BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

10/03.01.2020 Hotărîre cu privire la modificarea unor hotărîri ale Guvernului

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
03.01.2020

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Î R E

cu privire la modificarea unor hotărîri ale Guvernului

nr. 10  din  03.01.2020

 (în vigoare 10.01.2020) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 3-6 art. 8 din 10.01.2020

* * *

Guvernul HOTĂRĂŞTE:

1. Hotărîrea Guvernului nr.246/2010 cu privire la modul de aplicare a facilităţilor fiscale şi vamale aferente realizării proiectelor de asistenţă tehnică şi investiţională în derulare, care cad sub incidenţa tratatelor internaţionale la care Republica Moldova este parte (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.52-53, art.308), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) în anexa nr.1:

a) capitolul VIII se completează cu poziţiile 8015 şi 8016 cu următorul cuprins:

b) capitolul XVII se completează cu poziţia 11713 cu următorul cuprins:

c) capitolul XXXIII se completează cu poziţia 3017 cu următorul cuprins:

2) poziţia 24 din anexa nr.2 se completează cu următoarele subpoziţii:

2. Regulamentul cu privire la reţinerea impozitului pe venit din salariu şi din alte plăţi efectuate de către angajator în folosul angajatului, precum şi din plăţile achitate în folosul persoanelor fizice care nu practică activitate de întreprinzător pentru serviciile prestate şi/sau efectuarea de lucrări, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.697/2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.256-260, art.745), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) la punctul 9, alineatul al doilea se abrogă;

2) se completează cu punctul 101 cu următorul cuprins:

“101. Dreptul la scutirea personală în mărimea stabilită la art.33 din Codul fiscal îl au persoanele fizice rezidente care au un venit anual impozabil mai mic de 360 000 de lei, cu excepţia veniturilor prevăzute la art.901 din Codul fiscal.”;

3) punctul 25 va avea următorul cuprins:

“25. Angajatul pierde dreptul la scutire pentru persoana întreţinută dacă aceasta a obţinut venit în mărime ce depăşeşte suma specificată la art.35 alin.(2) lit.b) din Codul fiscal.”;

4) la punctul 30, subpunctul 3) se completează cu textul “– pentru cetăţenii străini”.

3. Hotărîrea Guvernului nr.693/2018 cu privire la determinarea obligaţiilor fiscale aferente impozitului pe venit (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2018, nr.295-308, art.834), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1) în anexa nr.1:

a) la punctul 19, subpunctul 2) se abrogă;

b) la punctul 20 subpunctul 1), cuvintele “şi activele de capital” se exclud;

c) punctul 38 se completează cu cuvintele “în raport cu un angajat”;

d) la punctul 64, cuvintele “şi a activelor de capital” se exclud;

2) anexa nr.2:

a) se completează cu punctul 211 cu următorul cuprins:

“211. Dreptul la scutirea personală în mărimea stabilită la art.33 din Cod îl au persoanele fizice rezidente care au un venit anual impozabil mai mic de 360 000 de lei, cu excepţia veniturilor prevăzute la art.901 din Cod.

Prevederile în cauză nu aduc atingere dreptului contribuabilului de aplicare a scutirilor specificate în art.34 şi 35 din Cod, în condiţiile stabilite de acestea.”;

b) la punctul 23, cuvintele “au obligaţia de depunere a declaraţiei cu privire la impozitul pe venit în care se va decide asupra dreptului de utilizare a scutirii prin indicarea acesteia în declaraţia menţionată” se substituie cu textul “au obligaţia de prezentare a declaraţiei cu privire la impozitul pe venit dacă cad sub incidenţa prevederilor art.83 alin.(2) din Cod”;

c) la punctul 24, cuvintele “prezintă declaraţia cu privire la impozitul pe venit pentru recalcularea obligaţiei privind impozitul pe venit” se substituie cu textul “au obligaţia de prezentare a declaraţiei cu privire la impozitul pe venit dacă cad sub incidenţa prevederilor art.83 alin.(2) din Cod”;

d) la punctul 25, cuvintele “urmează să prezinte declaraţia cu privire la impozitul pe venit pentru recalcularea obligaţiei privind impozitul pe venit” se substituie cu textul “au obligaţia de prezentare a declaraţiei cu privire la impozitul pe venit dacă cad sub incidenţa prevederilor art.83 alin.(2) din Cod”;

e) la punctul 26, textul “ambii soţi urmează să prezinte declaraţiile, în care contribuabilul renunţă la scutirea acordată de soţie (soţ), de care a beneficiat pe parcursul perioadei declarate, iar soţia (soţul) contribuabilului indică scutirea sa personală” se substituie cu textul “dreptul la utilizarea scutirii suplimentare acordate soţiei (soţului), stabilit la art.34 din Cod, se pierde, urmînd a se aprecia existenţa obligaţiei de prezentare a declaraţiei cu privire la impozitul pe venit prin prisma corespunderii prevederilor art.83 alin.(2) din Cod”;

f) punctul 30 va avea următorul cuprins:

“30. Persoana fizică rezidentă are dreptul la scutire pentru fiecare persoană întreţinută în mărimea stabilită la art.35 alin.(1) din Cod.”;

g) punctul 32 se completează cu textul “ , cu excepţia sumei alocaţiilor achitate din mijloacele bugetului de stat pentru persoanele cu dizabilităţi în urma unei afecţiuni congenitale sau din copilărie şi pentru persoanele cu dizabilităţi severe şi accentuate”.

4. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării.