Documente
Regulament din 21.05.2004 cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi reziliere a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit a întreprinderilor în al căror capital social investiţiile străine depăşesc suma echivalentă cu 2 milioane de dolari S.U.A.
MINISTERUL FINANŢELOR
Regulament cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi
reziliere a Acordului privind scutirea de plata impozitului
pe venit a întreprinderilor în al căror capital social
investiţiile străine depăşesc suma echivalentă cu
2 milioane de dolari S.U.A.
din 21.05.2004
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.105-107/231 din 02.07.2004
* * *
Abrogat: 07.10.2005
Hotărîrea Guvernului nr.1030 din 03.10.2005
APROBAT: ÎNREGISTRAT:
MINISTRUL FINANŢELOR MINISTRUL JUSTIŢIEI
AL REPUBLICII MOLDOVA AL REPUBLICII MOLDOVA
________ ZINAIDA GRECIANÎI ___________VASILE DOLGHIERU
NR.06 DIN 21.05.2004 NR.373 DIN 15.06.2004
Regulamentul cu privire la procedura de încheiere, acţiune şi
reziliere a Acordului privind scutirea de plata impozitului pe venit a
întreprinderilor în al căror capital social investiţiile străine
depăşesc suma echivalentă cu 2 milioane de dolari S.U.A. (în continuare
- Regulament) este elaborat şi aprobat de Ministerul Finanţelor întru
executarea prevederilor alin.(19) art.24 al Legii pentru punerea în
aplicare a titlurilor I si II ale Codului fiscal nr.1164-XIII din 24
aprilie 1997 (în continuare - Lege).
I. Dispoziţii generale
1. Prezentul Regulament se extinde asupra agenţilor economici, în al
căror capital social investiţiile străine depăşesc suma echivalentă cu 2
milioane dolari S.U.A., după constituirea capitalului social în modul
prevăzut de legislaţie şi declararea primului venit.
2. În conformitate cu prevederile alin.(19) art.24 al Legii,
întreprinderile în al căror capital social investiţiile străine depăşesc
suma echivalentă cu 2 milioane de dolari S.U.A., după constituirea
capitalului social în modul prevăzut de legislaţie şi declararea
primului venit se scutesc de plata impozitului pe venit pe parcursul a 3
ani consecutivi, începînd cu prima zi a anului în care a fost încheiat
acordul de scutire de impozit cu Inspectoratul Fiscal Principal de Stat
pe lîngă Ministerul Finanţelor (în continuare - I.F.P.S.) în
conformitate cu un regulament aprobat de Ministerul Finanţelor. Scutirea
menţionată se acordă dacă se respectă cumulativ următoarele condiţii:
a) în fiecare an în care contribuabilul beneficiază de scutire la
plata impozitului, cel puţin 80% din suma impozitului pe venit,
calculată şi nevărsată la buget, se investesc în dezvoltarea producţiei
proprii ori în programe de stat sau ramurale de dezvoltare a economiei
naţionale;
b) aceste întreprinderi nu au datorii la bugetul public naţional,
inclusiv la creditele acordate de Ministerul Finanţelor, şi datorii la
creditele acordate cu garanţie de stat;
c) aceste întreprinderi nu au beneficiat şi/sau nu beneficiază de
facilităţile prevăzute la alin.(3), (4), (5), (14), (15) ale art.24 din
Legea pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal
şi la art.49 alin.(2), (3), (4), (11) din Codul fiscal.
II. Noţiuni generale
3. În scopul prezentului Regulament sînt utilizate următoarele
noţiuni generale.
3.1. Investiţie străină conform art.3 al Legii cu privire la
investiţiile în activitatea de întreprinzător nr.81-XV din 18 martie
2004 reprezintă investiţie efectuată de un investitor străin în
activitatea de întreprinzător desfăşurată în Republica Moldova, inclusiv
veniturile provenite din investiţia sa şi reinvestite în Republica
Moldova.
3.2. Investiţie conform art.3 al Legii cu privire la investiţiile
în activitatea de întreprinzător nr.81-XV din 18 martie 2004 reprezintă
totalitate de bunuri (active) depuse în activitatea de întreprinzător pe
teritoriul Republicii Moldova pentru a se obţine venit.
