BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Cuprins
Decrete

Decret nr. 181 din 31.05.1994

cu privire la salariul minim şi la măsurile suplimentare de protecţie socială a populaţiei

Tipul documentului
Decrete
Data adoptării
31.05.1994

PREŞEDINTELE REPUBLICII MOLDOVA

D E C R E T

cu privire la salariul minim şi la măsurile suplimentare

de protecţie socială a populaţiei

nr. 181  din  31.05.94

 (în vigoare 31.05.1994) 

Monitor nr.5/162 din 31.05.1994

* * *

În scopul intensificării protecţii sociale a populaţiei în legătură cu liberalizarea preţurilor,

Preşedintele Republicii Moldova decretează:

calcularea mărfurilor concrete ale salariilor tarifare şi salariilor funcţiei ale lucrătorilor întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor;

majorarea burselor postdoctoranzilor, doctoranzilor, studenţilor de la instituţiile de învăţămînt superior şi elevilor din colegii şi şcolile tehnico-profesionale;

majorarea indemnizaţiilor şi plăţilor stabilite în funcţie de mărimea salariului minim;

recalcularea tuturor tipurilor de pensii, fixate în conformitate cu Legile Republicii Moldova "Cu privire la asigurarea cu pensii de stat în Republica Moldova" şi "Privind protecţia socială a cetăţenilor care au avut de suferit de pe urma catastrofei de la Cernobîl".

salariile tarifare şi salariile funcţiei angajaţilor instituţiilor bugetare, calculate în conformitate cu categoriile de salarizare ale Reţelei tarifare unice, se majorează potrivit coeficienţilor:

2.25 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 1 de salarizare

2.05 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 2 de salarizare

1.85 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 3 de salarizare

1.75 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 4 de salarizare

1.60 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 5 de salarizare

1.45 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 6 de salarizare

1.35 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 7 de salarizare

1.25 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 8 de salarizare

1.15 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 9 de salarizare

1.10 - pentru salariaţii tarifaţi potrivit categoriei 10 de salarizare

1.05.- pentru salariaţii tarifaţi în diapazonul categoriilor de salarizare 11-12.

În cazul în care unităţile cu autonomie financiară dispun de mijloacele proprii ele pot aplica coeficienţii sus-menţionaţi de majorare a salariilor tarifare pentru muncitorii salarizaţi pe unitate de timp de categoria respectivă;

pensiile recalculate se majorează după cum urmează:

pentru pensionarii care beneficiază de pensii sociale (cu excepţia invalizilor din copilărie de grupele I şi II şi a copiilor invalizi în vîrstă de pînă la 16 ani) - cu 50 la sută;

pentru celelalte categorii de pensionari (inclusiv invalizii din copilărie de grupele I şi II şi copiii invalizi în vîrstă de pînă la 16 ani) - cu 0,6 salarii minime.

pentru majorarea salariului angajaţilor de la instituţiile bugetare şi a burselor - din contul mijloacelor bugetului de stat;

pentru majorarea salariului angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară - din contul mijloacelor proprii;

pentru majorarea pensiilor şi indemnizaţiilor plătite de Fondul Social - din mijloacele acestui Fond.

[Art.4 modificat prin Decret. Preş. N 1520-II din 15.06.2000, în vigoare 22.06.2000]

va stabili nivelul rentabilităţii pentru întreprinderile ce produc mărfuri supuse accizelor, care urmează să fie comercializate în republică;

va prezenta propuneri privind impozitare supraprofitului;

va introduce în actele sale normative modificările ce derivă din prezentul Decret.

punctele 1 şi 2, alineatele 1-3 ale punctului 3 din Decretul Preşedintelui Republicii Moldova nr.228 din 29 decembrie 1993 "Cu privire la salariul minim şi măsurile suplimentare de protecţie socială a populaţiei";

articolul 1 din Decretul Preşedintelui Republicii Moldova nr.30 din 2 februarie 1994 "Cu privire la măsurile suplimentare de protecţie socială a pensionarilor".