973/29.08.2007 Hotărîre pentru aprobarea Regulamentului cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi rezoluţiune a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit conform prevederilor art.49/2 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Regulamentului cu privire la procedura de încheiere,
acţiune şi rezoluţiune a Acordului privind scutirea de plata impozitului
pe venit conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal
nr. 973 din 29.08.2007
(în vigoare 07.09.2007)
Monitorul Oficial nr.141-145 art.1015 din 07.09.2007
* * *
În vederea executării prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din titlul II al Codului fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, ediţie specială), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
Se aprobă Regulamentul cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi rezoluţiune a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal (se anexează).
| PRIM-MINISTRU | Vasile TARLEV |
| Contrasemnează: | |
| Ministrul finanţelor | Mihail Pop |
Chişinău, 29 august 2007. |
|
| Nr.973. |
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
nr.973 din 29 august 2007
REGULAMENT
cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi rezoluţiune a Acordului
privind scutirea de plata impozitului pe venit conform prevederilor
art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal
I. Dispoziţii generale
1. În prezentul Regulament se utilizează termenii definiţi în Codul fiscal, precum şi următoarele noţiuni generale:
a) investirea în dezvoltarea producţiei (lucrărilor, serviciilor) proprii reprezintă măsurile întreprinse de către întreprindere în sensul suportării cheltuielilor care au ca scop fabricarea unor noi tipuri de producţie (prestarea unor noi tipuri de lucrări, servicii) ori extinderea volumului existent de producţie (lucrări, servicii). În special, la aceste cheltuieli se atribuie cheltuielile suportate pentru procurarea mijloacelor fixe legate nemijlocit de procesul de producţie ori prestare a serviciilor, activelor materiale în curs de execuţie, reparaţie şi cheltuielile capitale ulterioare pentru îmbunătăţirea suplimentară a mijloacelor fixe, cheltuielile suportate pentru procurarea bunurilor materiale şi nemateriale şi alte tipuri de cheltuieli efectuate în scopul fabricării unor noi tipuri de producţie sau prestării unor noi tipuri de servicii, lucrări ori extinderii volumului existent de producţie (lucrări, servicii), precum şi majorării volumelor producţiei fabricate şi comercializate şi a serviciilor prestate. Se vor considera investiţii în dezvoltarea producţiei proprii procurarea şi achitarea efectivă a valorii mijloacelor fixe, activelor materiale în curs de execuţie etc. de către agentul economic beneficiar al scutirii;
b) suma investită în programe de stat sau ramurale de dezvoltare a economiei naţionale reprezintă suma cheltuielilor întreprinderii avînd drept scop finanţarea diferitelor programe economice de stat şi ramurale;
c) scutirea de plata impozitului pe venitreprezintă suma impozitului pe venit, determinată de agentul economic în modul stabilit, nevărsată la buget, care urmează a fi direcţionată spre dezvoltarea producţiei (lucrărilor, serviciilor) proprii sau spre finanţarea programelor de stat sau ramurale de dezvoltare a economiei naţionale, în proporţiile stabilite în art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal.
2. Prevederile prezentului Regulament se extind asupra:
a) întreprinderilor al căror capital social este constituit sau majorat în modul prevăzut de legislaţie ori care efectuează investiţii (cheltuieli) capitale în mărime ce depăşeşte suma echivalentă cu 250 mii dolari SUA, conform prevederilor art.492 alin.(1) din Codul fiscal;
b) întreprinderilor al căror capital social este constituit sau majorat în modul prevăzut de legislaţie ori care efectuează investiţii (cheltuieli) capitale, în funcţie de mărimea capitalului social constituit sau majorat ori de mărimea investiţiei (cheltuielilor) capitale efectuate, conform prevederilor art.492 alin.(2) din Codul fiscal.
3. Prezentul Regulament nu se extinde asupra întreprinderilor al căror capital social este constituit sau majorat din active materiale pe termen lung, făcînd parte din capitalul social ori din investiţiile (cheltuielile) capitale care au constituit obiectul dreptului de a beneficia de facilităţile fiscale prevăzute în art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal. De asemenea, prezentul Regulament nu se extinde asupra întreprinderilor ale căror investiţii (cheltuieli) capitale sînt efectuate din mijloacele depuse în capitalul social constituind obiectul dreptului de a beneficia de facilităţile fiscale prevăzute în art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal.