3.3. Dezvoltarea producţiei proprii reprezintă măsurile întreprinse
de către întreprindere în sensul suportării cheltuielilor de către
întreprindere, care au ca scop producerea unor noi tipuri de producţie
(acordarea unor noi tipuri de lucrări, servicii) sau extinderea
volumului existent de producţie (lucrări, servicii). În special, la
aceste cheltuieli se atribuie cheltuielile suportate pentru procurarea
mijloacelor fixe legate nemijlocit de procesul de producţie ori prestare
a serviciilor, activelor materiale în curs de execuţie, reparaţie şi
cheltuielile capitale ulterioare întru ameliorarea suplimentară a
mijloacelor fixe, cheltuielile suportate pentru procurarea proprietăţii
materiale şi nemateriale şi alte tipuri de cheltuieli efectuate în
scopul producerii unor noi tipuri de producţie sau acordarea unor noi
tipuri de servicii, lucrări sau extinderea volumului existent de
producţie (lucrări, servicii), de asemenea la majorarea volumelor
producţiei fabricate şi comercializate, precum şi serviciilor prestate.
Se va considera investiţie în dezvoltarea producţiei proprii procurarea
şi achitarea efectivă a valorii mijloacelor fixe, activelor materiale în
curs de execuţie etc. de către agentul economic, beneficiar al scutirii.
3.4. Suma investită în programe de stat sau ramurale de dezvoltare a
economiei naţionale reprezintă suma cheltuielilor întreprinderii care au
ca scop finanţarea diferitor programe de stat şi ramurale de dezvoltare
a anumitor laturi ale economiei naţionale.
3.5. Declararea primului venit reprezintă prezentarea de către
întreprindere la organele abilitate pentru perioada de gestiune vizată a
raportului financiar, care conţine informaţie din evidenţa financiară a
întreprinderii despre venitul obţinut în perioada respectivă.
3.6. Datorii la bugetul public naţional reprezintă datoriile
agenţilor economici privind orice obligaţie fiscală şi contribuţii faţă
de bugetul public naţional pentru perioadele fiscale anterioare.
Obligaţiile curente a căror termen de stingere nu a expirat nu se
califică drept datorii la bugetul public naţional în sensul prezentului
Regulament.
3.7. Facilitate (înlesnire) fiscală conform pct.14) art.12 din
Titlul II al Codului fiscal nr.1163-XIII din 24.04.1997 reprezintă suma
impozitului pe venit nevărsată la buget ca rezultat al utilizării
scutirii parţiale sau totale ori utilizarea de cote reduse.
III. Condiţii generale privind scutirea de plata
impozitului pe venit
4. Agenţii economici, menţionaţi la pct.1 al prezentului Regulament,
care solicită scutirea de plata impozitului pe venit sînt obligaţi să se
conformeze următoarelor condiţii:
a) în capitalul social cota-parte a investiţiilor străine depăşeşte
suma echivalentă cu 2 milioane de dolari S.U.A. conform cursului oficial
al Leului moldovenesc faţă de Dolarul S.U.A., stabilit de Banca
Naţională a Moldovei la data efectuării efective a investiţiilor cu
condiţia că, la momentul solicitării scutirii mărimea capitalului social
constituit în modul respectiv nu a fost diminuată;
b) a fost constituit capitalul social în modul prevăzut de
legislaţie şi declarat primul venit;
c) la data semnării Acordului nu au datorii la creditele acordate de
Ministerul Finanţelor şi datorii la creditele, care le-au fost acordate
cu garanţie de stat;
d) la data depunerii cererii şi pînă la data semnării Acordului nu
au şi nu vor admite datorii la bugetul public naţional;
e) pînă şi la data depunerii cererii şi pînă la data semnării
Acordului nu au beneficiat şi/sau nu beneficiază de facilităţile
prevăzute la alin.(3), (4), (5), (14), (15) ale art.24 din Legea pentru
punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal nr.1164-XIII
din 24.04.1997 şi la art.49 alin.(2), (3), (4), (11) din Codul fiscal
nr.1163-XIII din 24.04.1997.
5. La respectarea condiţiilor menţionate la pct.4 al prezentului
Regulament, agentul economic urmează să prezinte la I.F.P.S. cererea,
conform modelului prezentat în Anexa nr.1 la prezentul Regulament.
