BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

450/16.06.2011 Hotărîre pentru aprobarea Regulamentului privind modul de încasare a taxei pentru instruire în şcolile de muzică, artă şi artă plastică

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
16.06.2011

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea Regulamentului privind modul

de încasare a taxei pentru instruire în şcolile

de muzică, artă şi artă plastică

nr. 450  din  16.06.2011

 (în vigoare 01.09.2011) 

Monitorul Oficial nr.103-106 art.514 din 24.06.2011

* * *

În temeiul art.21 din Legea culturii nr.413-XIV din 27 mai 1999 şi art.34 alin.(4) din Legea învăţămîntului Republicii Moldova nr.547-XIII din 21 iulie 1995, precum şi în scopul realizării Programului de activitate al Guvernului “Integrarea europeană: Libertate, Democraţie, Bunăstare” 2011-2014, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă Regulamentul privind modul de încasare a taxei pentru instruire în şcolile de muzică, artă şi artă plastică (se anexează), care se va aplica începînd cu 1 septembrie 2011.

2. Se abrogă:

Hotărîrea Guvernului nr.76 din 2 februarie 1999 “Despre aprobarea Regulamentului privind modul de încasare a taxei pentru instruire în şcolile de muzică, artă şi artă plastică” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1999, nr.14-15, art.109);

Hotărîrea Guvernului nr.1672 din 24 decembrie 2002 “Cu privire la modificarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.76 din 2 februarie 1999” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.185-189, art.1827).

Aprobat

prin Hotărîrea Guvernului

nr.450 din 16 iunie 2011

REGULAMENTUL

privind modul de încasare a taxei pentru instruire

în şcolile de muzică, artă şi artă plastică

1. Se stabileşte plata pentru instruirea copiilor în şcolile de muzică, artă şi artă plastică în funcţie de suma totală a cheltuielilor efective suportate în anul precedent pentru întreţinerea respectivei instituţii extraşcolare, inclusiv remunerarea pedagogilor şi a personalului auxiliar, arenda încăperilor (în cazul în care instituţia nu dispune de încăpere proprie), achitarea consumului de energie termică, electrică, gaze şi apă, a serviciilor prestate de întreprinderile de telecomunicaţii etc.

2. Mărimea taxei pentru instruire se determină de către direcţia şcolii şi este aprobată de către autorităţile administraţiei publice locale de comun acord cu direcţiile/secţiile raionale şi municipale de cultură. Cuantumul taxei se stabileşte în mărime de 20 la sută din cheltuielile curente suportate de instituţia în cauză în anul precedent şi se calculează începînd cu 1 septembrie 2011. Diferenţa dintre cheltuielile anuale planificate şi cele reale va fi suportată din contul şi în limita alocaţiilor bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale.

Autorităţile administraţiei publice locale, în funcţie de situaţia financiară reală în teritoriu, în caz de necesitate, pot stabili o altă taxă pentru instruire, dar nu mai mare decît cea prevăzută de prezentul Regulament.

3. Taxa pentru instruirea copiilor în şcolile de muzică, artă şi artă plastică la specialităţile care necesită pregătire individuală (pian, instrumente cu coarde, aerofone, de percuţie, ţambal, nai, fluier, cobză, chitară, acordeon, baian, precum şi canto) se stabileşte în mărime mai mare decît la specialităţile coregrafie, clasele de cinema şi teatru, artă plastică şi meşteşuguri.

4. Sînt scutiţi integral de taxa pentru instruire în şcolile de muzică, artă şi artă plastică numai copiii orfani (de ambii părinţi), cei care cresc în casele de tip familial, cei aflaţi sub tutelă şi cei ce primesc indemnizaţii sociale.

5. Dacă în una dintre şcolile sus-menţionate învaţă elevi din familii cu patru şi mai mulţi copii, plata pentru instruirea primului copil se achită în întregime, iar pentru ceilalţi copii – în mărime de 50 la sută din cuantumul taxei de 20%.

6. Taxa pentru instruire se plăteşte pînă la data de 10 a lunii curente, cu excluderea ei pe durata vacanţei de vară. În cazul neachitării la timp a taxei pentru instruire, elevul nu este admis la ore, iar în cazul neplăţilor sistematice – este exmatriculat.

7. În cazul absenţei elevului de la lecţii pe motiv de boală timp de o lună şi mai mult, taxa pentru instruire pe perioada bolii se achită în mărime de 50 la sută din suma stabilită.