Scrisoarea nr.(17-2-09/1-73-682)12 din 20.02.2003 privind termenele de acordare a scutirii organizaţiilor necomerciale de plata impozitului pe venit
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR
Privind termenele de acordare a scutirii organizaţiilor
necomerciale de plata impozitului pe venit
(Scrisoarea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat)
nr. (17-2-09/1-73-682)12 din 20.02.2003
(în vigoare 20.02.2003)
* * *
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat în legătură cu adresările inspectoratelor fiscale de stat teritoriale privind stabilirea termenelor de acordare a scutirii organizaţiilor necomerciale de la plata impozitului pe venit, comunică următoarele.
Organizaţiile necomerciale, incluse în lista, prevăzută în alin.(1) al art.52 din Codul fiscal, care respectă cerinţele stipulate la alin.(2) aceluiaşi articol, sunt scutite de plata impozitului pe venit la decizia organelor fiscale de stat teritoriale. Perioada acordării scutirii de plata impozitului pe venit se stabileşte în modul următor:
1) pentru organizaţiile necomerciale, specificate la alin.(1) art.52 lit.a), c), d) şi e) din Codul fiscal:
- ce desfăşoară activitate mai mică decît un an – din momentul înregistrării lor în modul prevăzut prin legislaţie, adică de la începutul desfăşurării activităţii;
- ce desfăşoară activitate mai mare decît un an – de la începutul anului fiscal, în care a fost adoptată această decizie.
2) pentru organizaţiile necomerciale specificate la alin.(1) art.52 lit.b) din Codul fiscal, ce desfăşoară activitate mai mică decît jumătate de an – temporar, de la începutul desfăşurării activităţii pînă la obţinerea certificatului de stat, care confirmă utilitatea publică şi neprofitabilitatea activităţii lor, în modul prevăzut de legislaţie.
În cazul, în care termenul de acţiune a certificatului de stat eliberat anterior a expirat, dar noul certificat încă n-a fost eliberat şi organizaţia necomercială nu s-a adresat la inspectoratul fiscal de stat teritorial cu cerere privind scutirea temporară de plata impozitului pe venit pînă la obţinerea noului certificat de stat, ea este obligată de a calcula şi de a achita în buget impozitul pe venit pentru perioada, determinată din momentul de expirare a termenului de acţiune a certificatului de stat eliberat anterior pînă la data obţinerii noului certificat de stat.
Mecanismul calculării sumei impozitului pe venit pentru organizaţiile, care au dreptul la scutirea de plata impozitului pe venit pe o anumită perioadă de timp din anul fiscal, a fost expus în scrisoarea Ministerului Finanţelor nr.10-2-09/1-359-1543 din 2 martie 2001.
| ŞEFUL INSPECTORATULUI | |
| FISCAL PRINCIPAL DE STAT | Mihai POP |