6. Agenţii economici, specificaţi la pct.1 al prezentului Regulament,
concomitent cu cererea menţionată la pct.5 al prezentului Regulament,
sînt obligaţi să prezinte la I.F.P.S. următoarele documente:
a) copia contractului de constituire şi a statutului;
b) documentele ce confirmă constituirea şi completarea capitalului
social cu suma investiţiilor străine care depăşeşte suma echivalentă cu
2 milioane de dolari S.U.A.;
c) copia bilanţului contabil pentru anul, în care s-a constituit
capitalul social în mărimea indicată la pct.4 lit.a), precum şi pentru
perioada gestionară, în care s-a depus cererea pentru acordarea scutirii,
precum şi copia raportului financiar în care s-a declarat primul venit;
d) copia avizului, eliberat de către Ministerul Finanţelor al
Republicii Moldova nu mai tîrziu de 5 zile înainte de depunerea cererii,
prin care se confirmă prezenţa sau absenţa creditelor acordate de
Ministerul Finanţelor şi a celor acordate cu garanţii de stat, angajate
de către agentul economic, solicitant al scutirii, precum şi a
datoriilor aferente creditelor menţionate;
e) Certificatul privind lipsa sau existenţa restanţelor faţă de
bugetul public naţional (Anexa nr.1 la Ordinul I.F.P.S. nr.160 din 4
octombrie 2002), eliberat de organul fiscal în raza căruia se deserveşte
agentul economic mai tîrziu de 5 zile înainte de depunerea cererii, cu
anexarea fişei contului personal al contribuabilului, precum şi
certificatul similar eliberat de Departamentul Vamal al Republicii
Moldova vis-a-vis de plăţile vamale administrate de Departamentul în
cauză;
f) copia avizului, eliberat de către Ministerul Economiei al
Republicii Moldova, în care este menţionată denumirea programului de
stat şi/sau ramural de dezvoltare a economiei naţionale, în care se vor
efectua investiţiile, în caz de efectuare a asemenea investiţii;
g) Planul de măsuri privind utilizarea sumei facilităţilor în scopul
dezvoltării producţiei proprii ori în programe de stat sau ramurale de
dezvoltare a economiei naţionale, cu descrierea detaliată a măsurilor ce
vor fi întreprinse, precum şi termenii planificaţi de utilizare a sumei
facilităţii conform Planului prezentat al măsurilor necesar a fi
întreprinse.
7. Cererea şi documentele anexate se recepţionează de către Secţia
Secretariat şi Protocol a I.F.P.S.
8. Cererea cu privire la acordarea scutirii şi documentele anexate
urmează a fi examinate de către I.F.P.S. în termen de 15 zile de la data
înregistrării cererii, sau în cazul necesităţii examinării suplimentare
în termen de o lună. În cazul refuzului întemeiat al I.F.P.S. de a
acorda scutirea, respectiv neîncheierea Acordului cu agentul economic se
adoptă decizia şefului (şefului adjunct al) I.F.P.S. privind refuzul de
acordare a acestei scutiri (în continuare - Decizia), care se
perfectează conform formei prezentate în Anexa nr.2 la prezentul
Regulament. În cazul acceptării acordării scutirii la plata impozitului
pe venit de către I.F.P.S. nu este necesară emiterea a oricărei decizii
a şefului (şefului adjunct al) I.F.P.S.
La examinarea cererii şi a documentelor anexate I.F.P.S. este
obligat, utilizînd informaţia disponibilă, să verifice dacă agentul
economic solicitant al scutirii nu a beneficiat şi/sau nu beneficiază de
facilităţile prevăzute la alin.(3), (4), (5), (14), (15) ale art.24 din
Legea pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal
nr.1164-XIII din 24.04.1997 şi la art.49 alin.(2), (3), (4), (11) din
Codul fiscal nr.1163-XIII din 24.04.1997.
Despre rezultatele examinării cererii şi a documentelor anexate
prezentate de către agentul economic, acesta urmează a fi înştiinţat în
termen de 5 zile de la data acceptării acordării scutirii sau data
emiterii Deciziei privind refuzul de acordare a scutirii prin expedierea
sau înmînarea unui Aviz (forma tipizată a avizului - Anexa nr.3 la
prezentul Regulament).
9. Decizia privind refuzul de a încheia Acordul poate fi contestată
în modul general stabilit prin Titlul V al Codului fiscal.
10. În cazul în care, în urma examinării contestării privind
dezacordul cu Decizia şefului I.F.P.S. privind refuzul de a încheia
Acordul, depuse de persoanele indicate la pct.1 al prezentului
Regulament, sau în rezultatul atacării în instanţă de judecată a
Deciziei respective, s-a depistat faptul cu privire la refuzul
neîntemeiat, în Acordul care urmează a fi încheiat se indică termenul
scutirii în conformitate cu pct.14 al prezentului Regulament.
IV. Modul de întocmire a Acordului privind scutirea de plata
impozitului pe venit, precum şi de executare a acestuia
11. Scutirea de plata impozitului pe venit pe parcursul a 3 ani
consecutivi se obţine de către agenţii economici menţionaţi la pct.1 al
prezentului Regulament în baza Acordului încheiat între agentul economic
şi I.F.P.S. Acordul se semnează pe de o parte - de I.F.P.S., în persoana
şefului sau adjunctului său şi pe de altă parte - de contribuabil, în
persoana conducătorului.