4. În conformitate cu prevederile art.492 alin.(1) din Codul fiscal, întreprinderile menţionate în pct.2 lit.a) din prezentul Regulament se scutesc, după constituirea sau majorarea capitalului social ori efectuarea investiţiilor (cheltuielilor) capitale, de plata impozitului pe venit în mărime de 50% pe parcursul a 5 ani consecutivi, începînd cu perioada fiscală în care a fost încheiat, cu organul fiscal, acordul de scutire de impozit în conformitate cu prezentul Regulament.
5. În conformitate cu prevederile art.492 alin.(2) din Codul fiscal, întreprinderile menţionate în pct.2 lit.b) din prezentul Regulament se scutesc, după constituirea sau majorarea capitalului social ori efectuarea investiţiilor (cheltuielilor) capitale, de plata impozitului pe venit pe următoarele perioade fiscale, în funcţie de mărimea capitalului social constituit sau majorat ori de mărimea investiţiei (cheltuielilor) capitale efectuate, începînd cu perioada fiscală în care a fost încheiat, cu organul fiscal, acordul de scutire de impozit în conformitate cu prezentul Regulament.
6. Conform prevederilor art.492 alin.(8) din Codul fiscal, întreprinderile cărora li s-a acordat scutire de impozit pe venit, în conformitate cu prevederile art.492 din Codul fiscal în redacţia anterioară, pot să beneficieze şi în continuare de scutirea respectivă în cazul respectării condiţiilor stabilite la momentul acordării (în redacţia Legii nr.60-XVI din 28 aprilie 2005 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2005, nr.92-94, art.431).
7. Constituirea sau majorarea capitalului social în modul stabilit de legislaţie, conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal, reprezintă cheltuielile suportate pentru constituirea sau majorarea capitalului social începînd cu 1 ianuarie 2005 - data intrării în vigoare a Legii nr.350-XV din 21 octombrie 2004 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.208-211, art.930), prin care a fost introdus art.492 din Codul fiscal, pînă la depunerea cererii privind solicitarea facilităţii respective.
Efectuarea investiţiilor (cheltuielilor) capitale, conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal, reprezintă cheltuielile suportate pentru efectuarea investiţiilor (cheltuielilor) capitale începînd cu 1 ianuarie 2007 - data intrării în vigoare a art.492 din Codul fiscal în redacţia Legii nr.268-XVI din 28 iulie 2006 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.142-145, art.702), pînă la depunerea cererii privind solicitarea facilităţii respective.
8. Perioada beneficierii de facilitate se consideră perioada fiscală pentru care contribuabilul şi-a determinat obligaţia fiscală ţinînd cont şi de mărimea facilităţii fiscale stabilite în conformitate cu legislaţia.
9. Se consideră că contribuabilul a beneficiat de facilitatea fiscală stabilită conform art.6 alin.(9) lit.g) din Codul fiscal în cazul în care acesta nu a renunţat la facilitatea fiscală pe parcursul unui an de la ultima dată stabilită pentru prezentarea dării de seamă în care a fost reflectată suma facilităţii.
II. Condiţii generale privind scutirea de plata impozitului pe venit
10. Agenţii economici menţionaţi în pct.2 lit.a) din prezentul Regulament, care solicită scutirea de plata impozitului pe venit, sînt obligaţi să se conformeze în mod cumulativ următoarelor condiţii:
a) capitalul social al acestora este constituit sau majorat în modul prevăzut de legislaţie ori investiţiile (cheltuielile) capitale efectuate depăşesc suma echivalentă cu 250 mii dolari SUA, conform cursului oficial al leului moldovenesc faţă de dolarul SUA stabilit de Banca Naţională a Moldovei la data constituirii sau majorării efective a capitalului social ori la data efectuării investiţiilor (cheltuielilor) capitale, cu condiţia că, la momentul depunerii cererii privind scutirea de impozit, valoarea capitalului social constituit sau majorat în modul respectiv nu a fost diminuată;
b) nu au beneficiat şi / sau nu beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute în art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal în redacţia Legii nr.350-XV din 21 octombrie 2004 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.208-211, art.930);
c) nu au beneficiat şi / sau nu beneficiază de facilitatea fiscală prevăzută în art.24 alin.(3) din Legea nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal (în redacţia Legii nr.272-XV din 3 iulie 2003 pentru modificarea articolului 24 din Legea nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.163-166, art.652) sau a Legii nr.1570-XIII din 26 februarie 1998 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.38-39, art.272) în cazul constituirii sau majorării capitalului social în mărime ce depăşeşte suma echivalentă cu 250 mii dolari SUA, precum şi de facilitatea fiscală prevăzută în art.24 alin.(19) din Legea nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal (în redacţia Legii nr.430-XV din 31 octombrie 2003 pentru modificarea şi completarea unor acte normative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.239-242, art.956);
d) nu au beneficiat şi /sau nu beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute în art.492 alin.(1) sau (2) din Codul fiscal în cazul constituirii sau majorării capitalului social.
