BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

878/18.07.2008 Hotărîre pentru aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează în anexa la Hotărîrea Guvernului nr.774 din 13 august 1997

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
18.07.2008

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Î R E

pentru aprobarea modificărilor şi completărilor ce se operează

în anexa la Hotărîrea Guvernului nr.774 din 13 august 1997

nr. 878  din  18.07.2008

 (în vigoare 25.07.2008) 

Monitorul Oficial nr.134-137 art.882 din 25.07.2008

* * *

Guvernul HOTĂRĂŞTE:

Se aprobă modificările şi completările ce se operează în anexa la Hotărîrea Guvernului nr.774 din 13 august 1997 „Cu privire la taxele pentru servicii cu semnificaţie juridică în domeniul protecţiei obiectelor proprietăţii intelectuale” (se anexează).

Aprobate

prin Hotărîrea Guvernului

nr.878 din 18 iulie 2008

MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE

ce se operează în anexa la Hotărîrea Guvernului nr.774 din 13 august 1997

Anexa la Hotărîrea Guvernului nr.774 din 13 august 1997 „Cu privire la taxele pentru servicii cu semnificaţie juridică în domeniul protecţiei obiectelor proprietăţii intelectuale” (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1997, nr.57-58, art.625), cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La rubrica 3 din tabel, cuvintele „Cuantumul taxelor, dolari SUA” se substituie prin cuvintele „Cuantumul taxelor, euro”.

2. Punctele 49 şi 53 vor avea următorul cuprins:

3. După secţiunea VII. „Drepturile de autor şi drepturile conexe” se completează cu o nouă secţiune, VII1, cu următorul cuprins:

4. Punctul 69 va avea următorul cuprins:

5. Notele la anexă vor avea următorul cuprins:

„Note:

1. Achitarea taxelor se efectuează în numerar sau prin virament la contul Agenţiei de Stat pentru Proprietatea Intelectuală, cu excepţia taxelor stabilite la punctele 622, 623, 6210-6213, care se efectuează la contul Comisiei de Stat a Republicii Moldova pentru încercarea Soiurilor de Plante, după cum urmează:

a) persoanele fizice şi juridice cu domiciliul şi, respectiv, sediul în Republica Moldova, achită taxele stabilite în lei moldoveneşti, conform cursului oficial stabilit de Banca Naţională a Moldovei în raport cu euro la data plăţii;

b) persoanele fizice şi juridice străine cu domiciliul şi, respectiv, sediul permanent în străinătate achită taxele în euro sau în cuantumuri echivalente acestora în lei moldoveneşti, conform cursului oficial stabilit de Banca Naţională a Moldovei în raport cu euro la data plăţii.

2. Solicitantul sau titularul dreptului de protecţie a invenţiei, modelului de utilitate şi soiului de plantă, care nu a preluat sau nu a transmis în condiţiile legale dreptul său pînă la data plăţii, achită taxele după cum urmează:

a) 15% din cuantumul taxei stabilite, dacă este o întreprindere care întruneşte criteriile stabilite în art.2 alin.(2)-(4) din Legea nr.206-XVI din 7 iulie 2006 privind susţinerea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii sau dacă este persoană fizică şi nu are calitatea de autor/ameliorator;

b) 5% din cuantumul taxei stabilite şi scutirea de plata taxelor pentru menţinerea în vigoare a protecţiei pentru primii 5 ani, dacă este o organizaţie din sfera ştiinţei şi inovării;

c) 5% din cuantumul taxei stabilite, dacă este persoană fizică şi are calitatea de autor/ameliorator.

3. În cazul în care sînt mai mulţi solicitanţi sau titulari, aceştia beneficiază de înlesniri, dacă fiecare dintre aceste persoane îndeplineşte condiţia prevăzută la punctul 2. Înlesnirile stabilite la punctul 2 nu se aplică taxelor prevăzute la secţiunea I punctele 15 şi 16 şi secţiunea VIII, cu excepţia punctelor 66, 76 şi 77.

4. Solicitantul sau titularul dreptului de protecţie a mărcii comerciale sau a denumirii de origine a produsului, care nu a preluat sau nu a transmis în condiţiile legale dreptul său pînă la data plăţii şi este o întreprindere care întruneşte criteriile stabilite în art.2 alin.(2)–(4) din Legea nr.206-XVI din 7 iulie 2006 privind susţinerea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii achită 50% din cuantumul taxelor prevăzute la secţiunea V. Înlesnirile prevăzute la prezentul punct se aplică şi persoanelor fizice.

5. Solicitantul sau titularul dreptului de protecţie a desenului sau modelului industrial, care nu a preluat sau nu a transmis în condiţiile legale dreptul său pînă la data plăţii, achită taxele prevăzute la secţiunea VI şi pct.66, 76 şi 77 din secţiunea VIII, după cum urmează:

a) 15% din cuantumul taxei stabilite, dacă este persoană fizică şi are calitatea de autor;

b) 35% din cuantumul taxei stabilite, dacă este o întreprindere care întruneşte criteriile stabilite în art.2 alin.(2)–(4) din Legea nr.206-XVI din 7 iulie 2006 privind susţinerea sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii sau dacă este persoană fizică şi nu are calitatea de autor.

6. Invalizii, pensionarii neîncadraţi în cîmpul muncii, elevii, studenţii (secţia de zi), militarii în termen (ostaşii şi sergenţii) se scutesc de plata unor taxe stabilite în prezenta anexă, după cum urmează:

a) la punctele 1, 3, 6, 7 şi 9 (pentru primii trei ani), 17, 19, 20, 21 şi 23 (pentru primii trei ani); 45, 46, 47, 50, 621, 624 şi 625 (pentru primii trei ani) şi 69, în cazul în care persoana este unicul autor al invenţiei, modelului de utilitate, desenului/modelului industrial sau unicul ameliorator al soiului de plantă şi solicită titlul de protecţie pe numele său, sau este unicul titular al brevetului de invenţie, brevetului pentru soi de plantă, certificatului de înregistrare al modelului de utilitate, certificatului de înregistrare a desenului/modelului industrial. Scutirile menţionate în prezentul alineat se acordă de asemenea şi colectivului de solicitanţi sau titulari, cu condiţia că fiecare din membrii acestui colectiv are dreptul la scutirile indicate;

b) la punctele 55, 56, 57, 58, 59 şi 61 din compartimentul VII.”.

7. În cazurile transmiterii drepturilor, solicitantul, titularul sau succesorul de drepturi care nu îndeplineşte condiţiile prevăzute la punctele 2, 4, 5 şi 6 este obligat să plătească taxa neachitată anterior sau să lichideze diferenţa, în cazul achitării parţiale.”.