12. Acordul se întocmeşte conform Formularului-tip, stabilit în
Anexa nr.4 la prezentul Regulament.
13. În cazul încheierii Acordului respectiv, termenul privind
scutirea de plata impozitului pe venit se acordă începînd cu prima zi a
anului în care a fost încheiat Acordul.
14. Prin derogare de la prevederile pct.13 al prezentului Regulament
în cazul indicat în pct.10 al acestuia, termenul privind scutirea se
stabileşte începînd cu prima zi a perioadei fiscale, în care a fost
adoptată Decizia privind refuzul de acordare a scutirii sau începînd cu
prima zi a perioadei fiscale ce urmează după perioada fiscală în care a
fost adoptată Decizia privind refuzul de acordare a scutirii, perioada
urmînd a fi stabilită de comun acord între I.F.P.S. şi agentul economic.
15. Acordul se perfectează în 2 exemplare, unul dintre care se
eliberează solicitantului (agentului economic), iar al doilea se
păstrează la I.F.P.S.
16. I.F.P.S. efectuează controlul asupra corectitudinii determinării
impozitului pe venit şi a utilizării sumelor facilităţii la impozitul pe
venit în scopurile stabilite prin prezentul Regulament, precum şi
respectarea de către contribuabil a obligaţiilor stabilite în Acord şi a
datelor reflectate în Cererea privind solicitarea de acordare a scutirii
de plata impozitului pe venit.
17. În cazul în care, agentul economic beneficiază de scutire, prima
perioadă fiscală de beneficiere a scutirii fiind aceeaşi în care a fost
încheiat Acordul, însă pe parcursul perioadei a aceluiaşi an (pînă la
data încheierii Acordului) a achitat impozitul pe venit în rate conform
prevederilor art.84 din Codul fiscal, urmează de condus de prevederile
art.176 din Codul fiscal "Restituirea sumei plătite în plus şi a sumei
care, conform legislaţiei fiscale, urmează a fi restituită".
18. Suma ce constituie nu mai puţin de 80% din suma impozitului pe
venit, calculată şi nevărsată la buget, rămasă la dispoziţia agentului
economic, se utilizează pentru dezvoltarea producţiei proprii ori în
programe de stat sau ramurale de dezvoltare a economiei naţionale în
fiecare an în care contribuabilul beneficiază de scutire la plata
impozitului.
19. În cazul efectuării unor modificări la Planul de măsuri privind
utilizarea sumei facilităţilor agentul economic este obligat să
coordoneze cu I.F.P.S. modificările necesar a fi operate cu indicarea
lor în Suplimentul la Acord, semnat de părţile contractante (Anexa nr.5
la prezentul Regulament).
20. În cazul în care, în rezultatul controlului fiscal, efectuat la
agentul economic pentru perioada în care se acordă scutirea, s-a
stabilit diminuarea venitului impozabil, atunci agentul economic este
absolvit de răspundere pentru încălcarea comisă cu condiţia că, suma
îndreptată la dezvoltarea producţiei proprii ori în programe de stat sau
ramurale de dezvoltare a economiei naţionale conform pct.18 al
prezentului Regulament nu va fi mai mică decît 80 la sută din suma
impozitului pe venit determinată în rezultatul controlului efectuat. În
caz contrar, obligaţia Contribuabilului, prevăzută la lit.a) pct.23 al
prezentului Regulament se consideră încălcată şi respectiv urmează a fi
aplicate prevederile stabilite prin pct.24 al prezentului Regulament.
V. Drepturile şi obligaţiile Părţilor
participante la Acord
21. Drepturile I.F.P.S. şi a Contribuabilului sînt reglementate de
legislaţia în vigoare.
Acordul se încheie în baza alin.(19) art.24 al Legii între I.F.P.S.,
în persoana şefului I.F.P.S. sau adjunctului său şi pe de altă parte de
către agentul economic, solicitant al scutirii (în continuare -
Contribuabil), în persoana conducătorului său.
V.I. Obligaţiile I.F.P.S.
22. În conformitate cu alin.(19) art.24 al Legii pentru punerea în
aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal nr.1163-XIII din 24
aprilie 1997, ţinînd cont de modificările şi completările ulterioare,
I.F.P.S. scuteşte Contribuabilul de plata impozitului pe venit pe un
termen de trei ani, indicat în Acordul privind scutirea de plata
impozitului pe venit.
V.II. Obligaţiile Contribuabilului
23. Contribuabilul este obligat să:
a) investească cel puţin 80 la sută din suma impozitului pe venit,
calculată şi nevărsată la buget în dezvoltarea producţiei proprii ori în
programe de stat sau ramurale de dezvoltare a economiei naţionale în
fiecare an în care contribuabilul beneficiază de scutire la plata
impozitului în conformitate cu pct.18 al prezentului Regulament;
b) menţină în capitalul social al său cota-parte a investiţiilor
străine în sumă ce depăşeşte echivalentul a 2 milioane de dolari S.U.A.
