Ordin nr.676 din 14.12.2007 privind aprobarea formularelor ce atestă reţinerea impozitului pe venit la sursa de plată
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR
O R D I N
privind aprobarea formularelor ce atestă reţinerea
impozitului pe venit la sursa de plată
nr. 676 din 14.12.2007
(în vigoare 21.12.2007)
Monitorul Oficial nr.198-202 art.717 din 21.12.2007
* * *
Întru executarea prevederilor alin.(5) art.92 din titlul II al Codului fiscal nr.1163-XIII din 24.04.1997, precum şi în baza lit.c) alin.(1) art.133 din titlul V al Codului fiscal,
ORDON:
1. Se aprobă Darea de seamă privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta (anexa nr.1 la prezentul Ordin).
2. Se aprobă Nota de informare privind salariul şi alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajaţilor şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi (anexa nr.2).
3. Se aprobă Nota de informare privind plăţile achitate rezidenţilor din sursele de venit, altele decît salariul şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi (anexa nr.3).
4. Se aprobă Nota de informare privind impozitul reţinut din sursele de venit, altele decît salariul, achitate persoanelor nerezidente (anexa nr.4).
5. Se aprobă Nota explicativă privind completarea anexelor nr.1, 2, 3, 4 (anexa nr.5).
6. Se aprobă Informaţia privind veniturile calculate şi achitate în folosul persoanei fizice (juridice) şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste venituri (anexa nr.6).
7. Se aprobă Cererea lucrătorului privind acordarea scutirilor la impozitul pe venit reţinut din salariu (anexa nr.7).
8. Se aprobă modelul Fişei personale de evidenţă a veniturilor sub formă de salariu şi alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajatului, precum şi a impozitului pe venit reţinut din acestea (anexa nr.8).
9. Completarea dării de seamă (anexa nr.1 la prezentul Ordin), aprobate prin prezentul Ordin se va efectua pentru obligaţiile fiscale înregistrate cu începere de la 1 ianuarie 2008.
10. Pentru perioada fiscală 2007 se vor prezenta Notele de informare (formele IAS04, INR04) aprobate prin Ordinul IFPS nr.223 din 14 decembrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia Notei de informare (forma IAL04), care se va prezenta pentru perioada fiscală 2007 conform Notei de informare - anexa nr.2 la prezentul Ordin.
11. Se abrogă Ordinul IFPS “Privind aprobarea formularelor ce atestă reţinerea impozitului pe venit la sursa de plată” nr.223 din 14 decembrie 2004 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2004, nr.233-236, art.492), cu modificările şi completările ulterioare.
| ŞEFUL INSPECTORATULUI | |
| FISCAL PRINCIPAL DE STAT | Sergiu PUŞCUŢA |
Chişinău, 14 decembrie 2007. |
|
| Nr.676. |
| Forma / Форма IRV08 |
Anexa nr.1 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 Приложение № 1 к Приказу ГГНИ № 676 от 14.12.2007 г. |
|
DARE DE SEAMĂ privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta ОТЧЕТ о сумме выплаченного дохода, и о подоходном налоге, удержанном из этого дохода |
|
|
Codul fiscal ________________ Фискальный код Inspectoratul Fiscal de Stat ___________________ Государственная налоговая инспекция Codul localităţii (CUATM) _____________________ Код местности |
Denumirea contribuabilului _________________ Наименование налогоплательщика Perioada fiscală ___________________________ Налоговый период Data prezentării ___________________________ Дата представления |
| Cod Код |
Tipul sursei de venit / Вид источника дохода |
Codul sursei de venit / Код источника дохода |
Venitul calculat şi îndreptat spre achitare (lei) / Доход, начисленный и направленный на выплату (в леях) |
Impozitul pe venit reţinut (lei)/ Удержанный подоходный налог (в леях) |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 11 | Plăţi salariale, art.88 din Codul fiscal Заработная плата, ст.88 Налогового кодекса |
SAL | ||
| Royalty (redevenţe) şi dobînzi, art.89 din Codul fiscal Роялти (периодические издания) и процентные начисления, ст.89 Налогового кодекса |
||||
| 22 | - plata sub formă de royalty (redevenţă), efectuată în folosul persoanelor fizice-rezidente în vîrstă de pînă la 60 ani, cu excepţia întreprinzătorilor individuali şi gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) - выплата в виде роялти (периодические платежи), произведенная в пользу физических лиц - резидентов, в возрасте до 60 лет за исключением индивидуальных предпринимателей и крестьянских (фермерских) хозяйств |
ROY a) | ||
| 23 | - plata sub formă de dobînzi, efectuată în folosul persoanelor fizice-rezidente, cu excepţia întreprinzătorilor individuali şi gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) - выплата в виде процентных начислений, произведенная в пользу физических лиц - резидентов, за исключением индивидуальных предпринимателей и крестьянских (фермерских) хозяйств |
DOB a) | ||
| Veniturile din care se reţine impozit, art.90 din Codul fiscal Доходы из которых удерживается налог, ст.90 Налогового кодекса |
||||
| 32 | - efectuate în folosul persoanelor fizice, cu excepţia întreprinzătorilor individuali, gospodăriilor ţărăneşti (de fermier) şi deţinătorilor de patentă - произведенные в пользу физических лиц - резидентов, за исключением индивидуальных предпринимателей, крестьянских (фермерских) хозяйств и патентообладателей |
SER b) | ||
| Veniturile din care se efectuează reţinerea finală a impozitului, art.901 din Codul fiscal* Доходы из которых производится окончательное удержание налога, ст.901 Налогового кодекса* |
||||
| 41 | - din veniturile obţinute sub formă de cîştiguri de la acţiunile de publicitate - из доходов в виде выигрышей от рекламных акций |
PUB | ||
| 42 | - din veniturile obţinute de către persoanele fizice, care nu desfăşoară activitate de întreprinzător, de la transmiterea în posesie şi/sau folosinţă (locaţiune, arendă, uzufruct) a proprietăţii mobiliare şi imobiliare, cu excepţia terenurilor agricole - из доходов полученных физическими лицами, не занимающимися предпринимательской деятельностью, от сдачи во владение и/или пользование (в имущественный найм, аренду, узуфрукт) движимой и недвижимой собственности, за исключением аренды сельскохозяйственных земель |
FOL | ||
| 43 | - din veniturile sub formă de dividende, cu excepţia celor achitate agenţilor economici rezidenţi - из доходов в виде дивидендов, за исключением выплаченных хозяйствующим субъектам-резидентам |
DIV a) | ||
| 44 | - din plăţile îndreptate spre achitare persoanelor fizice, în formă monetară şi nemonetară, a căror sumă nu este deductibilă în scopuri fiscale şi nu este calificată ca venit impozabil pentru persoane fizice, în conformitate cu art.18 din Codul fiscal - из выплат в пользу физических лиц как в денежной, так и в неденежной форме, сумма которых не вычитается в налоговых целях и не классифицируется как налогооблагаемый доход для физических лиц в соответствии со статьей 18 Налогового кодекса |
