Hotărâri
335/25.05.2001 Hotărîre cu privire la stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară
HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
cu privire la stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară
Nr.335 din 25.05.2001
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.59-61/400 din 07.06.2001
* * *
Abrogat: 07.01.2005
Hotărîrea Guvernului nr.1475 din 30.12.2004
În scopul intensificării protecţiei sociale a populaţiei şi în
conformitate cu prevederile Legii privind modul de stabilire şi
reexaminare a salariului minim nr. 1432-XIV din 28 decembrie 2000
(Monitorul Oficial, 2001, nr. 21-24, art. 79), Guvernul Republicii
Moldova HOTĂRĂŞTE:
1. Se stabileşte, începînd cu 1 aprilie 2001, salariul minim pe ţară
în mărime de 100 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 ore
(în medie pe lună) ceea ce reprezintă 0,592 lei pe oră.
În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de
8 ore zilnic, salariul minim orar se calculează de către agenţii
economici prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul
punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de
lucru aprobat.
2. Odată cu introducerea noului cuantum al salariului minim,
salariile tarifare şi de funcţie pentru angajaţi se stabilesc:
pentru angajaţii din unităţile cu autonomie financiară, indiferent
de tipul de proprietate şi forma organizatorico-juridică - în modul
prevăzut de Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 35 din 17
ianuarie 2001 "Cu privire la stabilirea salariului tarifar pentru
categoria I de calificare a angajaţilor din unităţile cu autonomie
financiară" (Monitorul Oficial, 2001, nr. 8-10, art. 74);
pentru angajaţii tuturor ramurilor sferei bugetare - în modul şi în
mărimile stabilite de Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 96 din
6 februarie 2001 "Cu privire la stabilirea salariului tarifar pentru
categotria I de salarizare a Reţelei tarifare unice de salarizare şi
majorarea salariilor angajaţilor din sectorul bugetar" (Monitorul
Oficial, 2001, nr. 16-18, art. 135).
3. La data punerii în aplicare a prezentei hotărîri toate
majorările, sporurile, adaosurile şi suplimentele, stabilite în cuantum
multiplu sau procentual faţă de salariul minim pe ţară de 18 lei, se vor
aplica în continuare în aceleaşi mărimi în expresie bănească pînă la
modificarea modului de stabilire a acestor plăţi, iar cele stabilite în
cuantum procentual din salariul tarifar sau de funcţie se vor calcula
reieşind din noile mărimi ale acestora.
4. Se interzice persoanelor juridice şi persoanelor fizice, care
angajează personal salariaţi cu program complet sau program parţial de
muncă, să negocieze şi să stabilească salariul de bază (tarifar sau de
funcţie) prin contract individual de muncă sau salariul minim orar pe
ţară, stabilit prin prezenta hotărîre.
5. Odată cu stabilirea noului cuantum al salariului minim pe ţară
tarifele de stat de salarizare se determină:
pentru muncitorii unităţilor cu autonomie financiară tarificaţi pe
categoriile de calificare 1-8 - prin înmulţirea salariului minim cu
coeficienţii tarifari ai reţelei tarifare în vigoare;
pentru alte categorii de angajaţi (personal auxiliar-deservire,
funcţionari administrativi, specialişti şi personal de conducere)- la
nivelul salariilor tarifare şi de funcţie, stabilite în anexa nr. 1 la
Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr. 96 din 6 februarie 2001
pentru categoriile respective de personal din sfera bugetară.
6. Se stabileşte că ulterior cuantumul salariului minim se va
majora, ori de cîte ori va fi nevoie, prin hotărîre de Guvern, după
consultarea prealabilă a patronatelor şi sindicatelor, ţinîndu-se cont
de modificarea indicelui preţurilor de consum şi de evoluţia salariului
mediu pe economia naţională în perioada de referinţă, cu prevederea
mijloacelor financiare necesare pentru acoperirea cheltuielilor ce ţin
de majorarea salariului minim în sectorul bugetar în legea bugetului pe
anul respectiv.
PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVA Vasile TARLEV
Contrasemnată:
Ministrul muncii
şi protecţiei sociale Valerian Revenco
Ministrul finanţelor Mihail Manoli
Chişinău, 25 mai 2001.
Nr. 335.