(recalculată la data efectuării efective a investiţiilor) pe parcursul
perioadei de beneficiere a scutirii;
c) nu admită prezenţa datoriilor pentru creditele acordate de
Ministerul Finanţelor şi a datoriilor la creditele acordate cu garanţie
de stat;
d) nu admită prezenţa datoriilor la bugetul public naţional;
e) prezinte I.F.P.S. Planul de măsuri privind utilizarea sumei
facilităţilor, cu descrierea detaliată a măsurilor ce vor fi
întreprinse, precum şi termenii planificaţi de utilizare a sumei
facilităţii conform Planului prezentat a măsurilor necesar a fi
întreprinse, cu coordonarea obligatorie cu organul fiscal a
modificărilor necesar a fi operate la acest Plan cu indicarea lor în
Suplimentul la prezentul Acord (Anexa nr.5 la prezentul Regulament);
f) utilizeze suma scutirii acordată la plata impozitului pe venit
întocmai conform Planului de măsuri;
g) prezinte anual Declaraţia cu privire la impozitul pe venit a
persoanei ce practică activitatea de întreprinzător şi alte dări de
seamă în termenii şi modul stabilit prin instrucţiunile I.F.P.S. pe
parcursul perioadei de beneficiere a scutirii;
h) menţină activitatea de întreprinzător pe parcursul perioadei de
acordare a scutirii prevăzute în Acord;
i) ţină evidenţa financiară în strictă conformitate cu prevederile
legislaţiei în vigoare conform modului general stabilit.
VI. Rezilierea Acordului privind scutirea de plata impozitului
pe venit şi consecinţele nerespectării prevederilor Acordului
24. Acordul privind scutirea de plata impozitului pe venit se
reziliază unilateral de către I.F.P.S. în cazurile în care,
contribuabilul nu respectă una sau mai multe din obligaţiile sale,
stipulate la capitolul V.II al prezentului Regulament, suma impozitului
pe venit lăsată la dispoziţia agentului economic, pe întreaga perioadă
de valabilitate a Acordului, urmînd a fi vărsată la buget integral, cu
aplicarea sancţiunilor fiscale prevăzute de legislaţia în vigoare.
25. La lichidarea întreprinderii cu investiţii străine pînă la
expirarea termenului, pentru care a fost acordată scutirea, impozitul pe
venit se varsă la buget în mărimea sumei scutirii de plata impozitului
pe venit de care a beneficiat agentul economic pînă la lichidare.
26. Pentru neprezentarea Declaraţiei cu privire la impozitul pe
venit a persoanei ce practică activitatea de întreprinzător şi a altor
dări de seamă de către agentul economic - beneficiar al scutirii, se
aplică inclusiv şi sancţiunile administrative prevăzute prin Codul cu
privire la contravenţiile administrative, aprobat prin Legea RSS
Moldoveneşti din 29 martie 1985, precum şi sancţiunile prevăzute prin
Titlul V al Codului fiscal.
VII. Dispoziţii finale şi tranzitorii
27. Agenţii economici, care beneficiază de facilitatea la plata
impozitului pe venit în condiţiile prezentului Regulament, nu pot
beneficia concomitent şi de alte facilităţi la plata impozitului pe
venit în baza alin.(19) art.24 al Legii pentru punerea în aplicare a
titlurilor I şi II ale Codului fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997.
Anexa nr.1
la Regulamentul cu privire la procedura
de încheiere, acţiune şi reziliere a Acordului
privind scutirea de plata impozitului pe venit
a întreprinderilor în al căror capital social
investiţiile străine depăşesc suma echivalentă
cu 2 milioane de dolari S.U.A
Nr. __ din _____________ 2004
Şefului I.F.P.S.________________________________
(numele, prenumele)
de la __________________________________________
(denumirea agentului economic, codul fiscal)
________________________________________________
(adresa juridică)
în persoana conducătorului Dl (Dna) ____________
(numele, prenumele)
Cerere
În baza art.24 alin.(19) al Legii pentru punerea în aplicare a
titlurilor I si II ale Codului fiscal, nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997
________________________________________________________________________
(denumirea agentului economic)
solicit acordarea scutirii de plata impozitului pe venit pe o perioadă
de 3 ani de la _____ pînă la _____.