NED a) | ||
| 45 | - din cîştigurile de la jocurile de noroc - из выигрышей от азартных игр |
NOR | ||
| Veniturile nerezidentului, art.91 din Codul fiscal Доходы нерезидента, ст.91 Налогового кодекса |
||||
| 51 | - din plata sub formă de royalty efectuată în folosul nerezidentului - из выплаты в виде роялти, произведенной в пользу нерезидента |
ROY b) | ||
| 52 | - din plata sub formă de dividende efectuată în folosul nerezidentului - из выплаты в виде дивидендов, произведенной в пользу нерезидента |
DIV b) | ||
| 53 | - din plata sub formă de dobînzi efectuată în folosul nerezidentului - из выплаты в виде процентных начислений, произведенной в пользу нерезидента |
DOB b) | ||
| 54 | - din plăţile direcţionate spre achitare nerezidentului în formă monetară şi nemonetară acordate acestuia, a căror sumă nu este deductibilă în scopuri fiscale - из платежей, направленных на выплату нерезиденту как в денежной, так и в неденежной форме, сумма которых не вычитывается в налоговых целях |
NED b) | ||
| 55 | Alte plăţi efectuate în folosul nerezidentului prevăzute de art.71 din Codul fiscal Другие выплаты, произведенные в пользу нерезидента, предусмотренные ст.71 Налогового кодекса |
ALT b) | ||
| 61 | TOTAL PE DARE DE SEAMĂ/ ВСЕГО ПО ОТЧЕТУ |
x | ||
|
Suma de control / Контрольная сумма ______________________________________________________ (col.5 codul 61 – col.5 (codul 41 + codul 42 + codul 43 + codul 44 + codul 45)) (гр.5 код 61 – гр.5 (код 41 + код 42 + код 43 + код 44 + код 45)) |
||||
|
Conducător / Руководитель ________________ (semnatura / подпись) L.Ş./М.П. |
Contabil-şef / Главный бухгалтер ________________ (semnatura / подпись) |
|
ANEXA LA DAREA DE SEAMĂ privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta repartizat pe subdiviziuni ПРИЛОЖЕНИЕ К ОТЧЕТУ о сумме выплаченного дохода и о подоходном налоге, удержанном из этого дохода, распределенном по подразделениям Codul fiscal _____________________________________ Фискальный код Denumirea contribuabilului ________________________________________________ Наименование налогоплательщика |
|||||||||||||||||
| Nr. d/o/ № п/п |
Codul sub- divi- ziunii / код под- разде- ления |
Codul loca- lităţii / код мест- ности |
Suma impozitului pe venit reţinut pentru perioada declarată (lei) Сумма подоходного налога, удержанного за декларируемый период (в леях) |
Total (lei) / Всего (в леях) |
|||||||||||||
| SAL | ROY a) | DOB a) | SER b) | PUB | FOL | DIV a) | NED a) | NOR | ROY b) | DIV b) | DOB b) | NED b) | ALT b) | ||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| Total/ Всего | |||||||||||||||||
|
Notă: Numărul de ordine se indică în mod consecutiv pe toată Anexa indiferent de numărul de pagini. Примечание: Порядковый номер указывается нарастающим итогом по всей информации, независимо от количества страниц. Conducător ________________________ Руководитель Contabil-şef ________________________ Главный бухгалтер L.Ş./М.П. |
|||||||||||||||||
| Forma / Форма IAL08 |
Anexa nr.2 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 Приложение № 2 к Приказу ГГНИ № 676 от 14.12.2007 г. |
|
NOTĂ DE INFORMARE privind salariul şi alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajaţilor şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi ИНФОРМАЦИЯ о заработной плате и других выплатах, осуществленных работодателем в пользу работников, и о подоходном налоге, удержанном из этих выплат |
|
|
Codul fiscal ________________ Фискальный код Inspectoratul Fiscal de Stat ___________________ Государственная налоговая инспекция Codul localităţii (CUATM) _____________________ Код местности |
Denumirea contribuabilului _________________ Наименование налогоплательщика Perioada fiscală ___________________________ Налоговый период Data prezentării ___________________________ Дата представления Numărul de înscrieri ________ Количество записей |
| Nr. d/o* № п/п* |
Codul fiscal al anga- jatului / Фис- кальный код работ- ника |
Numele şi prenumele angajatului / Фамилия и имя работника |
Codul fiscal al soţului (soţiei) anga- jatului** / Фис- кальный код супруга (супруги) работ-ника** |
Suma venitului, îndreptat spre achitare în perioada fiscală (lei) / Сумма дохода, направ- ленная на выплату в отчетном периоде (в леях) |
Suma scutirilor acordate pentru perioada fiscală conform codului scutirii (lei) / Сумма освобождений, предоставленных за отчетный год согласно коду освобождений (в леях) |
Suma totală a scutirilor acordate în perioada fiscală curentă (lei) (col.6+7+8+9 +10+11+12) / Общая сумма освобождений, предоставленных в отчетном налоговом году (в леях) (гр.6+7+8+9 +10+11+12) |
Suma deducerilor conform art.36 din Codul fiscal (lei) / Сумма вычетов согласно ст.36 Налогового кодекса (в леях) |
Suma impo- zitului pe venit reţinut (lei) Сумма удер- жанного налога (в леях) |
|||||||
| A | P | M | S | Sm | N | H | Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală / Взносы обяза- тельного меди- цинского страхо- вания |
Contribuţii individuale de asigurări sociale de stat obligatorii / Индиви- дуальные взносы на обяза- тельное государ- ственное страхо- вание |
|||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
| TOTAL / ВСЕГО | |||||||||||||||
|
Suma de control / Контрольная сумма ________________________________ (Suma totală pe Notă, col.16) (Итого по Информации, гр.16) Notă / Примечание: * Numărul de ordine se indică în mod consecutiv pe toată Nota, indiferent de numărul de pagini / Порядковый номер указывается нарастающим итогом по всей информации, независимо от количества страниц. ** Codul fiscal al soţului (soţiei) se indică numai în cazul, cînd angajatul beneficiază de scutirea pentru soţ (soţie) / Фискальный код супруга (супруги) отражается только в случае, когда работник пользуется освобождением супруга (супруги). Conducător ________________________ Руководитель Contabil-şef ________________________ Главный бухгалтер L.Ş./М.П. |
|||||||||||||||
| Forma / Форма IAS08 |
Anexa nr.3 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 Приложение № 3 к Приказу ГГНИ № 676 от 14.12.2007 г. |
|
NOTĂ DE INFORMARE privind plăţile achitate rezidenţilor din sursele de venit altele decît salariul, şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi ИНФОРМАЦИЯ о выплатах, произведенных резидентам из источников дохода, отличных от заработной платы, и о подоходном налоге, удержанном из этих выплат |
|
|
Codul fiscal ________________ Фискальный код Inspectoratul Fiscal de Stat ___________________ Государственная налоговая инспекция Codul localităţii (CUATM) _____________________ Код местности |
