Scrisoarea nr.17-18-15/531-1075 din 19.03.2003 privind aplicarea penalităţii pentru neachitarea în termen a TVA
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR
Privind aplicarea penalităţii pentru neachitarea în termen a TVA
(Scrisoarea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat)
nr. 17-18-15/531-1075 din 19.03.2003
(în vigoare 19.03.2003)
* * *
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat referitor la adresarea IFS pe mun.Chişinău privind aplicarea penalităţii în perioada 12.10.2000 – 31.12.2001 pentru neachitarea în termen a TVA comunică următoarele.
Pînă la 12 octombrie 2000 penalitatea se calculează conform art.18 (4) al Legii nr.1198-XII din 17 noiembrie 1992 “Privind bazele sistemului fiscal”, ţinînd cont de prevederile Legii bugetului de stat referitoare la calcularea penalităţii pe anul respectiv.
Începînd cu 12 octombrie 2000, reieşind din prevederile Legii nr.1064-XIV din 16 iunie 2000 “Pentru modificarea şi completarea unor acte legislative”, penalitatea se aplica în conformitate cu art.4(3) lit.b) al Legii “Pentru punerea în aplicare a Titlului III al Codului fiscal”.
Ulterior, odată cu intrarea in vigoare la 06 decembrie 2001 (M.O. nr.147-149 din 06.12.2001), a Legii nr.614-XV din 8 noiembrie 2001 “Privind modificarea art.4 al Legii pentru punerea în aplicare a Titlului III al Codului fiscal”, penalitatea se calculează conform lit.d) art.4(3) al Legii pentru punerea în aplicare a Titlului III al Codului fiscal.
Totodată, conform articolului unic al Legii nr.996-XV din 18 aprilie 2002 (M.O. nr.63-64 din 16 mai 2002) “Pentru interpretarea art.4(3) lit.b) şi c) din Legea pentru punerea în aplicare a Titlului III al Codului fiscal”, măsurile de asigurare a plăţii TVA, prevăzute la art.4(3) lit.b) şi c) Legea “Pentru punerea în aplicare a Titlului III al Codului fiscal”, se aplică asupra controalelor pe care autoritatea fiscală le efectuează pentru perioada fiscală începînd cu luna octombrie 2000.
Reieşind din cele relatate mai sus menţionăm că, odată cu intrarea în vigoare a Legii “Pentru interpretarea art.4(3) lit.b) şi c) din Legea pentru punerea în aplicare a Titlului III al Codului fiscal”, în cadrul controalelor pe care serviciul fiscal le efectuează pentru perioada fiscală 12.10.2000 – 06.12.2001 nu se aplică penalitate pentru neachitarea în termen a TVA.
Astfel, de la inspectoratele fiscale teritoriale se solicită ca informaţia dată să fie adusă la cunoştinţă tuturor subdiviziunilor structurale.
| ŞEFUL INSPECTORATULUI | Mihai POP |