BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Documente

Scrisoarea nr.(17-13-02/1-476)3 din 10.02.2003 privind modul de aplicare a TVA la serviciile inspecţiei înainte de expediţie în conformitate cu modificările operate în art.111 din Codul fiscal

Tipul documentului
Documente
Data adoptării
10.02.2003

INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR

Privind modul de aplicare a TVA la serviciile inspecţiei înainte

de expediţie în conformitate cu modificările operate

în art.111 din Codul fiscal

(Scrisoarea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat)

nr. (17-13-02/1-476)3  din  10.02.2003

 (în vigoare 10.02.2003) 

* * *

În legătură cu modificările operate în redacţia art.111 din Codul fiscal prin Legea “Pentru modificarea şi completarea titlurilor III şi IV din Codul fiscal” nr.1527 din 12.12.2002 (M.O. nr.190-197 din 31.12.02), referitor la modul de aplicare a TVA la serviciile inspecţiei înainte de expediţie, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat comunică următoarele.

Conform art.111, alin.(1), lit.e) din Codul fiscal în redacţia legii menţionate, locul prestării serviciilor consultanţilor, inginerilor, birourilor de consultanţă, avocaţilor, contabililor şi altor asemenea, precum şi serviciilor de prelucrare a datelor şi de furnizare a informaţiei se consideră sediul, iar în cazul în care acesta lipseşte – domiciliul sau reşedinţa beneficiarilor acestor servicii.

Totodată, conform Hotărîrii Guvernului “Cu privire la inspecţia înainte de expediţie a mărfurilor importate” nr.1009 din 27.09.01, serviciile inspecţiei înainte de expediţie a importurilor sînt prestate în ţara exportator de către compania abilitată cu acest drept, iar beneficiarii acestor servicii sînt agenţii economici - importatori, rezidenţi ai Republicii Moldova.

Reieşind din cele expuse, în cazul prestării serviciilor inspecţiei înainte de expediţie rezidenţilor Republicii Moldova, în baza prevederilor legislative menţionate, locul prestării acestor servicii se consideră Republica Moldova. Prin urmare, în baza art.93, alin.9) din Codul fiscal, serviciile în cauză reprezintă import de servicii şi conform art.95, lit.b) se vor impozita cu TVA.

Începînd cu 31.12.2002, data publicării legii prin care a fost modificat art.111 din Codul fiscal, circulara IFPS nr.28(17-13-02/1-2384) din 22.05.02 îşi pierde acţiunea.

Despre cele menţionate de adus la cunoştinţa contribuabililor.