11. Agenţii economici menţionaţi în pct.2 lit.b) din prezentul Regulament, care solicită scutirea de plata impozitului pe venit, sînt obligaţi să se conformeze în mod cumulativ următoarelor condiţii:
a) capitalul social al acestora este constituit sau majorat în modul prevăzut de legislaţie ori investiţiile (cheltuielile) capitale efectuate corespund mărimii prevăzute în art.492 alin.(2) din Codul fiscal, conform cursului oficial al leului moldovenesc faţă de dolarul SUA stabilit de Banca Naţională a Moldovei la data constituirii sau majorării efective a capitalului social ori la data efectuării investiţiilor (cheltuielilor) capitale, cu condiţia că, la momentul depunerii cererii privind scutirea de impozit, valoarea capitalului social constituit sau majorat în modul respectiv nu a fost diminuată;
b) nu au beneficiat şi / sau nu beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute în art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal în redacţia Legii nr.350-XV din 21 octombrie 2004 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.208-211, art.930);
c) nu au beneficiat şi / sau nu beneficiază de facilitatea fiscală prevăzută în art.24 alin.(3) din Legea nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal (în redacţia Legii nr.272-XV din 3 iulie 2003 pentru modificarea articolului 24 din Legea nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.163-166, art.652) sau Legea nr.1570-XIII din 26 februarie 1998 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.38-39, art.272) în cazul constituirii sau majorării capitalului social în mărime ce depăşeşte suma echivalentă cu 250 mii dolari SUA, precum şi de facilitatea fiscală prevăzută în art.24 alin.(19) din Legea nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal (în redacţia Legii nr.430-XV din 31 octombrie 2003 pentru modificarea şi completarea unor acte normative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003, nr.239-242, art.956);
d) nu au beneficiat şi / sau nu beneficiază de facilităţile fiscale prevăzute în art.492 alin.(1) sau (2) din Codul fiscal în cazul constituirii sau majorării capitalului social.
12. La respectarea condiţiilor menţionate în pct.10 sau, după caz, 11 ale prezentului Regulament, agentul economic urmează să prezinte organului fiscal care îl deserveşte (inspectoratului fiscal teritorial de stat sau Inspectoratului Fiscal Principal de Stat de pe lîngă Ministerul Finanţelor) o cerere, conform modelului prezentat în anexa nr.1 la prezentul Regulament.
13. Agenţii economici specificaţi în pct.2 lit.a) şi b) din prezentul Regulament sînt obligaţi să prezinte organului fiscal, concomitent cu cererea menţionată în pct.12, următoarele documente:
a) contractul de constituire, statutul în original şi copiile acestor documente;
b) documentele în original şi copiile acestora (dispoziţii de plată, facturi de expediţie, facturi fiscale, acte de achiziţie) ce confirmă constituirea sau majorarea capitalului social prin contribuţie, în funcţie de mărimea capitalului social constituit sau majorat, conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal;
c) copia bilanţului contabil pentru anul în care s-a constituit capitalul social în mărimea indicată la pct.10 lit.a) sau la pct.11 lit.a) din prezentul Regulament, după caz, precum şi pentru perioada de gestiune în care a fost depusă cererea de acordare a scutirii, avînd ştampila Biroului Naţional de Statistică;
d) documentele în original şi copiile acestora (contracte, facturi de expediţie, facturi fiscale, acte de achiziţie, acte de acordare a serviciilor, lucrărilor) ce confirmă mărimea investiţiilor (cheltuielilor) capitale efectuate, conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal.
