Lege nr. 439 din 28.12.1990
despre modul de aplicare pe teritoriul R.S.S. Moldova a Legii U.R.S.S. "Cu privire la impozitul perceput pe veniturile cetăţenilor U.R.S.S., cetăţenilor străini şi persoanelor fară cetăţenie"
PARLAMENTUL REPUBLICII MOLDOVA
L E G E
despre modul de aplicare pe teritoriul R.S.S. Moldova a Legii U.R.S.S.
"Cu privire la impozitul perceput pe veniturile cetăţenilor U.R.S.S.,
cetăţenilor străini şi persoanelor fară cetăţenie"
nr. 439-XII din 28.12.90
(în vigoare 01.01.1991)
* * *
Prezenta Lege determină modificările de care se ţine cont la aplicarea pe teritoriul R.S.S. Moldova a Legii U.R.S.S. "Cu privire la impozitul perceput pe veniturile cetăţenilor U.R.S.S., cetăţenilor străini şi persoanelor fără cetăţenie".
1. Cetăţenii U.R.S.S., cetăţenii străini şi persoanele fără cetăţenie enumerate în subpunctele "a" şi "d" şi "k" din punctul 1 al articolului 4, în punctul 1 din articolul 8 al legii U.R.S.S. "Cu privire la impozitul perceput pe veniturile cetăţenilor U.R.S.S., cetăţenilor străini şi persoanelor fără cetăţenie" sînt supuşi la impozitul pe venituri pe teritoriul R.S.S. Moldova în modul următor:
în subpunctul "a" din punctul 1 al articolului 4: "muncitorii, funcţionarii şi cetăţenii echivalenţi cu ei în ceea ce priveşte impunerea, care primesc salarii şi alte tipuri de recompense băneşti imposabile la locul de lucru de bază (de serviciu, de studii), dar nu mai mari de 150 ruble pe lună";
în subpunctul "d" din punctul 1 al articolului 4: "membrii gospodăriilor ţărăneşti - timp de cinci ani, începînd din anul formării gospodăriei ţărăneşti - pe veniturile obţinute din această gospodărie";
în subpunctul "k" din punctul 1 al articolului 4: "persoanele care au devenit invalide ca urmare a avariei de la Centrala Atomo-electrică Cernobîl sau în procesul lichidării urmărilor ei, invalizii din copilărie, precum şi invalizii de grupele I şi a II-a care şi-au pierdut vederea - pe toate veniturile pe care le primesc";
în punctul 1 al articolului 8: "Pe veniturile enumerate în articolul 7 din prezenta Lege impozitul se reţine în următoarele mărimi:
|
Mărimea |
Suma |
Mărimea |
Suma impozitului |
| 151 rub. | 0 rub. 40 cop. | 176 rub. | 11 rub. 00 cop. |
| 152 rub. | 0 rub. 80 cop. | 177 rub. | 11 rub. 40 cop. |
| 153 rub. | 1 rub. 20 cop. | 178 rub. | 11 rub. 80 cop. |
| 154 rub. | 1 rub. 70 cop. | 179 rub. | 12 rub. 30 cop. |
| 155 rub. | 2 rub. 10 cop. | 180 rub. | 12 rub. 70 cop. |
| 156 rub. | 2 rub. 50 cop. | 181 rub. | 13 rub. 10 cop. |
| 157 rub. | 2 rub. 90 cop. | 182 rub. | 13 rub. 50 cop. |
| 158 rub. | 3 rub. 40 cop. | 183 rub. | 14 rub. 00 cop. |
| 159 rub. | 3 rub. 80 cop. | 184 rub. | 14 rub. 40 cop. |
| 160 rub. | 4 rub. 20 cop. | 185 rub. | 14 rub. 80 cop. |
| 161 rub. | 4 rub. 60 cop. | 186 rub. | 15 rub. 20 cop. |
| 162 rub. | 5 rub. 10 cop. | 187 rub. | 15 rub. 70 cop. |
| 163 rub. | 5 rub. 50 cop. | 188 rub. | 16 rub. 10 cop. |
| 164 rub. | 5 rub. 90 cop. | 189 rub. | 16 rub. 50 cop. |
| 165 rub. | 6 rub. 30 cop. | 190 rub. | 16 rub. 90 cop. |
| 166 rub. | 6 rub. 80 cop. | 191 rub. | 17 rub. 40 cop. |
| 167 rub. | 7 rub. 20 cop. | 192 rub. | 17 rub. 80 cop. |
| 168 rub. | 7 rub. 60 cop. | 193 rub. | 18 rub. 20 cop. |
| 169 rub. | 8 rub. 00 cop. | 194 rub. | 18 rub. 60 cop. |
| 170 rub. | 8 rub. 50 cop. | 195 rub. | 19 rub. 10 cop. |
| 171 rub. | 8 rub. 90 cop. | 196 rub. | 19 rub. 50 cop. |
| 172 rub. | 9 rub. 30 cop. | 197 rub. | 19 rub. 90 cop. |
| 173 rub. | 9 rub. 70 cop. | 198 rub. | 20 rub. 30 cop. |
| 174 rub. | 10 rub. 20 cop. | 199 rub. | 20 rub. 70 cop. |
de la 201 pînă la 700 rub. - 21 rub. 20 cop. + 13% din suma care depăşeşte 200 rub.
de la 701 pînă la 900 rub. - 86 rub. 20 cop. + 15% din suma care depăşeşte 700 rub.
de la 901 pînă la 1100 rub. - 116 rub 20 cop. + 20% din suma care depăşeşte 900 rub.
de la 1101 pînă la 1300 rub. - 156 rub. 20 cop. + 30% din suma care depăşeşte 1100 rub.
de la 1301 pînă la 1500 rub. - 216 rub. 20 cop. + 40% din suma care depăşeşte 1300 rub.
de la 1501 pînă la 3000 rub. - 296 rub. 20 cop. + 50% din suma care depăşeşte 1500 rub.
de la 3001 rub. şi mai mult - 1046 rub. 20 cop. + din suma care depăşeşte 3000 rub".
2. Îlesniri fiscale suplimentare la cele enumerate în Legea U.R.S.S. "Cu privire la impozitul perceput pe veniturile cetăţenilor U.R.S.S., cetăţenilor străini şi persoanelor fără cetăţenie" se acordă studenţilor instituţiilor de învăţămînt superior şi mediu de specialitate din R.S.S. Moldova la cîştigurile obţinute de ei în cadrul detaşamentelor studenţeşti, dacă cîştigul lunar nu depăşeşte suma de 4000 ruble.
3. Înlesnirile enumerate în subpunctele "g - n" ale punctului 1 din articolul 4 al Legii U.R.S.S. "Cu privire la impozitul perceput pe veniturile cetăţenilor U.R.S.S., cetăţenilor străini şi persoanelor fără cetăţenie" se acordă cetăţenilor pe teritoriul R.S.S. Moldova numai la locul de lucru de bază în cazul în care cîştigurile menţionate nu depăşesc suma de 400 ruble pe lună. Sumele care depăşesc 400 ruble pe lună urmează a fi supuse impunerii în modul stabilit.
4. Prezenta Lege să fie pusă în vigoare pe teritoriul R.S.S. Moldova de la data de 1 ianuarie 1991.
| PREŞEDINTELE REPUBLICII | |
| SOVIETICE SOCIALISTE MOLDOVA | Mircea SNEGUR |
|
or. Chişinău, 28 decembrie 1990. |
|
| Nr.439-XII. |