Hotărâri
1475/30.12.2004 Hotărîre privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară şi majorarea salariilor pentru unele categorii de angajaţi din sectorul bugetar
HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară
şi majorarea salariilor pentru unele categorii de angajaţi
din sectorul bugetar
Nr.1475 din 30.12.2004
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.1-4/20 din 07.01.2005
* * *
Abrogat: 01.06.2007
Hotărîrea Guvernului nr.575 din 24.05.2007
În conformitate cu prevederile Legii privind modul de stabilire şi
reexaminare a salariului minim nr.1432-XIV din 28 decembrie 2000
(Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.21-24, art.79),
Guvernul HOTĂRĂŞTE:
1. Se stabileşte, începînd cu 1 ianuarie 2005, salariul minim pe
ţară în mărime de 200 lei lunar pentru un program complet de lucru de
169 ore (în medie pe lună), ceea ce reprezintă 1,19 lei pe oră.
În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de
40 ore săptămînal, salariul minim orar se calculează de către agenţii
economici prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul
punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de
lucru aprobat.
2. Concomitent cu introducerea noului cuantum al salariului minim,
pentru toţi angajaţii bugetari salariile de bază ale cărora, conform
anexelor nr.1, nr.2, nr.4 şi nr.5 la Hotărîrea Guvernului nr.1133 din 17
septembrie 2003 "Cu privire la majorarea salariilor angajaţilor din
sfera bugetară" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2003,
nr.200-203 art.1171), sînt mai mici de 200 lei lunar se suplimentează cu
diferenţa dintre ele şi se stabilesc în mărime de 200 lei, iar salariile
de bază mai mari de 200 lei nu se modifică şi se menţin în mărimile
specificate în anexele nominalizate.
3. La data punerii în aplicare a prezentei hotărîri, toate
majorările, sporurile, adaosurile şi suplimentele pentru toţi angajaţii,
salariile de bază ale cărora conform punctului 2 la prezenta hotărîre se
stabilesc în mărime de 200 lei, se vor aplica în continuare, în aceleaşi
mărimi, în expresie bănească, indiferent de modul de stabilire a lor,
iar coeficienţii de complexitate, prevăzuţi în anexele nr.3 şi nr.4 la
Hotărîrea Guvernului nr.286 din 24 mai 1993, se vor aplica în continuare
la salariile de bază specificate în anexele nr.1, nr.2, nr.4 şi nr.5 la
Hotărîrea Guvernului nr.1133 din 17 septembrie 2003.
[Pct.4,5 abrogate prin Hot.Guv. nr.381 din 13.04.06, în vigoare 28.04.06]
6. Cheltuielile ocazionate de punerea în aplicare a prezentei
hotărîri vor fi acoperite:
din contul mijloacelor disponibilizate în urma realizării măsurilor
de optimizare a cheltuielilor - pentru persoanele cu funcţii specifice
apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice;
din contul mijloacelor financiare prevăzute în acest scop în bugetul
de stat pe anul 2005 - pentru personalul celorlalte ramuri şi unităţi
bugetare.
7. Ministerul Finanţelor, în baza calculelor prezentate de
autorităţile administraţiei publice centrale, va înainta Guvernului
propuneri vizînd repartizarea mijloacelor financiare pentru realizarea
prevederilor prezentei hotărîri din contul mijloacelor rezervate în
bugetul de stat pe anul 2005 pentru majorarea salariilor în sectorul
bugetar.
8. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.335 din 25 mai 2001 "Cu privire
la stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară" (Monitorul Oficial
al Republicii Moldova, 2001, nr.59-61, art.400).
PRIM-MINISTRU Vasile TARLEV
Contrasemnează:
Viceprim-ministru Valerian Cristea
Ministrul muncii
şi protecţiei sociale Valerian Revenco
Ministrul finanţelor Zinaida Grecianîi
Ministrul economiei Marian Lupu
Chişinău, 30 decembrie 2004.
Nr.1475.
[Anexele 1,2 abrogate prin Hot.Guv. nr.381 din 13.04.06, în vigoare 28.04.06]