unu până la 15 elevi),";

1.3.3. subpunctele 5) şi 6) se abrogă;

1.4. la punctul 16:

1.4.1. cifrele "400" se substituie cu textul "SC";

1.4.2. după textul "la învăţământul dual;" se introduce textul "SC constituie 10% din cuantumul salariului minim pe ţară înregistrat;"

1.5. la punctul 20, textul "400 de lei" se substituie cu textul "10% din cuantumul salariului minim pe ţară înregistrat".

2. Organizaţia pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, în termen de până la 30 de zile de la data publicării prezentei hotărâri, va actualiza formularul electronic şi Ghidul de compensare a costurilor unităţii.

3. Controlul asupra executării prezentei hotărâri se pune în sarcina Ministerului Dezvoltării Economice şi Digitalizării şi a Ministerului Educaţiei şi Cercetării.