BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

1332/22.11.2006 Hotărîre cu privire la măsurile de realizare a obiectivelor privind crearea, către anul 2009, a 300 mii de locuri noi de muncă şi majorarea salariului mediu lunar pe economie pînă la echivalentul a 300 dolari SUA

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
22.11.2006

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Î R E

cu privire la măsurile de realizare a obiectivelor privind crearea, către anul 2009,

a 300 mii de locuri noi de muncă şi majorarea salariului mediu lunar

pe economie pînă la echivalentul a 300 dolari SUA

nr. 1332  din  22.11.2006

 (în vigoare 01.12.2006) 

Monitorul Oficial nr.184-185 art.1429 din 01.12.2006

* * *

Abrogat: 31.10.2012

Hotărîrea Guvernului nr.796 din 25.10.2012

În scopul antrenării mai eficiente a ministerelor, altor autorităţi administrative centrale şi a autorităţilor administraţiei publice locale în adoptarea unor măsuri concrete în vederea atingerii obiectivelor stipulate în Planul de acţiuni pentru realizarea Programului de activitate a Guvernului pe anii 2005-2009 “Modernizarea ţării – bunăstarea poporului”, precum şi în strategiile şi programele ramurale de dezvoltare a economiei naţionale, în care se expun în mod concentrat acţiunile şi politicile menite să stimuleze crearea a 300 mii de noi locuri de muncă şi să asigure majorarea salariului mediu lunar pe economie pînă la echivalentul a 300 dolari SUA, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se stabilesc pentru ministere şi alte autorităţi administrative centrale sarcini anuale privind crearea noilor locuri de muncă în ramurile subordonate în anii 2006-2009, conform anexei nr.1.

2. Se recomandă autorităţilor administraţiei publice locale să elaboreze şi să realizeze anual planuri de acţiuni privind crearea locurilor noi de muncă în anii 2006-2009, în cuantumurile specificate în anexa nr.2.

3. Se aprobă Planul de acţiuni privind majorarea, către 1 ianuarie 2009, a salariului mediu lunar pe economie pînă la echivalentul a 300 dolari SUA, conform anexei nr.3.

4. Ministerul Economiei şi Comerţului, semestrial, pînă la data de 25 a lunii ce urmează după semestrul gestionar, va informa Guvernul despre realizarea obiectivelor privind crearea locurilor noi de muncă şi realizarea Planului de acţiuni privind majorarea, către 1 ianuarie 2009, a salariului mediu lunar pe economie pînă la echivalentul a 300 dolari SUA.

5. Ministerele şi alte autorităţi administrative centrale, autorităţile administraţiei publice locale şi unitatea teritorială autonomă Găgăuzia (Gagauz-Yeri):

vor prezenta Ministerului Economiei şi Comerţului, semestrial, în termen de pînă la data de 15 a lunii ce urmează după perioada de gestiune, rapoarte cu privire la realizarea obiectivelor privind crearea locurilor noi de muncă;

vor elabora măsuri de optimizare a cheltuielilor pentru crearea locurilor noi de muncă în funcţie de priorităţile dezvoltării ramurilor economiei naţionale;

vor întreprinde acţiuni necesare pentru a deschide în localităţile rurale şi centrele raionale filiale ale întreprinderilor din ramurile gestionate ale economiei naţionale.

6. Biroul Naţional de Statistică va întreprinde măsuri concrete pentru îmbunătăţirea esenţială a evidenţei locurilor de muncă nou-create şi va prevedea în raportul statistic nr.1-m, trimestrial, poziţia “Numărul de locuri de muncă nou-create”.

7. Ministerul Dezvoltării Informaţionale şi Camera de Licenţiere vor prezenta trimestrial Ministerului Economiei şi Comerţului informaţia privind numărul de agenţi economici înregistraţi pe genurile de activitate declarate.

8. Camera de Licenţiere va prezenta trimestrial Ministerului Economiei şi Comerţului dinamica numărului titularilor de licenţe pe genuri de activitate, inclusiv numărul titularilor care au iniţiat un gen de activitate nou şi au primit licenţa respectivă.

9. Controlul asupra executării prezentei hotărîri se pune în sarcina dnei Zinaida GRECEANÎI, prim-viceprim-ministru.

[Anexa nr.1 modificată prin Hot.Guv. nr.462 din 24.03.2008, în vigoare 01.04.2008]

[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.462 din 24.03.2008, în vigoare 01.04.2008]