Denumirea contribuabilului _________________ Наименование налогоплательщика Perioada fiscală ___________________________ Налоговый период Data prezentării ___________________________ Дата представления Numărul de înscrieri ________ Количество записей |
| Nr. d/o / № п/п |
Codul fiscal al beneficiarului plăţii / Фискальный код получателя выплаты |
Denumirea sau numele, prenumele beneficiarului plăţii / Наименование или фамилия и имя получателя выплаты |
Codul sursei de venit* / Код источника дохода* |
Suma totală a venitului îndreptat spre achitare (lei) / Общая сумма дохода, направленного на выплату (в леях) |
Suma impozitului pe venit reţinut (lei) / Сумма удержанного подоходного налога (в леях) |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| TOTAL / ВСЕГО | |||||
|
Suma de control / Контрольная сумма _________________________ (Suma totală pe Notă, col.6) (Итого по Информации, гр.6) Notă / Примечание: Se includ plăţile efectuate conform art.89, 90 din Codul fiscal / Включаются выплаты, произведенные согласно ст.89, 90 Налогового кодекса; Numărul de ordine se indică în mod consecutiv pe toată Nota indiferent de numărul de pagini / Порядковый номер указывается нарастающим итогом по всей информации, независимо от количества страниц. * codul sursei de venit poate fi doar / код источника дохода может быть только: ROY a), DOB a), SER b). Conducător ________________________ Руководитель Contabil-şef ________________________ Главный бухгалтер L.Ş./М.П. |
|||||
| Forma / Форма INR08 |
Anexa nr.4 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 Приложение № 4 к Приказу ГГНИ № 676 от 14.12.2007 г. |
|
NOTĂ DE INFORMARE privind impozitul reţinut din sursele de venit altele decît salariul achitate persoanelor nerezidente ИНФОРМАЦИЯ о подоходном налоге удержанном из источников дохода, отличных от заработной платы, выплаченного нерезидентам |
|
|
Codul fiscal ________________ Фискальный код Inspectoratul Fiscal de Stat ___________________ Государственная налоговая инспекция Codul localităţii (CUATM) _____________________ Код местности |
Denumirea contribuabilului _________________ Наименование налогоплательщика Perioada fiscală ___________________________ Налоговый период Data prezentării ___________________________ Дата представления Numărul de înscrieri ________ Количество записей |
| Nr. d/o / № п/п |
Codul fiscal al beneficiarului plăţii / Фискальный код получателя выплаты |
Denumirea sau numele, prenumele beneficiarului plăţii / Наименование или фамилия и имя получателя выплаты |
Tipul persoanei (JUR sau FIZ)* / Категория лица (JUR или FIZ)* |
Denumirea ţării / Наиме- нование страны |
Adresa juridică sau a domiciliului permanent a beneficiarului plăţii / Юридический адрес или адрес постоянного местожительства получателя выплаты |
Codul sursei de venit** / Код источника дохода** |
Suma venitului îndreptat spre achitare (lei) / Сумма дохода направленная на выплату (в леях) |
Suma impozitului pe venit reţinut (lei) / Сумма удержанного налога (в леях) |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
| TOTAL / ИТОГО | ||||||||
|
Suma de control / Контрольная сумма ___________________________ (Suma totală pe Notă, col.9) (Итого по Информации, гр.9) Notă / Примечание: Numărul de ordine se indică în mod consecutiv pe toată Nota indiferent de numărul de pagini / Порядковый номер указывается нарастающим итогом по всей информации, независимо от количества страниц. * pentru persoana juridică se va indica JUR, pentru persoana fizică – FIZ / для юридического лица указывается JUR, для физического лица - FIZ. ** codul sursei de venit poate fi doar / код источника дохода может быть только: ROY b), DIV b), DOB b), NED b), ALT b). Conducător ________________________ Руководитель Contabil-şef ________________________ Главный бухгалтер L.Ş./М.П. |
||||||||
|
Anexa nr.5 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 NOTĂ EXPLICATIVĂ privind completarea anexelor nr.1, nr.2, nr.3 şi nr.4 la Ordinul Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr.676 din 14.12.2007 În dările de seamă (anexele nr.1, nr.2, nr.3 şi nr.4 la Ordin) se reflectă: - la rubrica „Codul fiscal” se reflectă codul fiscal, care reprezintă numărul personal de identificare al contribuabilului atribuit în modul stabilit de legislaţia în vigoare; - la rubrica „Denumirea contribuabilului” se reflectă denumirea contribuabilului, care trebuie să corespundă cu cea indicată în documentele de înregistrare eliberate de către organele abilitate, conform legislaţiei în vigoare; - la rubrica „Inspectoratul Fiscal de Stat” se indică denumirea organului fiscal la care se prezintă Darea de seamă (Nota de informare). Darea de seamă (Nota de informare) se prezintă la organul fiscal în raza căruia se deserveşte contribuabilul; - la rubrica „Perioada fiscală” se reflectă perioada fiscală pentru care se prezintă darea de seamă respectivă. Rubrica dată se completează cu un cod care are următorul format: P/NN/AAAA, unde P – indică codul periodicităţii prezentării dării de seamă şi poate primi valorile „L” – pentru perioada fiscală lunară şi „A” – pentru perioada fiscală respectivă (art.12 din Codul fiscal); NN – indică pentru perioada lunară (L) numărul de luni: de la 01 pînă la 12; AAAA – indică anul gestionar. Spre exemplu, pentru perioada fiscală 2007, darea de seamă (forma IAL08) perioada fiscală va avea structura – A/2007, iar în Darea de seamă privind suma venitului îndreptat spre achitare şi impozitul pe venit reţinut din acesta (forma IRV08) pentru luna ianuarie 2008, la perioadă se va indica L/01/2008: la rubrica „Codul localităţii (CUATM)” se reflectă codul localităţii unde este înregistrat sediul central al contribuabilului – cod unic de identificare (4 semne) conform Clasificatorului unităţilor administrativ-teritoriale al Republicii Moldova (CUATM), aprobat şi pus în aplicare de la 03.09.2003 prin Hotărîrea Departamentului „Moldova-Standard” nr.1398-ST din 03.09.2003; - la rubrica „Data prezentării” se reflectă data în care a fost prezentată darea de seamă respectivă; - la rubrica „Numărul de înscrieri” se reflectă numărul total al persoanelor incluse în nota de informare, fără luarea în calcul a informaţiei de la rîndul „Total”. I. Darea de seamă privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta (forma IRV08) (anexa nr.1 la prezentul Ordin). În Darea de seamă dată se completează următorii indicatori: - în col.4 – suma venitului calculat şi îndreptat spre achitare în luna gestionară (suma dată se reflectă fără deducerea primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi fără deducerea contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii); - în col.5 – suma impozitului pe venit reţinut din suma venitului indicat în col.4. La codul 11 „Plăţi salariale, art.88 din Codul fiscal” se