Ordin nr.5 din 11.01.2017 despre aprobarea formularului Dării de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului şi a Instrucţiunii de completare a acesteia
MINISTERUL FINANŢELOR
O R D I N
despre aprobarea formularului Dării de seamă privind taxa
pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea
mediului şi a Instrucţiunii de completare a acesteia
nr. 5 din 11.01.2017
(în vigoare 03.02.2017)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 30-39 art. 94 din 03.02.2017
* * *
ÎNREGISTRAT:
Ministerul Justiţiei
al Republicii Moldova
nr.1184 din 25 ianuarie 2017
ministru _______ Vladimir CEBOTARI
Întru executarea prevederilor articolului 14 din Legea privind plata pentru poluarea mediului nr.1540-XIII din 25 februarie 1998 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1998, nr.54-55, art.378), cu modificările şi completările ulterioare,
ORDON:
1. Se aprobă:
1) Formularul Dării de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului, conform anexei nr.1 la prezentul ordin;
2) Instrucţiunea de completare a Dării de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului, conform anexei nr.2 la prezentul ordin.
2. Prezentul ordin întră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
| MINISTRUL FINANŢELOR | Octavian ARMAŞU |
| Nr.5. Chişinău, 11 ianuarie 2017. | |
Anexa nr.1
la Ordinul Ministerului Finanţelor
nr.5 din 11 ianuarie 2017
|
Serviciul Fiscal de Stat Darea de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului Отчет о cборе за товары, в процессе использования которых загрязняется окружающая среда Pentru perioada fiscală _______________________________ за налоговый период |
Formularul POLMED17 Форма POLMED17
|
|
|
data prezentării __________________ Serviciului Fiscal de Stat _____________________________ дата представления территориальной Государственной Налоговой Службе Denumirea subiectului _______________________________________________________________ (название субъекта) Adresa juridică ______________________________________________________________________ (юридический адрес) Codul fiscal ________________________________ (фискальный код) |
||
|
Calculul taxei pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului Расчет платы за товары, в процессе использования которых загрязняется окружающая среда |
||||||||||
| Nr. d/o По- ряд- ко- вый № |
Numarul declarației vamale/ seria și numarul facturii fiscale (facturii) Номер таможенной декларации/ серия и номер налоговой накладной (накладной) |
Data declarației vamale / facturii fiscale (facturii) Дата таможенной декларации/ налоговой накладной (накладной) |
Denumirea mărfii Наименование товара |
Codul poziției tarifare a mărfii (sau al ambala- jului) Номен- клатурный код товара (или упаковки) |
Baza impozabilă Облагаемая база |
Cota taxei Ставка платежа |
Codul facilității Код льготы |
Suma taxei calculate Сумма начис- ленного платежа |
||
| Valoarea mărfurilor (lei) Стоимость товаров (лей) |
Cantitatea ambalajului pe fiecare tip de capacitate /greutate (buc.) Количество упаковки на каждый тип упаковки (шт.) |
Ad valorem (%) Адва- лорная (%) |
Mărime absolută (lei) Абсо- лютная величина (лей) |
|||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
| TOTAL spre plată | ||||||||||
|
Subsemnaţii, Нижеподписавшиеся, __________________________________________ |
şi (и) |
Numele și prenumele contabilului-șef (Ф.И. главного бухгалтера) |
||||
| ____________ funcţia (должность) |
__________ data (дата) |
____________ semnătura (подпись) |
____________ funcţia (должность) |
__________ data (дата) |
____________ semnătura (подпись) |
|
|
Declarăm, că informaţia prezentată este completă şi veridică. Декларируем, что представленная информация является достоверной и полной. |
||||||
[Anexa nr.1 modificată prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.35 din 31.01.2018, în vigoare 16.02.2018]
Anexa nr.2
la Ordinul Ministerului finanţelor
nr.5 din 11 ianuarie 2017
INSTRUCŢIUNE
de completare a Dării de seamă privind taxa pentru mărfurile
care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului
Capitolul I
DISPOZIŢII GENERALE
1. Instrucţiunea de completare a Dării de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului şi stabileşte modul de completare a Dării de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului.
2. Obligaţia de prezentare a Dării de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului o au persoanele juridice, indiferent de tipul de proprietate şi forma juridică de organizare, şi persoanele fizice care desfăşoară activitate de întreprinzător, sub orice formă stabilită de legislaţie, şi care produc, importă, procură de la persoane fizice şi juridice de pe teritoriul Republicii Moldova care nu au relaţii fiscale cu sistemul bugetar al acesteia:
- mărfuri stabilite în anexa nr.8 din Lege;
- ambalaj primar din materiale plastice (clasificat la poziţiile tarifare 3923 21 000, 3923 29 şi 3923 30) care conţine produse;
- ambalaj primar compozit care conţine produse;
- ambalaj primar din aluminiu (clasificat la poziţia tarifară 7612) care conţine produse.
[Pct.2 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.35 din 31.01.2018, în vigoare 16.02.2018]
3. Darea de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului se semnează de către conducătorul şi contabilul-şef ai subiectului impozabil şi se prezintă Serviciului Fiscal de Stat lunar pînă la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se prezintă darea de seamă, utilizînd în mod obligatoriu metode automatizate de raportare electronică, în condiţiile stabilite la art.187 alin.(21) din Codul fiscal.
4. Dacă în luna de raportare subiecţii ce desfăşoară activitate de întreprinzător au avut operaţiuni pasibile taxării şi operaţiuni scutite conform art.11 alin.(6) din Lege, ei sînt obligaţi să prezinte darea de seamă pentru perioada fiscală de raportare.
