Lege nr. 87 din 20.04.2006
pentru ratificarea Convenţiei Organizaţiei Internaţionale a Muncii nr.183 privind revizuirea Convenţiei (revizuite) asupra protecţiei maternităţii din 1952
PARLAMENTUL REPUBLICII MOLDOVA
L E G E
pentru ratificarea Convenţiei Organizaţiei Internaţionale
a Muncii nr.183 privind revizuirea Convenţiei (revizuite)
asupra protecţiei maternităţii din 1952
nr. 87-XVI din 20.04.2006
(în vigoare 19.05.2006)
Monitorul Oficial nr. 75-78 art.320 din 19.05.2006
* * *
Parlamentul adoptă prezenta lege organică.
Art.1. – Se ratifică Convenţia Organizaţiei Internaţionale a Muncii nr.183 privind revizuirea Convenţiei (revizuite) asupra protecţiei maternităţii din 1952, adoptată la Geneva la 15 iunie 2000, cu următoarea declaraţie:
"În conformitate cu articolul 4 paragraful 2 din convenţie, Republica Moldova declară că femeilor salariate şi ucenicelor, precum şi soţiilor aflate la întreţinerea salariaţilor, li se acordă concediu de maternitate ce include concediul prenatal cu o durată de 70 de zile calendaristice şi concediul postnatal cu o durată de 56 de zile calendaristice (în cazul naşterii complicate sau al naşterii a doi sau mai mulţi copii – de 70 de zile calendaristice), plătindu-li-se pentru această perioadă indemnizaţii în modul stabilit de lege."
Art.2. – Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale va întreprinde măsurile necesare pentru realizarea prevederilor convenţiei nominalizate.
[Art.2 modificat prin Legea nr.156 din 09.06.2022, în vigoare 01.07.2022]
[Art.2 modificat prin Legea nr.79 din 24.05.2018, în vigoare 15.06.2018]
[Art.2 modificat prin Legea nr.107-XVI din 16.05.2008, în vigoare 20.06.2008]
Art.3. – Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene va pregăti şi va remite depozitarului instrumentul de ratificare.
| PREŞEDINTELE PARLAMENTULUI | Marian LUPU |
Chişinău, 20 aprilie 2006. |
|
| Nr.87-XVI. |