reflectă inclusiv şi veniturile, specificate la lit.n) şi o) art.71 din Codul fiscal, achitate în folosul nerezidenţilor, precum şi impozitul reţinut din aceste venituri conform art.88 din Codul fiscal. Darea de seamă se prezintă de către întreprinderea de bază organului fiscal teritorial în raza căruia se deserveşte acesta. În cazul cînd contribuabilul pe parcursul lunii gestionare n-a efectuat nici o plată, Darea de seamă nu se prezintă organului fiscal teritorial. În Anexa la Darea de seamă privind suma venitului achitat şi impozitul pe venit reţinut din acesta se reflectă următorii indicatori: - în col.1 – numărul de ordine al înscrierii curente, care se indică cumulativ pe toată anexa, indiferent de numărul de pagini; - în col.2 – codul subdiviziunii atribuit de către Serviciul Fiscal de Stat întreprinderilor care au în componenţa lor subdiviziuni (cel puţin o subdiviziune) şi/sau obiecte impozabile în subordinea subdiviziunilor (conform Ordinului Inspectoratului Fiscal Principal de Stat nr.222 din 13 decembrie 2004, publicat în Monitorul Oficial nr.233-236 din 17 decembrie 2004); - în col.3 – codul localităţii în care este amplasată subdiviziunea (codul unic de identificare), care este atribuit conform Clasificatorului unităţilor administrativ-teritoriale al Republicii Moldova (CUATM) elaborat în conformitate cu Legea privind organizarea administrativ-teritorială a Republicii Moldova nr.764-XV din 27 decembrie 2001, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial nr.16 din 29 ianuarie 2002); - în col.4-17 – suma impozitului pe venit reţinut în luna gestionară, pentru fiecare subdiviziune separat, aferentă codului sursei de venit respectiv din darea de seamă; - în col.18 – total pentru fiecare subdiviziune. II. Nota de informare privind plăţile salariale şi alte plăţi efectuate de patron în folosul angajaţilor şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi (forma IAL08) (anexa nr.2 la prezentul Ordin). În Nota de informare se indică: - în col.1 – numărul de ordine al înscrierii curente, cumulativ pe toată Nota, indiferent de numărul de pagini; - în col.2 – codul fiscal al angajatului; - în col.3 – numele şi prenumele angajatului; - în col.4 – codul fiscal al soţului (soţiei), se indică numai în cazul cînd angajatul beneficiază de scutirea pentru soţ (soţie); - în col.5 – suma totală a venitului îndreptat spre achitare în perioada fiscală respectivă; - în col.6 – (A) – suma scutirii nefolosită în anul precedent ca rezultat al neachitării salariului de către patron şi trecută în anul de gestiune, art.24 alin.(11) din Legea pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal; - în col.7 – (P) – suma scutirii personale, art.33 alin.(1) din Codul fiscal; - în col.8 – (M) – suma scutirii majore, art.33 alin.(2) din Codul fiscal; - în col.9 – (S) – suma scutirii acordate soţului (soţiei), art.34 din Codul fiscal; - în col.10 – (Sm) – suma scutirii majore acordată soţiei (soţului), art.34 alin.(2) din Codul fiscal; - în col.11 – (N) – suma scutirii pentru persoanele întreţinute, cu excepţia invalizilor din copilărie, art.35 din Codul fiscal; - în col.12 – (H) – suma scutirii pentru persoanele întreţinute-invalizi din copilărie, art.35 din Codul fiscal; - în col.13 – suma totală a scutirilor acordate angajatului pentru perioada fiscală respectivă; - în col.14 – suma primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, permisă deducerii conform art.36 alin.(6) din Codul fiscal; - în col.15 – suma contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii permisă deducerii conform art.36 alin.(7) din Codul fiscal; - în col.16 – suma impozitului pe venit reţinut la sursa de plată. Nota de informare se prezintă de către întreprinderea de bază organului fiscal teritorial în raza căruia se deserveşte acesta. III. Nota de informare privind plăţile achitate rezidenţilor din sursele de venit altele decît salariul şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi (forma IAS08) (anexa nr.3 la prezentul Ordin). În Nota de informare se reflectă: - în col.1 – numărul de ordine al înscrierii curente, cumulativ pe toată Nota, indiferent de numărul de pagini; - în col.2 – codul fiscal al beneficiarului plăţii; - în col.3 – denumirea sau numele, prenumele beneficiarului plăţii; - în col.4 – codul sursei de venit (ROY a), DOB a), SER b)); Exemplu.Agentul economic “X” a procurat de la persoana fizică – cetăţean “Y” un autoturism la preţul de 100000 lei. La efectuarea plăţii pentru activul menţionat, agentul economic “X” reţine în prealabil şi varsă la buget ca parte a impozitului suma de 5000 lei (100000 x 5%). Codul sursei de venit în cazul dat va fi - SER b). - în col.5 – suma totală a venitului îndreptat spre achitare în perioada fiscală respectivă; - în col.6 – suma impozitului pe venit reţinut. Nota de informare se prezintă de către întreprinderea de bază organului fiscal teritorial în raza căruia se deserveşte acesta. IV. Nota de informare privind impozitul reţinut din sursele de venit altele decît salariul, achitate persoanelor nerezidente (forma INR08) (anexa nr.4 la prezentul Ordin). În Nota de informare se reflectă: - în col.1 – numărul de ordine al înscrierii curente, cumulativ pe toată Nota, indiferent de numărul de pagini; - în col.2 – codul fiscal al beneficiarului plăţii; - în col.3 – denumirea sau numele, prenumele beneficiarului plăţii; - în col.4 – tipul persoanei (care poate fi doar JUR sau FIZ); - în col.5 – denumirea ţării; - în col.6 – adresa juridică sau domiciliul permanent al beneficiarului plăţii; - în col.7 – codul sursei de venit (ROY b), DIV b), DOB b), NED b), ALT b)); Exemplu.Agentul economic – nerezident „A” conform contractului încheiat cu un agent economic-rezident „B” pe parcursul perioadei 01.07 – 20.07.2008 a prestat servicii de consultanţă pe teritoriul Republicii Moldova în valoare de 50000 lei. Prestarea a asemenea serviciu nu a condiţionat înfiinţarea de către agentul economic – nerezident „A” a reprezentanţei permanente în Republica Moldova, deoarece nu a depăşit perioada de trei luni calendaristice. La achitarea acestei sume, agentul economic „B” reţine impozit în sumă de 2500 lei (50000 x 10%). În cazul dat codul sursei de venit va fi – ALT b). - în col.8 – suma totală a venitului îndreptat spre achitare în perioada fiscală respectivă; - în col.9 – suma impozitului pe venit reţinut în perioada fiscală respectivă. Nota de informare se prezintă de către întreprinderea de bază organului fiscal teritorial în raza căruia se deserveşte acesta. Notă: 1. Pentru verificarea corectitudinii completării Notelor de informare pentru perioada fiscală respectivă recomandăm utilizarea următorului algoritm: - total col.5 din Notă, forma IAL08 = col.4 din forma IRV08 (codul sursei de venit (SAL)) cumulativ pentru toată perioada fiscală; - total col.14 din Notă, forma IAL08 = col.5 din forma IRV08 (codul sursei de venit (SAL)) cumulativ pentru toată perioada fiscală; - total col.5 din Notă, forma IAS08 = col.4 din forma IRV08 (codul sursei de venit (ROY a), DOB a), SER b)) cumulativ pentru toată perioada fiscală; - total col.6 din Notă, forma IAS08 = col.5 din forma IRV08 (codul sursei de venit (ROY a), DOB a), SER b)) cumulativ pentru toată perioada fiscală; - total col.8 din Notă, forma INR08 = col.4 din forma IRV08 (codul sursei de venit (ROY b), DIV b), DOB b), NED b), ALT b)) cumulativ pentru toată perioada fiscală; - total col.9 din Notă, forma INR08 = col.5 din forma IRV08 (codul sursei de venit (ROY b), DIV b), DOB b), NED b), ALTb)) cumulativ pentru toată perioada fiscală. 2. Totalul сol. „Suma impozitului pe venit reţinut” a Notelor (forma IAL08, IAS08, INR08) = totalul sumelor de control din Darea de seamă (forma IRV08) pentru perioada fiscală respectivă. |