14. Cererea cu privire la acordarea scutirii şi documentele anexate urmează a fi examinate de către organul fiscal în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii. În cazul existenţei motivelor întemeiate de a nu acorda scutirea, respectiv, de a nu încheia Acordul cu agentul economic, organul fiscal adoptă decizia privind refuzul de acordare a acestei scutiri, care se perfectează conform formei prezentate în anexa nr.2 la prezentul Regulament. În cazul în care organul fiscal acceptă acordarea scutirii la plata impozitului pe venit, avînd în vedere faptul că are loc încheierea Acordului, nu este necesară emiterea unei decizii.
Ca urmare a examinării cererii, în termen de 5 zile de la data acceptării acordării scutirii sau de la data emiterii deciziei privind refuzul de acordare a scutirii, organul fiscal remite agentului economic un Aviz (forma tipizată a acestuia este prezentată în anexa nr.3 la prezentul Regulament).
15. Decizia privind refuzul de acordare a scutirii poate fi contestată în modul general stabilit prin legislaţia în vigoare.
16. În cazul în care, ca urmare a examinării contestării privind dezacordul cu decizia organului fiscal, depusă de întreprinderile indicate în pct.2 lit.a) şi b) din prezentul Regulament, sau a atacării în instanţa de judecată (iniţierii unui proces de judecată) a deciziei respective, s-a depistat faptul că refuzul a fost neîntemeiat, în Acordul care urmează a fi încheiat se indică termenul scutirii în conformitate cu pct.20 al prezentului Regulament.
III. Modul de întocmire a Acordului privind scutirea de plata impozitului
pe venit, precum şi de executare a acestuia
17. Acordul privind scutirea de plata impozitului pe venit se semnează de organul fiscal (şeful sau adjunctul acestuia) şi de contribuabil (conducătorul sau persoana împuternicită de acesta prin procură), cu aplicarea ştampilei umede.
18. Acordul se întocmeşte conform formularului-tip prevăzut în anexa nr.4 la prezentul Regulament în două exemplare, unul dintre care se eliberează solicitantului, iar al doilea se păstrează la organul fiscal.
19. În cazul încheierii Acordului respectiv, scutirea de plata impozitului pe venit se acordă începînd cu prima zi a perioadei fiscale în care a fost încheiat Acordul, determinate în conformitate cu prevederile art.121 din Codul fiscal.
20. În cazul indicat în pct.16 din prezentul Regulament, scutirea se stabileşte începînd cu prima zi a perioadei fiscale în care a fost adoptată decizia organului fiscal privind refuzul de acordare a scutirii.
21. În cazul în care agentul economic beneficiază de scutire, prima perioadă fiscală în care a beneficiat de scutire fiind aceeaşi în care a fost încheiat Acordul, însă pe parcursul anului (pînă la data încheierii Acordului) acesta a achitat impozit pe venit în rate conform art.84 din Codul fiscal, urmează a fi aplicate prevederile art.175 şi 176 din Codul fiscal.
22. Conform art.492 alin.(4) din Codul fiscal, termenul-limită de reinvestire în dezvoltarea producţiei (lucrărilor, serviciilor) proprii sau în programe de stat ori ramurale de dezvoltare a economiei naţionale, în proporţiile stabilite din suma impozitului pe venit calculată şi nevărsată la buget conform art.492 alin.(1) şi alin.(2) lit.a)-d), se stabileşte în perioada fiscală următoare perioadei fiscale în care a expirat termenul de beneficiere de facilitatea fiscală prevăzută în art.492 alin.(1) şi alin.(2) lit.a)-d) din Codul fiscal.
IV. Drepturile şi obligaţiunile părţilor participante la Acord
23. Drepturile organului fiscal şi ale contribuabilului sînt reglementate de legislaţia în vigoare.
V. Obligaţiunile organului fiscal
24. În baza art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal, organul fiscal este obligat să încheie cu contribuabilul Acordul privind scutirea de plata impozitului pe venit, termenul scutirii urmînd a fi indicat în Acord.
