BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

335/25.05.2001 Hotărîre cu privire la stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
25.05.2001
HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA cu privire la stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară Nr.335 din 25.05.2001 Monitorul Oficial al R.Moldova nr.59-61/400 din 07.06.2001 * * * Abrogat: 07.01.2005 Hotărîrea Guvernului nr.1475 din 30.12.2004 În scopul intensificării protecţiei sociale a populaţiei şi în conformitate cu prevederile Legii privind modul de stabilire şi reexaminare a salariului minim nr. 1432-XIV din 28 decembrie 2000 (Monitorul Oficial, 2001, nr. 21-24, art. 79), Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE: 1. Se stabileşte, începînd cu 1 aprilie 2001, salariul minim pe ţară în mărime de 100 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 ore (în medie pe lună) ceea ce reprezintă 0,592 lei pe oră. În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de 8 ore zilnic, salariul minim orar se calculează de către agenţii economici prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de lucru aprobat. 2. Odată cu introducerea noului cuantum al salariului minim, salariile tarifare şi de funcţie pentru angajaţi se stabilesc: pentru angajaţii din unităţile cu autonomie financiară, indiferent de tipul de proprietate şi forma organizatorico-juridică - în modul prevăzut de Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 35 din 17 ianuarie 2001 "Cu privire la stabilirea salariului tarifar pentru categoria I de calificare a angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară" (Monitorul Oficial, 2001, nr. 8-10, art. 74); pentru angajaţii tuturor ramurilor sferei bugetare - în modul şi în mărimile stabilite de Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 96 din 6 februarie 2001 "Cu privire la stabilirea salariului tarifar pentru categotria I de salarizare a Reţelei tarifare unice de salarizare şi majorarea salariilor angajaţilor din sectorul bugetar" (Monitorul Oficial, 2001, nr. 16-18, art. 135). 3. La data punerii în aplicare a prezentei hotărîri toate majorările, sporurile, adaosurile şi suplimentele, stabilite în cuantum multiplu sau procentual faţă de salariul minim pe ţară de 18 lei, se vor aplica în continuare în aceleaşi mărimi în expresie bănească pînă la modificarea modului de stabilire a acestor plăţi, iar cele stabilite în cuantum procentual din salariul tarifar sau de funcţie se vor calcula reieşind din noile mărimi ale acestora. 4. Se interzice persoanelor juridice şi persoanelor fizice, care angajează personal salariaţi cu program complet sau program parţial de muncă, să negocieze şi să stabilească salariul de bază (tarifar sau de funcţie) prin contract individual de muncă sau salariul minim orar pe ţară, stabilit prin prezenta hotărîre. 5. Odată cu stabilirea noului cuantum al salariului minim pe ţară tarifele de stat de salarizare se determină: pentru muncitorii unităţilor cu autonomie financiară tarificaţi pe categoriile de calificare 1-8 - prin înmulţirea salariului minim cu coeficienţii tarifari ai reţelei tarifare în vigoare; pentru alte categorii de angajaţi (personal auxiliar-deservire, funcţionari administrativi, specialişti şi personal de conducere)- la nivelul salariilor tarifare şi de funcţie, stabilite în anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 96 din 6 februarie 2001 pentru categoriile respective de personal din sfera bugetară. 6. Se stabileşte că ulterior cuantumul salariului minim se va majora, ori de cîte ori va fi nevoie, prin hotărîre de Guvern, după consultarea prealabilă a patronatelor şi sindicatelor, ţinîndu-se cont de modificarea indicelui preţurilor de consum şi de evoluţia salariului mediu pe economia naţională în perioada de referinţă, cu prevederea mijloacelor financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor ce ţin de majorarea salariului minim în sectorul bugetar în legea bugetului pe anul respectiv. PRIM-MINISTRU AL REPUBLICII MOLDOVA Vasile TARLEV Contrasemnată: Ministrul muncii şi protecţiei sociale Valerian Revenco Ministrul finanţelor Mihail Manoli Chişinău, 25 mai 2001. Nr. 335.