[Pct.4 în redacţia Ordinului Ministerului Finanţelor nr.35 din 31.01.2018, în vigoare 16.02.2018]
5. La efectuarea în perioada de raportare doar a operaţiunilor scutite de taxă conform art.11 alin.(6) din Lege, Darea de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului nu se prezintă.
[Pct.5 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.35 din 31.01.2018, în vigoare 16.02.2018]
Capitolul II
MODUL DE COMPLETARE A DĂRII DE SEAMĂ PRIVIND
TAXA PENTRU MĂRFURILE CARE, ÎN PROCESUL
UTILIZĂRII, CAUZEAZĂ POLUAREA MEDIULUI
6. În Darea de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului se indică perioada fiscală, denumirea subiectului ce desfăşoară activitate de întreprinzător, adresa juridică a lui şi codul fiscal, perioada fiscală pentru care se prezintă darea de seamă în formatul: P/LL/AAAA, unde:
P – codul periodicităţii de prezentare a dării de seamă, se indică L (lunar);
LL – numărul lunii, se indică valorile de la 1 la 12;
AAAA – se indică anul.
7. Darea de seamă privind taxa pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului conţine 11 coloane, în care se înscrie următoarea informaţie:
1) în coloana 1 se indică numărul de ordine al mărfii, ambalajului pasibil taxării;
2) în cazul importului mărfurilor, specificate în anexa nr.8 la Lege, sau a produselor ambalate în ambalajele prevăzute la articolul 11 alin.(2), în coloana 2 se indică numărul declaraţiei vamale de import.
La procurarea lor de la persoanele de pe teritoriul Republicii Moldova ce nu au relaţii fiscale cu sistemul ei bugetar, în coloana 2 se va indica seria şi numărul documentului eliberat de organul vamal la traversarea lor prin punctele vamale interne de control.
La livrarea pe teritoriul republicii de către producătorii mărfurilor indicate în anexa nr.8 la Lege sau a mărfurilor ambalate în ambalajele prevăzute la articolul 11 alin.(2), în coloana 2 se indică seria şi numărul facturii fiscale sau a facturii;
3) în coloana 3 în funcţie de caz se indică data declaraţiei vamale, facturii fiscale sau a facturii indicate în coloana 2;
4) în coloana 4 se indică denumirea mărfii, ambalajului pasibil taxării;
5) în coloana 5 se indică Codul poziţiei tarifare a mărfii, ambalajului conform Nomenclaturii combinate a mărfurilor pasibile taxării;
6) în coloana 6 pentru mărfurile indicate în anexa nr.8 la Lege se indică:
a) pentru mărfurile importate – valoarea facturată (invoice) a acestora;
b) pentru mărfurile procurate de la persoane fizice şi juridice de pe teritoriul Republicii Moldova care nu au relaţii fiscale cu sistemul bugetar al acestora –valoarea de procurare a mărfurilor respective;
c) pentru mărfurile de fabricaţie proprie – valoarea livrării mărfurilor respective, fără T.V.A;
7) în coloana 7 se indică separat cantitatea în bucăţi a ambalajului pentru fiecare tip de capacitate/greutate, la care sunt prevăzute cote diferenţiate ale taxei;
8) în coloana 8 pentru mărfurile indicate în anexa nr.8 la Lege se indică cota ad valorem în mărimea stabilită pentru fiecare tip de marfă;
9) în coloana 9 se indică în lei separat pentru fiecare tip de capacitate/greutate de ambalaj indicat în coloana 7, cota taxei pentru ambalajul care conţine produse, stabilită la art.11 alin.(4) pct.2), 3) şi 4) din Lege;
10) în coloana 10, în cazul efectuării operaţiunilor scutite de taxă, conform articolului 11 alin.(6) din Lege, se indică codul facilităţii după cum urmează:
a) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.a) – 11/4/a;
b) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.b) – 11/4/b;
c) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.c) – 11/4/c;
d) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.d) – 11/4/d;
e) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.e) – 11/4/e;
f) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.f) – 11/4/f;
g) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.g) – 11/4/g;
h) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.h) – 11/4/h;
i) pentru operaţiunile indicate la art.11 alin.(6) lit.i) – 11/4/i;
11) în coloana 11 se indică suma taxei pentru mărfurile care, în procesul utilizării, cauzează poluarea mediului, inclusiv pentru acelea care sunt scutite conform art.11 alin.(6) din Lege, care se determină în felul următor:
a) pentru mărfurile indicate în anexa nr.8 la Lege – ca produsul dintre indicatorii specificaţi în coloanele 6 şi 8 ale dării de seamă;
b) pentru ambalajul primar din materiale plastice (clasificat la poziţiile tarifare 3923 21 000, 3923 29 şi 3923 30) care conţine produse, ambalajul primar compozit care conţine produse, ambalajul primar din aluminiu (clasificat la poziţia tarifară 7612) care conţine produse – ca produsul dintre indicatorii specificaţi în coloanele 7 şi 9 ale dării de seamă;
12) în rîndul “TOTAL spre plată” se indică totalul taxei calculate pe fiecare tip de marfă, ambalaje pasibile taxării cu diminuarea sumei taxei aferente operaţiunilor scutite conform articolului 11 alin.(6) din Lege, pentru care s-a reflectat codul facilităţii în coloana 10.
[Pct.7 modificat prin Ordinul Ministerului Finanţelor nr.35 din 31.01.2018, în vigoare 16.02.2018]