|
Anexa nr.6 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 Приложение № 6 к Приказу ГГНИ № 676 от 14.12.2007 г. INFORMAŢIE nr. ____ din “__”__________200_ privind veniturile calculate şi achitate în folosul persoanei fizice (juridice) şi privind impozitul pe venit reţinut din aceste venituri ИНФОРМАЦИЯ № ____ от “__”______________200__ о доходах, начисленных и выплаченных в пользу физического (юридического) лица и о подоходном налоге, удержанном из этих доходов Prin prezenta / Настоящим, ___________________________________________________________________ (denumirea persoanei responsabile de reţinerea impozitului, codul fiscal) (наименование лица, ответственного за удержание налога, фискальный код) confirmă că, / подтверждает, что _______________________________________________________________ (numele, prenumele persoanei fizice sau denumirea agentului economic în folosul căruia a fost efectuată plata şi codul fiscal) (фамилия и имя физического лица или наименование экономического агента, в пользу которого была произведена выплата и фискальный код) pe parcursul anului 200__ i-au fost achitate venituri sub formă de: в течение 200__ года были выплачены доходы в виде: |
||||
| Codul sursei de venit* / Вид источника дохода* |
Suma venitului îndreptată spre achitare (lei) / Сумма дохода, направленного на выплату (в леях) |
Suma deducerilor conform art.36 din Codul fiscal / Сумма вычетов согласно ст.36 Налогового кодекса (в леях) |
Suma impozitului pe venit reţinut (lei) / Сумма удержанного подоходного налога (в леях) |
|
| prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală / взносы обязательного медицинского страхования |
contribuţii de asigurări sociale de stat / индивидуальные взносы на обязательное государственное страхование |
|||
|
Conducătorul / Руководитель ____________________ (numele, prenumele) (фамилия, имя) |
_________________ (semnătura) (подпись) |
|||
|
Contabil-şef / Главный бухгалтер ________________ (numele, prenumele) (фамилия, имя) L.Ş./М.П. |
_________________ (semnătura) (подпись) |
|||
|
Notă: În informaţia dată se indică suma venitului obţinut conform art.88, 89, 90, 91 din Codul fiscal. La persoana care este obligată să prezinte informaţia dată, este necesar să rămînă confirmarea precum că aceasta a remis sau a înmînat informaţia persoanei în folosul căreia au fost efectuate plăţile. * codul sursei de venit indicat în coloana dată, trebuie să coincidă cu codul sursei de venit indicat în Notele de informare pentru perioada fiscală respectivă. Примечание: В информации указываются доходы, полученные в соответствии со ст.88, 89, 90, 91 Налогового кодекса. У лица, обязанного представить информацию, должно остаться подтверждение о том, что данная информация отправлена или вручена лицу, в пользу которого произведена выплата. * код источника дохода, указанный в данной графе, должен соответствовать коду источника дохода, указанного в Информации за соответствующий налоговый период. |
||||
|
Anexa nr.7 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 CEREREA lucrătorului privind acordarea scutirilor la impozitul pe venit reţinut din salariu pe anul ________ PARTEA I. Se completează de lucrător |
||
| Numele, prenumele __________________________________________________________________________________ | ||
| Codul fiscal |
______________________________ |
|
| Adresa domiciliului permanent _________________________________________________________________________
SOLICIT URMĂTOARELE SCUTIRI |
||
| 1. Scutirea personală |
______________________________ lei (se înscrie suma conform art.33 din CF) |
|
| 2. Scutirea pentru soţ (soţie) |
______________________________ lei (se înscrie 0 sau suma conform art.34 din CF) |
|
|
La cererea scutirii pentru soţie (soţ) se indică următoarea informaţie despre ea (el): |
||
| Numele, prenumele __________________________________________________________________________________ | ||
| Codul fiscal |
______________________________ |
|
| Adresa domiciliului permanent _________________________________________________________________________ | ||
| 3. Scutirile pentru persoanele întreţinute cu excepţia persoanelor întreţinute – invalizi din copilărie ________________ lei
(se înscrie rezultatul produsului dintre numărul de persoane întreţinute şi suma conform art.35 din CF) |
||
| 4. Scutirile pentru persoanele întreţinute – invalizi din copilărie _____________________________________________ lei
(se înscrie rezultatul produsului dintre numărul de persoane întreţinute – invalizi din copilărie şi suma conform art.35 din CF) |
||
| 5. În tabelul ce urmează se indică documentele, copiile sau extrasele din acestea care se anexează la Cerere: | ||
| Denumirea documentului | Denumirea organizaţiei care a eliberat documentul | Seria, numărul şi data eliberării documentului |
| 6. Rog să mi se acorde scutirile nefolosite în anul precedent în sumă de _____________________________________lei
(se înscrie suma indicată în pct.7.3. din Fişa personală a angajatului pentru anul precedent) Declar că prezenta informaţie este autentică, că nu voi beneficia (n-am beneficiat) de scutirile nefolosite la prezentarea Declaraţiei persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit, precum şi că sînt familiarizat cu măsurile de responsabilitate în caz de includere în ea a datelor neautentice. |
||
| 7. În baza art.33, 34 şi 35 ale Codului fiscal, precum şi alin.(11) art.24 al Legii pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal cer scutirea anuală în sumă de: | ||
| ___________________________________________________________ lei
(în litere) |
__________________ lei (în cifre) |
|
| _____________________
(data) |
____________________ (semnătura) |
|
|
PARTEA II. Se completează de patron |
||