(se indică perioada pentru care se solicită scutirea)
Respectăm condiţiile înaintate potenţialilor beneficiari ai scutirii
de plata impozitului pe venit, şi anume:
(se completează compartimentul respectiv)*
1.1 În capitalul social cota-parte a investiţiilor străine în
echivalentul dolari S.U.A. constituie ___________ lei moldoveneşti, sau
____________ dolari S.U.A., cursul BNM la data _____________ ;
1.2 Capitalul social a fost constituit la data ____________ în
mărime de _____________lei;
1.3 Primul venit în mărime de ___________ lei a fost declarat la
data ______________.
1.4 Genul de activitate practicat _________________________________.
1.5 Restanţa la bugetul public naţional: există nu există.
(se subliniază cuvîntul respectiv)
1.6 Credite acordate de Ministerul Finanţelor sau primite cu
garanţie de stat:
există nu există.
(se subliniază cuvîntul respectiv)
1.7 Nu am beneficiat şi/sau nu beneficiem de facilităţile prevăzute
la alin.(3), (4), (5), (14), (15) ale art.24 din Legea pentru punerea în
aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal nr.1164-XIII din
24.04.1997 şi la art.49 alin.(2), (3), (4), (11) din Codul fiscal
nr.1163-XIII din 24.04.1997.
1.8 Planul de măsuri privind utilizarea sumei facilităţilor
Nr.__________ din ___________.
(numărul eliberat de agentul economic)
Documentele, ce confirmă dreptul de a beneficia de scutire se
anexează (se enumără lista documentelor prezentate):
-
-
-
Confirmăm veridicitatea datelor din documentele enumerate mai sus şi
recunoaştem faptul că, în cazul determinării de către organul fiscal a
neveridicităţii acestor date vom fi sancţionaţi în conformitate cu
legislaţia în vigoare.
Conducătorul ____________________ ____________________
(numele, prenumele) L.Ş. (semnătura)
Contabilul-şef __________________ ____________________
(numele, prenumele) (semnătura)
Data ___________________
Data primirii cererii la I.F.P.S. __________________ 200__
Nr. de înregistrare__________________
L.Ş.
Anexa nr.2
la Regulamentul cu privire la procedura
de încheiere, acţiune şi reziliere a Acordului
privind scutirea de plata impozitului pe venit
a întreprinderilor în al căror capital social
investiţiile străine depăşesc suma echivalentă
cu 2 milioane de dolari S.U.A
Nr. __ din _____________ 2004
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL ГЛАВНАЯ ГОСУДАРСТВЕННАЯ
DE STAT DE PE LÎNGĂ НАЛОГОВАЯ ИНСПЕКЦИЯ
MINISTERUL FINANŢELOR ПРИ МИНИСТЕРСТВЕ ФИНАНСОВ
AL REPUBLICII MOLDOVA РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА
2005, or.Chişinău, str.Cosmonauţilor, 9,
2005, г.Кишинев, ул.Космонавтов, 9
tel. 22-06-93
DECIZIA
nr. ___ din _____________ 200 _
cu privire la refuzul privind acordarea
scutirii de plata impozitului pe venit
În baza împuternicirilor atribuite prin alin.(19) al art.24 al Legii
pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal
nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997, DECID:
1. Refuz acordarea ________________________________________________
(denumirea agentului economic, cod fiscal)
scutirii de plata impozitului pe venit în conformitate cu cererea
prezentată (nr. de înregistrare la I.F.P.S. _____ din _______ 200 _.)
pentru perioada de la _______________ pînă la ______________________.
2. Prezenta Decizie poate fi contestată în modul stabilit de
legislaţia în vigoare.
Şeful I.F.P.S. ___________________ _____L.Ş._____________
(numele, prenumele) (semnătura)
Anexa nr.3
la Regulamentul cu privire la procedura
de încheiere, acţiune şi reziliere a Acordului
privind scutirea de plata impozitului pe venit
a întreprinderilor în al căror capital social
investiţiile străine depăşesc suma echivalentă
cu 2 milioane de dolari S.U.A
Nr. __ din _____________ 2004
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL ГЛАВНАЯ ГОСУДАРСТВЕННАЯ
DE STAT DE PE LÎNGĂ НАЛОГОВАЯ ИНСПЕКЦИЯ
MINISTERUL FINANŢELOR ПРИ МИНИСТЕРСТВЕ ФИНАНСОВ
AL REPUBLICII MOLDOVA РЕСПУБЛИКИ МОЛДОВА
2005, or.Chişinău, str.Cosmonauţilor, 9,
2005, г.Кишинев, ул.Космонавтов, 9
tel. 22-06-93
___ ___________ 200__ Nr.____________
Conducătorului agentului economic
_________________________________
(denumirea, codul fiscal)
_________________________________
(adresa juridică)
Dlui (dnei)______________________
(numele, prenumele)
AVIZ
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat Vă informează că în
rezultatul examinării cererii Dvs. Nr.___ din ______ şi a documentelor
anexate:
- s-a acceptat acordarea scutirii de plata impozitului pe venit;
- prin Decizia Şefului (Şefului adjunct al) I.F.P.S. nr.____ din
___________ 200__ s-a hotărît de a refuza acordarea scutirii de plata
impozitului pe venit.
