Informaţie nr.(17-13-03/1-2193)37 din 08.06.2006
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR
I N F O R M A Ţ I E
nr. (17-13-03/1-2193)37 din 08.06.2006
(în vigoare 30.06.2006)
Monitorul Oficial nr.98-101 art.356 din 30.06.2006
* * *
Inspectoratele Fiscale de Stat teritoriale
DACM
Copie: Agenţia Agroindustrială “Moldova-Vin”
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat în legătură cu intrarea în vigoare începînd cu 19.07.2006 a Legii viei şi vinului nr.57-XVI din 10 martie 2006, în continuare lege (Monitorul Oficial nr.75-78 din 19 mai 2006) aduce la cunoştinţa subdiviziunilor sale teritoriale următoarele.
Prin capitolul VI din Legea menţionată şi în special prin art.31(2), în condiţiile acţiunii art.37(1), începînd cu 19 iulie 2006 se introduce o taxă obligatorie pentru revitalizarea viticulturii.
Conform alineatului (4) din articolul 31 plătitori ai taxei pentru revitalizarea viticulturii sînt stabilite persoanele juridice şi persoanele fizice care desfăşoară activitate de întreprinzător în producerea, prelucrarea şi comercializarea producţiei vinicole. Prin alineatul respectiv ca subiecţi ai impunerii a taxei în cauză sînt stabilite şi persoanele juridice şi persoanele fizice care importă producţia vinicolă.
Mărimea taxei pentru volumele producţiei vinicole livrate de producători şi/sau importate este stabilită la un decalitru în dependenţă de apartenenţa la una sau altă categorie de producţie (art.31 alin.5 din lege).
Astfel, la producţia vinicolă livrată şi/sau importată se va aplica după cum urmează taxa în mărime de:
a) vinuri de struguri (naturale şi speciale) – 3,0 lei/dal;
b) divinuri – 20,0 lei/dal;
c) brandy şi alte băuturi din struguri – 20,0 lei/dal.
Obligaţia de calculare a taxei pentru revitalizarea viticulturii conform alineatului (6) al art.31 apare în momentul efectuării operaţiunii de vînzare-cumpărare sau de import (după caz), cu achitarea ei la buget pînă la data de 20 a lunii următoare trimestrului gestionar – termen prevăzut şi pentru prezentarea dării de seamă privind calculul taxei pentru revitalizarea viticulturii (art.31 alin.(10)).
Totodată, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat atrage atenţia asupra faptului, că taxa pentru revitalizarea viticulturii nu se aplică la producţia vinicolă livrată în vrac pe teritoriul Republicii Moldova, precum şi la importul ei efectuat, de asemenea, în vrac.
Dat fiind faptul, că prin Legea viei şi vinului nr.57-XVI din 10 martie 2006 începînd cu 19 iulie 2006 se abrogă Legea viei şi vinului nr.131-XIII din 02.06.1994 şi respectiv se abrogă plata pentru folosirea mărcilor – proprietate de stat la producţia alcoolică, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat aduce la cunoştinţa subdiviziunilor sale teritoriale despre faptul că darea de seamă privind calcularea plăţii pentru folosirea mărcilor – proprietate de stat la producţia alcoolică (MSTA) pentru perioada 01.07.2006 – 18.07.2006 este necesar de prezentat de către subiecţii plăţii în luna august 2006.
Termenul de prezentare a dării de seamă privind calculul taxei pentru revitalizarea viticulturii de către plătitorii ei pentru perioada 19.07.2006 – 30.09.2006 este de pînă la 20 octombrie 2006.
| ŞEF-ADJUNCT AL IFPS | Ion STURZU |
Chişinău, 8 iunie 2006. |
|
| Nr.(17-13-03/1-2193)37. |