VI. Obligaţiunile contribuabilului
25. Contribuabilul este obligat:
a) să investească în proporţiile stabilite de lege din suma impozitului pe venit, calculată şi nevărsată la buget, în dezvoltarea producţiei (lucrărilor, serviciilor) proprii sau în programe de stat ori ramurale de dezvoltare a economiei naţionale;
b) să menţină în capitalul său social contribuţia (recalculată la data constituirii sau majorării efective a capitalului social în modul prevăzut de legislaţie, conform cursului oficial al leului moldovenesc faţă de dolarul SUA stabilit de Banca Naţională a Moldovei) pe parcursul perioadei în care a beneficiat de scutire;
c) să prezinte anual declaraţia cu privire la impozitul pe venit şi alte dări de seamă în modul şi termenele stabilite de actele normative pe parcursul perioadei în care a beneficiat de scutire.
VII. Rezoluţiunea Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit şi
consecinţele nerespectării prevederilor Acordului
26. Acordul privind scutirea de plata impozitului pe venit se supune rezoluţiunii unilateral de către organul fiscal în cazurile în care contribuabilul nu respectă întocmai prevederile legislaţiei în vigoare referitoare la facilităţile fiscale stabilite prin art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal. Suma impozitului pe venit lăsată la dispoziţia agentului economic, pe întreaga perioadă de valabilitate a Acordului, urmează a fi vărsată la buget integral, cu aplicarea majorării de întîrziere şi a sancţiunilor fiscale prevăzute de legislaţia în vigoare.
Decizia privind rezoluţiunea Acordului se adoptă de conducerea organului fiscal şi se aduce la cunoştinţa contribuabilului în termen de trei zile de la data adoptării ei.
|
Anexa nr.1 la Regulamentul cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi rezoluţiune a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal Şefului organului fiscal _______________ __________________________________ (denumirea organului fiscal) __________________________________ (numele, prenumele) de la _____________________________ (denumirea agentului economic, codul fiscal) __________________________________ (adresa juridică) în persoana conducătorului, dl (dna) ____ __________________________________ (numele, prenumele) CERERE privind scutirea de plata impozitului pe venit În baza art.492 alin.(1) / (2) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997, (de subliniat alineatul din art.49/2 din Codul fiscal) (denumirea agentului economic) solicită acordarea scutirii de plata impozitului pe venit: - în mărime de 50% pe parcursul a 5 ani consecutivi, de la ____ pînă la ____________, în baza alin.(1) art.492 din Codul fiscal, sau*; (de indicat perioada pentru care se solicită scutirea) - în mărime de 100% pe parcursul a 3 ani consecutivi, de la ___________ pînă la ____________, în baza alin.(2) art.492 din Codul fiscal*; (de indicat perioada pentru care se solicită scutirea) - în mărime de 100% pe parcursul a 4 ani consecutivi, de la __________ pînă la _____________, în baza alin.(2) art.492 din Codul fiscal* (de indicat perioada pentru care se solicită scutirea) _________________________ * Se completează datele aferente tipului de scutire solicitat. Respectăm condiţiile înaintate potenţialilor beneficiari ai scutirii de plata impozitului pe venit, şi anume: (se completează compartimentul respectiv) 1. Contribuţia în capitalul social constituit sau majorat în modul prevăzut de legislaţie constituie __________ lei moldoveneşti sau ____________dolari SUA la cursul oficial de schimb al Băncii Naţionale a Moldovei la data________; 2. Capitalul social a fost constituit sau majorat la data ____________ în mărime de _____________lei; 3. Investiţiile (cheltuielile) capitale constituie _______ lei moldoveneşti sau ________dolari SUA la cursul oficial de schimb al Băncii Naţionale a Moldovei la data ____________; 4. Genul de activitate practicat __________________________________; |
||
|
5. Restanţe la bugetul public naţional: |
există | nu există; |
|
(de subliniat) |
||
|
6. Nu am beneficiat şi/ sau nu beneficiem de facilităţi similare prevăzute în cazul constituirii sau majorării capitalului social. Documentele ce confirmă dreptul de a beneficia de scutire se anexează. (se enumără documentele prezentate) _________________________________________________________________________________________________ Confirmăm veridicitatea datelor din documentele enumerate mai sus şi recunoaştem faptul că, în cazul în care organul fiscal depistează date neveridice, vom fi sancţionaţi în conformitate cu legislaţia în vigoare. |