| Denumirea patronului ___________________________________________________ Codul fiscal __________________ | ||
| Numele, prenumele, codul fiscal al angajatului şi suma anuală a scutirii, care corespunde categoriei scutirilor ________ sînt verificate. | ||
| Cererea este înregistrată în registru sub numărul _____________ | ||
| _____________________
(data) |
____________________ (semnătura) |
|
| --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- | ||
|
Se înmînează persoanei care a depus cererea |
||
| Serveşte drept confirmare a faptului că lucrătorul a cerut scutirile corespunzătoare. | ||
| Denumirea patronului ___________________________________________________ Codul fiscal __________________ | ||
| Numele, prenumele persoanei care a depus cererea _______________________________________________________ | ||
| Codul fiscal al persoanei care a depus cererea |
______________________________ |
|
| Suma totală a scutirilor cerute _______________________________________________________________________lei
(în litere) |
||
| Categoria scutirii acordate _____________ | ||
| _____________________
(data) |
____________________ (semnătura) |
|
|
Cererea se depune de persoanele fizice rezidente ale Republicii Moldova, la locul de muncă de bază: - în cazul cînd lucrătorul se angajează pe parcursul anului fiscal pentru care sînt cerute scutirile – nu mai tîrziu de data stabilită pentru începerea muncii ca angajat. Lucrătorul care nu-şi schimbă locul de muncă nu este obligat să prezinte anual patronului cererea privind acordarea scutirilor şi documentele corespunzătoare; - în cazurile cînd pe parcursul anului se schimbă suma scutirilor la care are dreptul lucrătorul – în termen de 10 zile de la data cînd au avut loc aceste schimbări; - în cazul cînd se cere scutirea nefolosită în anul precedent – pînă la începutul anului fiscal, pentru care se solicită trecerea scutirii. Codul fiscal pentru persoanele fizice, cetăţeni ai Republicii Moldova, cetăţeni străini şi apatrizi va reprezenta codul personal (IDNP) indicat pe verso-ul buletinului de identitate. Pentru persoanele fizice, cetăţeni ai Republicii Moldova, care nu dispun de buletin de identitate, codul fiscal reprezintă seria şi numărul paşaportului, iar dacă nu deţin nici paşaport, seria şi numărul certificatului de naştere sau al altui act de identitate, inclusiv şi actul de identitate provizoriu model F-9. Extras din Codul fiscal nr.1163-XII din 24.04.1997 Articolul 33. Scutiri personale (1) Fiecare contribuabil (persoană fizică rezident) are dreptul la o scutire personală în cuantumul stabilit la alin.(1) pentru anul respectiv. (2) Dreptul la scutirea personală majoră, în cuantumul stabilit la alin.(2) pentru anul respectiv, îl are orice persoană care: a) s-a îmbolnăvit şi a suferit de boala actinică provocată de consecinţele avariei de la C.A.E. Cernobîl; b) este invalid şi s-a stabilit că invaliditatea sa este în legătură cauzală cu avaria de la C.A.E. Cernobîl; c) este părintele sau soţia (soţul) unui participant căzut sau dat dispărut în acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi a independenţei Republicii Moldova, cît şi în acţiunile de luptă din Republica Afghanistan; d) este invalid ca urmare a participării la acţiunile de luptă pentru apărarea integrităţii teritoriale şi a independenţei Republicii Moldova, precum şi în acţiunile de luptă din Republica Afghanistan; e) este invalid de război, invalid din copilărie, invalid de gradul I şi II; f) este pensionar – victimă a represiunilor politice, ulterior reabilitată. Articolul 34. Scutiri acordate soţiei (soţului) (1) Persoana fizică rezidentă aflată în relaţii de căsătorie are dreptul la o scutire suplimentară, în cuantumul stabilit la alin.(1) pentru anul respectiv, cu condiţia că soţia (soţul) nu beneficiază de scutire personală conform art.33. (2) Persoana fizică rezidentă aflată în relaţii de căsătorie cu orice persoană specificată la art.33 alin.(2) are dreptul la o scutire suplimentară în cuantumul stabilit la alin.(2), cu condiţia că soţia (soţul) nu beneficiază de scutire personală. Articolul 35. Scutiri pentru persoanele întreţinute (1) Contribuabilul (persoană fizică rezidentă) are dreptul la o scutire pentru fiecare persoană întreţinută, inclusiv şi pentru persoanele întreţinute – invalizi din copilărie. (2) În înţelesul titlului II al Codului fiscal, persoană întreţinută este persoana care întruneşte toate cerinţele de mai jos: a) este un ascendent sau descendent al contribuabilului sau al soţiei (soţului) contribuabilului (părinţii sau copiii, inclusiv înfietorii şi înfiaţii); b) locuieşte împreună cu contribuabilul sau nu locuieşte cu acesta, dar îşi face studiile la secţia cu frecvenţă a unei instituţii de învăţămînt mai mult de 5 luni pe parcursul anului fiscal; c) este întreţinută de contribuabil; d) are un venit ce nu depăşeşte cuantumul indicat în articolul dat. Extras din Legea pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal nr.1164-XII din 24.04.1997. Conform alin.(11) art.24 din Lege, scutirile, stipulate la art.33, 34 şi 35 din Codul fiscal şi nefolosite de către contribuabil în anul fiscal precedent, ca rezultat al neachitării de către patron a salariului se acordă la data achitării restanţelor la salariu. Suma scutirilor nefolosite pe parcursul anului fiscal precedent se trec în contul scutirilor pentru următorul an fiscal în următorul mod: - dacă suma scutirilor nefolosite este mai mare decît suma salariului calculat şi neachitat – în limita, ce nu depăşeşte mărimea salariului neachitat; - dacă suma scutirilor nefolosite este mai mică decît suma salariului calculat şi neachitat – în limita sumei totale a scutirilor nefolosite. |
||
| ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Codurile scutirilor |
|
| Scutirile | Codul scutirii |
| Suma scutirii nefolosită în anul precedent ca rezultat al neachitării salariului de către patron şi trecută în anul de gestiune | A |
| Scutire personală | P |
| Scutire personală majoră | M |
| Scutire acordată soţiei (soţului) | S |
| Scutire majoră acordată soţiei (soţului) | Sm |
| Scutire pentru persoanele întreţinute, cu excepţia invalizilor din copilărie | N* |
| Scutire pentru persoanele întreţinute – invalizi din copilărie | H** |
|
* N – numărul de persoane întreţinute, cu excepţia persoanelor întreţinute – invalizi din copilărie. ** H – codul persoanei întreţinute – invalid din copilărie (la aprecierea categoriei scutirilor litera H se indică de atîtea ori cîte persoane – invalizi din copilărie se află la întreţinerea angajatului). Categoria scutirilor este un cod, care se obţine prin îmbinarea codurilor scutirilor cerute de lucrător. |
|
|