(de subliniat cuvîntele respective)
Pentru semnarea Acordului privind scutirea de plata impozitului pe
venit, care se va încheia între Dvs. şi I.F.P.S., Vă invităm să fiţi
prezenţi la I.F.P.S., situat pe adresa _______________ la ___
___________ 200 _ , ora _____.
Refuzul* de acordare a scutirii de plată a impozitului pe venit a
fost condiţionat de faptul că, agentul economic ______________________
(denumirea, codul fiscal)
nu corespunde cerinţelor înaintate către beneficiarii potenţiali ai
scutirii, şi anume (se enumeră):
1) _______________________________________
2) _______________________________________
3) _______________________________________
-------------------
Notă*: se completează în cazul refuzului de acordare a scutirii la
plata impozitului pe venit.
Şeful I.F.P.S. ___________________ ___________L.Ş._________
(numele, prenumele) (semnătura)
Anexa nr.4
la Regulamentul cu privire la procedura
de încheiere, acţiune şi reziliere a Acordului
privind scutirea de plata impozitului pe venit
a întreprinderilor în al căror capital social
investiţiile străine depăşesc suma echivalentă
cu 2 milioane de dolari S.U.A
Nr. __ din _____________ 2004
ACORD
PRIVIND SCUTIREA DE PLATA IMPOZITULUI PE VENIT
mun.Chişinău
"___" _____________200_
Nr. ___________________
Prezentul Acord este încheiat în baza alin.(19) art.24 al Legii
pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal
nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 cu completările şi modificările
ulterioare, precum şi în urma examinării Cererii prezentate I.F.P.S. pe
data de ________200__ înregistrate sub numărul _______, şi adoptării de
către Şeful (Şeful adjunct al) I.F.P.S. a Deciziei nr.____ din
___________ 200__ cu privire la acordarea scutirii de plata impozitului
pe venit.
I. PĂRŢILE ACORDULUI
1.1. I.F.P.S. în persoana __________________________________________
(numele, prenumele Şefului (Şefului adjunct al) I.F.P.S.)
pe de o parte şi,
1.2. Agentul economic ____________________________________________ cu
(denumirea agentului economic)
sediul în localit. _____________________ str. _______________, nr.
________, telefon nr. ___________, fax nr. ___________________, cod
fiscal _________, în persoana ___________________ (în continuare -
(numele, prenumele conducătorului)
Contribuabil) pe de altă parte, au încheiat prezentul Acord privind
scutirea de plata impozitului pe venit, în condiţiile care urmează.
II. OBIECTUL ACORDULUI
2.1. Obiectul Acordului constituie scutirea Contribuabilului de
plata impozitului pe venit pe parcursul a 3 (trei) ani de zile.
2.2. Suma scutirii de plata impozitului pe venit se determină în
baza Declaraţiei cu privire la impozitul pe venit a persoanei ce
practică activitatea de întreprinzător pentru anul fiscal respectiv, pe
parcursul căruia Contribuabilul beneficiază de scutire.
III. TERMENELE DE ACORDARE A SCUTIRII DE PLATA
IMPOZITULUI PE VENIT
3. Scutirea de plata impozitului pe venit se acordă Contribuabilului
timp de 3 ani de la ____________ 200__ pînă la __________ 200__.
IV. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
4. Drepturile I.F.P.S. şi ale Contribuabilului sînt reglementate de
legislaţia în vigoare.
IV.I. OBLIGAŢIILE I.F.P.S.
4.1. În conformitate cu alin.(19) art.24 al Legii pentru punerea în
aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal nr.1164-XIII din 24
aprilie 1997, ţinînd cont de modificările şi completările ulterioare,
I.F.P.S. scuteşte Contribuabilul de plata impozitului pe venit pe
perioada indicată în pct.3 al Prezentului Acord.