||
|
Conducătorul ___________________ (numele, prenumele) Contabilul-şef__________________ (numele, prenumele) |
L.Ş. |
____________________ (semnătura) ____________________ (semnătura) |
|
Data |
__________________ | |
|
Data primirii cererii la organul fiscal ________________ 200__ Nr. de înregistrare__________________ L.Ş. |
||
|
Anexa nr.2 la Regulamentul cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi rezoluţiune a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal |
||
|
INSPECTORATUL FISCAL DE STAT PE RAIONUL _________________ |
ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ ИНСПЕКЦИЯ ПО РАЙОНУ ___________ |
|
|
MD-_____, or. __________, str. _____________, nr. ___, MD- _____, г. __________, ул. _____________ ___ Tel.(fax)/тел. (факс). ____________ DECIZIE cu privire la refuzul de acordare a scutirii de plata impozitului pe venit nr. _____ din _____________ 200 _ În baza împuternicirilor atribuite prin art.492 alin.(1) / (2) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997, (de subliniat alineatul din art.492 din Codul fiscal) DECID: 1. Se refuză acordarea scutirii de plata impozitului pe venit pentru _______________________________________
2. Prezenta decizie poate fi contestată în modul stabilit de legislaţia în vigoare. |
||
| Şeful organului fiscal ____________
(organul fiscal) |
___________________ (numele, prenumele) |
_______L.Ş.____ (semnătura) |
|
Anexa nr.3 la Regulamentul cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi rezoluţiune a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal |
||
|
INSPECTORATUL FISCAL DE STAT PE RAIONUL _________________ |
ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ ИНСПЕКЦИЯ ПО РАЙОНУ ___________ |
|
|
MD-_____, or. __________, str. _____________, nr. ___, MD- _____, г. __________, ул. _____________ ___ Tel.(fax)/тел. (факс). ____________ ___ ________ 200__ Nr.______________ Conducătorului agentului economic ___________ ________________________________________ (denumirea, codul fiscal) ________________________________________ (adresa juridică) Dlui (dnei) ________________________________ (numele, prenumele) AVIZ Organul fiscal____________________ Vă informează că în urma examinării cererii Dvs. nr.___ din___________şi a documentelor anexate: s-a acceptat încheierea Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit în baza art.492 alin.(1) / (2) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997; (de subliniat alineatul din art.49/2 din Codul fiscal) prin Decizia organului fiscal ______________ nr.____ din _________ 200__ s-a hotărît de a refuza încheierea Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit. (de subliniat cuvintele respective) Pentru semnarea Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit, care se va încheia între Dvs. şi organul fiscal _________________, Vă invităm să vă prezentaţi la organul fiscal __________, situat pe str. ____________________ la ___ ___________ 200 _ , ora _____. Refuzul* de acordare a scutirii de plată a impozitului pe venit a fost condiţionat de faptul că agentul economic _________________________________________________________________________________________________ (denumirea, codul fiscal) nu corespunde cerinţelor înaintate către beneficiarii potenţiali ai scutirii, şi anume: __________________________________________________________________________________________________ |
||
|
Şeful organului fiscal___________ (organul fiscal) |
___________________
(numele, prenumele) |
_______L.Ş.____
(semnătura) |
|
_______________ * Se completează în cazul refuzului de acordare a scutirii de plata impozitului pe venit. |
||
|
Anexa nr.4 la Regulamentul cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi rezoluţiune a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit conform prevederilor art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal ACORD privind scutirea de plata impozitului pe venit |
|||
|
mun. (or)_______________ |
___ ___________200_____ Nr. ___________________ |
||
|