Model Anexa nr.8 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 FIŞA PERSONALĂ de evidenţă a veniturilor sub formă de salariu şi alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajatului pe anul ___________, precum şi a impozitului pe venit reţinut din aceste plăţi în lei |
|
| 1. Date generale privind patronul | |
| 1.1. Denumirea | |
| 1.2. Codul fiscal | |
| 1.3. Denumirea patronului reorganizat | |
| 1.4. Codul fiscal al patronului reorganizat | |
| 2. Date generale privind angajatul | |
| 2.1. Numele şi prenumele | |
| 2.2. Codul fiscal | |
| 2.3. Domiciliul permanent | |
| 2.4. Codul fiscal al soţului (soţiei) | |
| 2.5. Data angajării la serviciu | |
| 2.6. Data concedierii din serviciu | |
| 2.7. Data restabilirii la serviciu | |
| 3. Informaţia privind scutirile nefolosite în anul precedent şi trecute în contul anului curent | |
| 3.1. Suma totală a scutirilor nefolosite în anul precedent | |
| 3.2. Suma restanţei la plăţile salariale pentru anul precedent | |
| 3.3. Suma scutirilor nefolosite în anul precedent şi trecute în anul curent | |
| 3.4. Suma scutirilor neacordate pe perioadele fiscale precedente ca rezultat al concedierii nelegitime a angajatului şi restabilirii acestuia în baza hotărîrii instanţei de judecată | |
| 4. Informaţia privind suma scutirilor care se acordă conform legislaţiei pentru anul curent | ||||||
| Data prezentării Cererii privind acordarea scutirii | ||||||
| Suma scutirii | ||||||
| 5. Suma scutirilor aferentă fiecărei luni a anului curent | ||||||||||||||
| Lunile anului fiscal | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | ||
| scutirea nefolosită în anul precedent | scutirea pentru I lună a anului curent |
total |
||||||||||||
| Suma lunară a scutirilor | ||||||||||||||
| 6. Suma totală a scutirilor pentru anul curent | ||
| 7. Informaţia privind scutirile nefolosite în anul curent | ||
| 7.1. Suma totală a scutirilor nefolosite în anul curent | ||
| 7.2. Suma restanţei la plăţile salariale la finele anului curent | ||
| 7.3. Suma scutirilor nefolosite în anul curent, care urmează a fi trecute în contul scutirilor anului viitor | ||
| 8. Informaţia privind veniturile îndreptate spre achitare sau plăţile efectuate în folosul angajatului şi impozitul pe venit reţinut din aceste plăţi |
|||||||||||
| Data efectuării plăţii în folosul anga- jatului |
Suma venitului îndreptat spre achitare sau plăţii efectuate în folosul angajatului | Nu- mă- rul de luni |
Suma scuti- rilor |
Suma venitului cumulativ de la care se determină primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală | Prime de asigurare obligatorie de asistenţă medicală | Suma venitului cumulativ de la care se determină contribuţiile individuale de asigurări sociale de stat obligatorii | Contribuţii individuale de asigurări sociale de stat obligatorii | Venitul impo- zabil |
Impozitul calculat din venitul impo- zabil |
Impozitul pe venit aferent reţinerii/ restituirii (+/-) | |
| cu- rentă |
cumulativ de la începutul perioadei fiscale | ||||||||||
| 8.1. | 8.2. | 8.3. | 8.4. | 8.5. | 8.6. | 8.7. | 8.8. | 8.9. | 8.10. | 8.11. | 8.12. |
|
ÎNDRUMAR DE COMPLETARE A FIŞEI PERSONALE Fişa personală de evidenţă a veniturilor sub formă de salariu şi alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajatului, precum şi a impozitului pe venit reţinut din aceste plăţi se deschide de către patron pentru fiecare angajat al său. În ea se duce evidenţa veniturilor sub formă de salariu (inclusiv prime, facilităţii etc.), îndreptate spre achitare angajatului, se calculează şi se duce evidenţa impozitului pe venit reţinut din aceste venituri. Fişa personală se completează anual de la începutul fiecărui an fiscal sau în caz dacă lucrătorul s-a angajat la serviciu pe parcursul anului fiscal – de la data angajării. |
|
| Nr. pct. | Modul de completare |
| Se indică | |
| 1.1 | denumirea completă a patronului |
| 1.2. | codul fiscal al patronului |
| 1.3. | denumirea patronului reorganizat, adică întreprinderii (instituţiei, organizaţiei etc.), căreia, în rezultatul reorganizării, i-au trecut toate drepturile patrimoniale şi obligaţiunile întreprinderii (instituţiei, organizaţii etc.) supusă reorganizării |
| 1.4. | codul fiscal al patronului reorganizat |
| 2.1. | numele şi prenumele angajatului |
| 2.2. | codul fiscal al angajatului |
| 2.3. | domiciliul permanent al angajatului |
| 2.4. | codul fiscal al soţului (soţiei). Acest rînd se completează numai în cazul în care angajatul beneficiază de scutirea pentru soţ (soţie) |
| 2.5. | data angajării lucrătorului la serviciu (cînd lucrătorul se consideră angajat din anul precedent, se înscrie data - 01.01, în cazul cînd el s-a angajat pe parcursul anului fiscal curent – data angajării) |
| 2.6. | data concedierii lucrătorului |
| 2.7. | data restabilirii la serviciu a angajatului. Acest rînd se completează numai în cazul restabilirii la serviciu în baza hotărîrii instanţei de judecată a angajatului, care a fost concediat nelegitim |
| 3.1. | suma totală a scutirilor nefolosite în anul precedent (reprezintă diferenţa dintre indicatorii ultimei înscrieri din col.8.5. şi 8.3. din Fişa personală a angajatului pe anul precedent) |
| 3.2. | suma restanţei la plăţile salariale pentru anul precedent (reprezintă datoria neachitată faţă de salariat la sfîrşitul anului precedent) |
| 3.3. | suma scutirilor nefolosite în anul precedent şi trecute în baza Cererii angajatului în anul curent (se determină în aşa mod: dacă suma scutirilor nefolosite depăşeşte suma restanţei la plăţile salariale, scutirile se trec în mărimea, ce nu depăşeşte această sumă, dacă este mai mică decît restanţa la plăţile salariale, scutirile se trec în mărimea sumei totale a scutirilor nefolosite) |
| 3.4. | suma scutirilor neacordate pe perioadele fiscale precedente ca rezultat al concedierii nelegitime a angajatului, restabilit ulterior la serviciu în baza hotărîrii instanţei de judecată |
| 4. | suma scutirilor care se acordă conform legislaţiei pentru anul curent (se determină conform Cererii lucrătorului privind acordarea scutirilor la impozitul pe venit reţinut din salariu: scutirile se acordă (se anulează) din luna următoare după luna în care a fost depusă (retrasă) Cererea) |
| 5. | suma scutirilor aferentă fiecărei luni a anului curent. La transmiterea în anul curent a scutirilor nefolosite în anul precedent, precum şi a scutirilor neacordate pe perioadele fiscale precedente ca rezultat al concedierii nelegitime a angajatului, restabilit ulterior la serviciu în baza hotărîrii instanţei de judecată, ele se reflectă în prima lună a anului curent în col. “scutirea nefolosită în anul precedent”, iar indicatorul “total” se determină prin adunarea sumelor acestor scutiri şi scutirilor pentru prima lună a anului gestionar |
| 6. | suma totală a scutirilor acordate în anul curent (se determină ca suma datelor din pct.5) |