IV.II. OBLIGAŢIILE CONTRIBUABILULUI
4.2. Contribuabilul se obligă să:
a) asigure veridicitatea datelor indicate la pct.4 lit.a)-e), ale
Regulamentului aprobat de Ministerul Finanţelor Nr. ____ din
_____________2004, declarate de el I.F.P.S. pînă la încheierea
prezentului Acord;
b) aloce cel puţin 80 la sută din suma impozitului pe venit supusă
scutirii în dezvoltarea producţiei proprii ori în programe de stat sau
ramurale de dezvoltare a economiei naţionale în fiecare an în care
contribuabilul beneficiază de scutire la plata impozitului în
conformitate cu pct.18 al Regulamentului aprobat de Ministerul
Finanţelor Nr.___ din _____________ 2004;
c) menţină în capitalul social al său cota-parte a investiţiilor
străine în sumă ce depăşeşte echivalentul a 2 milioane de dolari S.U.A.
la data efectuării efective a investiţiilor pe parcursul perioadei de
beneficiere a scutirii;
d) nu admită prezenţa datoriilor pentru creditele acordate de
Ministerul Finanţelor, şi a datoriilor la creditele acordate cu garanţii
de stat;
e) nu admită prezenţa datoriilor la bugetul public naţional;
f) prezinte I.F.P.S. Planul de măsuri privind utilizarea sumei
facilităţilor, cu descrierea detaliată a măsurilor ce vor fi întreprinse,
precum şi termenii planificaţi de utilizare a sumei facilităţii conform
Planului prezentat a măsurilor necesar a fi întreprinse, cu coordonarea
obligatorie cu organul fiscal a modificărilor necesar a fi operate la
acest Plan cu indicarea lor în Suplimentul la prezentul Acord (Anexa
nr.4 la Regulamentul aprobat de Ministerul Finanţelor Nr. ____ din
___________2004);
g) utilizeze suma scutirii acordată la plata impozitului pe venit
întocmai conform Planului de măsuri privind utilizarea sumei
facilităţilor;
h) prezinte anual Declaraţia cu privire la impozitul pe venit a
persoanei ce practică activitatea de întreprinzător şi alte dări de
seamă în termenii şi modul stabilit prin instrucţiunile Inspectoratului
Fiscal Principal de Stat de pe lîngă Ministerul Finanţelor pe parcursul
perioadei de beneficiere a scutirii;
i) menţină activitatea de întreprinzător pe parcursul perioadei de
acordare a scutirii prevăzute în Acord;
j) ţină evidenţa financiară în strictă conformitate cu prevederile
legislaţiei în vigoare conform modului general stabilit.
V. CLAUZE SPECIALE
5.1. În cazul în care Contribuabilul nu respectă obligaţiile
indicate în Capitolul IV.II al prezentului Acord, Acordul privind
scutirea la plata impozitului pe venit se anulează, iar suma scutirii la
plata impozitului pe venit pe întreaga perioadă de acţiune a Acordului
se restituie la buget integral cu aplicarea sancţiunilor fiscale şi
administrative prevăzute de legislaţia în vigoare.
VI. DISPOZIŢII FINALE
6.1. Litigiile apărute pe baza Prezentului Acord se vor soluţiona pe
cale amiabilă, în caz contrar în instanţa de drept competentă, în
conformitate cu legislaţia în vigoare.
6.2. Prezentul Acord este încheiat în 2 exemplare, în limba de stat,
cu aceeaşi putere juridică, pentru fiecare parte cîte un exemplar.
Şeful I.F.P.S. ___________________ ___________L.Ş._________
(numele, prenumele) (semnătura)
------------------------------------------------------------------------
Conducătorul
agentului economic ________________ ___________L.Ş.__________
(numele, prenumele) (semnătura)
Anexa nr.5
la Regulamentul cu privire la procedura
de încheiere, acţiune şi reziliere a Acordului
privind scutirea de plata impozitului pe venit
a întreprinderilor în al căror capital social
investiţiile străine depăşesc suma echivalentă
cu 2 milioane de dolari S.U.A
Nr. __ din _____________ 2004
SUPLIMENT LA ACORDUL
PRIVIND SCUTIREA DE PLATA IMPOZITULUI PE VENIT
NR. ___ DIN ______200_
mun.Chişinău "___"_____________200_
Nr. ______________
Acest supliment reprezintă unele modificări şi completări la Acordul
privind scutirea de plata impozitului pe venit Nr.___________ din
______________200_, încheiat în baza alin.(19) art.24 al Legii pentru
punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal nr.1164-XIII
din 24 aprilie 1997 cu completările şi modificările ulterioare, în
rezultatul următoarelor modificări şi completări operate:
1)________________________________________________________________
2)________________________________________________________________
3)________________________________________________________________
(se menţionează cauzele cu consecinţele respective)
Şeful I.F.P.S. ___________________ ___________L.Ş._________
(numele, prenumele) (semnătura)
------------------------------------------------------------------------
Conducătorul
agentului economic ________________ ___________L.Ş.__________
(numele, prenumele) (semnătura)