Prezentul Acord este încheiat în baza art.492 alin.(1) / (2) din Codul fiscal (de subliniat alineatul din art.49/2 din Codul fiscal) nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 (în continuare – Codul fiscal), cu completările şi modificările ulterioare, precum şi în urma examinării cererii prezentate organului fiscal _____________ pe data de ________200__, înregistrată sub numărul _______, şi a documentelor anexate la cerere. I. Părţile Acordului 1. Organul fiscal ______________, în persoana _____________________________________________________, (numele, prenumele şefului (şefului adjunct al organului fiscal) (denumirea agentului economic) cu sediul în localitatea _______________ str. __________, nr.____, telefon nr. _________, fax nr. ___________, cod fiscal _____________, în persoana __________________________________________ (în continuare – contribuabil) (numele, prenumele conducătorului) pe de altă parte, au încheiat prezentul Acord privind scutirea de plata impozitului pe venit, în condiţiile care urmează. II. Obiectul Acordului 2. Obiectul Acordului îl constituie scutirea contribuabilului de plata impozitului pe venit: - în mărime de 50% pe parcursul a 5 ani consecutivi, de la _____ pînă la __________, în baza art.492 alin.(1) din Codul fiscal*, sau; (de indicat perioada pentru care se solicită scutirea) - în mărime de 100% pe parcursul a 3 ani consecutivi, de la _____ pînă la __________, în baza art.492 alin.(2) din Codul fiscal*; (de indicat perioada pentru care se solicită scutirea) - în mărime de 100% pe parcursul a 4 ani consecutivi, de la _____ pînă la __________, în baza art.492 alin.(2) din Codul fiscal*; (de indicat perioada pentru care se solicită scutirea) _________________________ * Se completează datele aferente tipului de scutire solicitat. III. Termenele şi mărimea de acordare a scutirii de plata impozitului pe venit 3. Scutirea de plata impozitului pe venit se acordă Contribuabilului timp de ___ perioade fiscale, de la ____________ 200__ pînă la _____________ 200__, în mărime de ___ %. IV. Drepturile şi obligaţiunile părţilor 4. Drepturile Organului fiscal şi ale contribuabilului sînt reglementate de legislaţia în vigoare. Obligaţiunile organului fiscal 5. În conformitate cu art.492 alin.(1) / (2) din Codul fiscal, ţinînd cont de (de subliniat alineatul din art.49/2 din Codul fiscal) modificările şi completările ulterioare, organul fiscal ______________ încheie prezentul Acord privind scutirea de plata impozitului pe venit pe perioada şi mărimea indicată în pct.3 al prezentului Acord. Obligaţiunile contribuabilului 6. Contribuabilul se obligă: a) să asigure veridicitatea datelor indicate la pct.10 lit.a)-e) din Regulament - pentru agenţii economici menţionaţi în art.492 alin.(1) din Codul fiscal sau pct.11 lit.a)-e) din Regulament - pentru agenţii economici menţionaţi în art.492 alin.(2) din Codul fiscal, declarate de el organului fiscal ______________ pînă la încheierea prezentului Acord; b) conform art.492 alin.(4) din Codul fiscal, să investească în proporţiile stabilite din suma impozitului pe venit, calculată şi nevărsată la buget, în dezvoltarea producţiei (lucrărilor, serviciilor) proprii sau în programe de stat ori ramurale de dezvoltare a economiei naţionale nu mai tîrziu de perioada fiscală următoare perioadei fiscale în care a expirat termenul de beneficiere de facilitatea fiscală prevăzută în art.492 alin.(1) şi (2) lit.a)-d) din Codul fiscal; c) să menţină în capitalul său social contribuţia (recalculată la data constituirii sau majorării efective a capitalului social în modul prevăzut de legislaţie, conform cursului oficial al leului moldovenesc faţă de dolarul SUA stabilit de Banca Naţională a Moldovei) pe parcursul perioadei în care a beneficiat de scutire; d) prezinte anual declaraţia cu privire la impozitul pe venit şi alte dări de seamă în modul şi termenele stabilite prin instrucţiunile Inspectoratului Fiscal Principal de Stat de pe lîngă Ministerul Finanţelor pe parcursul perioadei în care a beneficiat de scutire. V. Clauze speciale 7. În cazul în care contribuabilul nu respectă întocmai prevederile legislaţiei în vigoare referitoare la facilităţile stabilite prin art.492 alin.(1) şi (2) din Codul fiscal, Acordul privind scutirea la plata impozitului pe venit se supune rezoluţiunii, iar suma scutirii de plata impozitului pe venit pe întreaga perioadă de acţiune a Acordului se restituie integral în buget, cu aplicarea sancţiunilor fiscale şi administrative prevăzute de legislaţia în vigoare. VI. Dispoziţii finale 8. Litigiile apărute la aplicarea prezentului Acord se soluţionează pe cale amiabilă sau în instanţa de drept competentă, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 9. Prezentul Acord este încheiat în limba de stat, în 2 exemplare, avînd aceeaşi putere juridică, fiecărei părţi revenindu-i cîte un exemplar. |
|||
|
Şeful organului fiscal___________________________ (organul fiscal) Conducătorul agentului economic |
_______________________ (numele, prenumele) _______________________ (numele, prenumele) |
________L.Ş._______ (semnătura) ________L. Ş. ______ (semnătura) |
|