| 7.1. | suma totală a scutirilor nefolosite în anul curent (reprezintă diferenţa dintre indicatorii ultimei înscrieri din col.8.5. şi 8.3.) |
| 7.2. | suma restanţei la plăţile salariale pentru anul curent (reprezintă datoria neachitată faţă de salariat la sfîrşitul anului de gestiune) |
| 7.3. | suma scutirilor nefolosite în anul curent şi trecute conform Cererii angajatului în anul viitor (modul de trecere a acestor scutiri este identic celui indicat la pct.3.3.) |
| 8.1. | data şi luna efectuării plăţii curente în folosul angajatului. În lipsa plăţilor într-o oarecare lună se indică numai luna |
| 8.2. | suma venitului îndreptat spre achitare sau plăţii efectuate în folosul angajatului în luna curentă. Sursele neimpozabile nu se reflectă. |
| 8.3. | suma venitului îndreptat spre plată lucrătorului de la data angajării lui şi pînă la momentul plăţii curente inclusiv, calculată prin metoda calculului cumulativ de la începutul anului (se determină ca suma tuturor veniturilor din col.8.2.). |
| 8.4. | numărul de luni de la data angajării lucrătorului şi pînă la momentul plăţii curente inclusiv: - dacă lucrătorul este angajat din anul fiscal precedent, numărul de luni se determină începînd cu luna ianuarie a anului fiscal curent; - dacă lucrătorul s-a angajat pe parcursul anului fiscal curent, numărul de luni se determină începînd cu luna următoare după luna în care el a fost angajat |
| 8.5. | suma scutirilor care se acordă lucrătorului de la data angajării şi pînă la momentul plăţii curente inclusiv, calculată prin metoda calculului cumulativ (se determină prin sumarea scutirilor lunare corespunzătoare lunilor, pe parcursul cărora lucrătorul se consideră angajat) |
| 8.6. | suma venitului cumulativ de la care se determină primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală |
| 8.7. | suma primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, permisă deducerii conform art.36 alin.(6) din Codul fiscal, care se determină prin înmulţirea cotei primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală la indicatorul indicat la col.8.6. |
| 8.8. | suma venitului cumulativ de la care se determină contribuţiile individuale de asigurări sociale de stat obligatorii |
| 8.9. | suma contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii, permisă deducerii conform art.36 alin.(7) din Codul fiscal, care se determină prin înmulţirea cotei contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii la indicatorul indicat la col.8.8. |
| 8.10. | suma venitului impozabil de la data angajării şi pînă la momentul achitării curente inclusiv, calculat prin metoda calculului cumulativ (col.8.8 = col.8.3. – (col.8.5.+ сol.8.7.+ col.8.9.). În cazul cînd venitul impozabil este mai mic ca zero, se înscrie “0” |
| 8.11. | suma impozitului, calculat din venitul impozabil de la data angajării şi pînă la momentul achitării curente inclusiv, indicat în col.8.8. cu repartizarea pe luni. |
| 8.12. | suma impozitului aferent reţinerii (rambursării) din (la) plata curentă a venitului lucrătorului (se determină ca diferenţa dintre indicatorii ultimei şi penultimei înscrieri din col.8.11.) |
|
Anexa nr.9 la Ordinul IFPS nr.676 din 14.12.2007 ÎNDRUMAR DE COMPLETARE A FIŞEI PERSONALE PENTRU ANGAJAŢII DIN DOMENIUL TEHNOLOGIILOR INFORMAŢIONALE Fişa personală de evidenţă a veniturilor sub formă de salariu şi alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajatului din domeniul tehnologiilor informaţionale, precum şi a impozitului pe venit reţinut din aceste plăţi se deschide de către patron pentru fiecare angajat al său. În ea se duce evidenţa veniturilor sub formă de salariu (inclusiv prime, facilităţii etc.), îndreptate spre achitare angajatului din domeniul tehnologiilor informaţionale, se calculează şi se duce evidenţa impozitului pe venit reţinut din aceste venituri. Fişa personală se completează anual de la începutul fiecărui an fiscal sau în caz dacă lucrătorul s-a angajat la serviciu pe parcursul anului fiscal – de la data angajării. |
|
|
Nr. |
Modul de completare |
| Se indică | |
| 8.1. | data şi luna efectuării plăţii curente în folosul angajatului. În lipsa plăţilor într-o oarecare lună se indică numai luna. |
| 8.2. | suma venitului îndreptat spre achitare sau plăţii efectuate în folosul angajatului în luna curentă. |
| 8.3. | suma venitului îndreptat spre plată lucrătorului de la data angajării lui şi până la momentul plăţii curente inclusiv, calculată prin metoda calculului cumulativ de la începutul anului (se determină ca suma tuturor veniturilor din col.8.2.). |
| 8.4. | numărul de luni de la data angajării lucrătorului şi pînă la momentul plăţii curente inclusiv: - dacă lucrătorul este angajat din anul fiscal precedent, numărul de luni se determină începînd cu luna ianuarie a anului fiscal curent; - dacă lucrătorul s-a angajat pe parcursul anului fiscal curent, numărul de luni se determină începînd cu luna următoare după luna în care el a fost angajat |
| 8.5. | suma scutirilor care se acordă lucrătorului de la data angajării şi pînă la momentul plăţii curente inclusiv. Se înscrie suma scutirii lunare care se calculează prin împărţirea sumei totale a scutirilor la 12. |
| 8.6. | suma venitului de la care se determină primele de asigurare obligatorie de asistenţă medicală |
| 8.7. | suma primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală, permisă deducerii conform art.36 alin.(6) din Codul fiscal şi alin.(21) art.24 al Legii pentru punerea în aplicare a Titlului I şi II din Codul fiscal nr.1164-XIII din 24.04.1997, care se determină prin înmulţirea cotei primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală la indicatorul indicat la col.8.6. |
| 8.8. | suma venitului de la care se determină contribuţiile individuale de asigurări sociale de stat obligatorii |
| 8.9. | suma contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii, permisă deducerii conform art.36 alin.(7) din Codul fiscal alin.(21) art.24 al Legii pentru punerea în aplicare a Titlului I şi II din Codul fiscal nr.1164-XIII din 24.04.1997, care se determină prin înmulţirea cotei contribuţiilor individuale de asigurări sociale de stat obligatorii la indicatorul indicat la col.8.8. |
| 8.10. | suma venitului impozabil se determină după următoarea formulă (col.8.10 = col.8.2 - сol.8.7.- col.8.9). În cazul în care venitul impozabil este mai mic ca zero, se înscrie “0” |
| 8.11. | suma impozitului aferent venitului impozabil |
| 8.12. | suma impozitului aferent reţinerii (rambursării) din (la) plata curentă a venitului lucrătorului (se determină ca diferenţa dintre indicatorii ultimei şi penultimei înscrieri din col.8.11.) |
[Anexa nr.9 introdusă prin Ordinul IFPS nr.1704 din 28.12.2012, în vigoare 11.01.2013]