Hotărâri
384/01.04.2002 Hotărîre cu privire la modificarea Hotărîrii Guvernului Republicii Moldova nr.456 din 15 mai 1997
HOTĂRÎREA GUVERNULUI REPUBLICII MOLDOVA
cu privire la modificarea Hotărîrii Guvernului
Republicii Moldova nr. 456 din 15 mai 1997
Nr.384 din 01.04.2002
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.49/470 din 05.04.2002
* * *
Abrogat: 01.11.2002
Hotărîrea Guvernului nr.1478 din 15.11.2002
Guvernul Republicii Moldova HOTĂRĂŞTE:
1. Hotărîrea Guvernului Republicii Moldova nr.456 din 15 mai 1997
"Cu privire la măsurile suplimentare de protecţie socială a familiilor
cu copii" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 1997, nr.35-36,
art.418; 2001, nr.14-15, art.111) se modifică şi se completează după cum
urmează:
alineatele unu, doi, trei şi patru ale punctului 1 se substituie
prin următorul text:
"1. De la 1 ianuarie 2002 se stabilesc următoarele mărimi ale
indemnizaţiilor plătite familiilor cu copii:
la naşterea primului copil:
în cazul persoanelor asigurate - o indemnizaţie unică în mărime de
370 lei;
în cazul persoanelor neasigurate - o indemnizaţie unică în mărime de
245 lei;
la naşterea fiecărui copil următor:
în cazul persoanelor asigurate - o indemnizaţie unică în mărime de
250 lei;
în cazul persoanelor neasigurate - o indemnizaţie unică în mărime de
165 lei;
pentru îngrijirea copilului pînă la împlinirea vîrstei de 1,5 ani:
în cazul persoanelor asigurate - o indemnizaţie lunară în mărime de
75 lei;
în cazul persoanelor neasigurate - o indemnizaţie lunară în mărime
de 50 lei;
punctul 3 se expune în următoarea redacţie:
"3. Cheltuielile suportate întru realizarea prevederilor prezentei
hotărîri se vor acoperi astfel:
din contul mijloacelor bugetului asigurărilor sociale de stat se vor
achita indemnizaţiile pentru copii stabilite persoanelor asigurate;
din contul mijloacelor bugetului de stat se vor achita
indemnizaţiile pentru copii stabilite persoanelor neasigurate.".
2. Punctul 2 al Regulamentului cu privire la modul de stabilire şi
plată a indemnizaţiilor familiilor cu copii, aprobat prin hotărîrea
sus-menţionată, se modifică după cum urmează:
litera a) se expune în următoarea redacţie:
"a) indemnizaţia unică la naşterea primului copil:
în cazul persoanelor asigurate - în mărime de 370 lei;
în cazul persoanelor neasigurate - în mărime de 245 lei;
la naşterea fiecărui copil următor:
în cazul persoanelor asigurate - în mărime de 250 lei;
în cazul persoanelor neasigurate - în mărime de 165 lei.
La naşterea a doi şi mai mulţi copii, indemnizaţia se stabileşte
pentru fiecare copil. La naşterea unui făt mort indemnizaţia nu se
stabileşte.
Indemnizaţia unică la naşterea copilului se stabileşte cu condiţia
că:
- aceasta a fost solicitată cel tîrziu în termen de 6 luni de la
naştere;
- copilul a fost înregistrat la oficiul stării civile.
În cazul în care acest termen este depăşit din motive întemeiate
indemnizaţia poate fi stabilită şi mai tîrziu.";
la litera b), alineatul 1, textul "indemnizaţia lunară pentru
îngrijirea copilului pînă la vîrsta de 1,5 ani se stabileşte în mărime
de 50 lei" se substituie cu textul "indemnizaţia lunară pentru
îngrijirea copilului pînă la vîrsta de 1,5 ani se stabileşte în cazul
persoanelor asigurate în mărime de 75 lei, iar în cazul persoanelor
neasigurate - în mărime de 50 lei.".
3. Prezenta hotărîre se pune în aplicare de la 1 ianuarie 2002.
PRIM-MINISTRU
AL REPUBLICII MOLDOVA Vasile TARLEV
Contrasemnată:
Ministrul muncii şi protecţiei sociale Valerian Revenco
Ministrul finanţelor Zinaida Grecianîi
Chişinău, 1 aprilie 2002.
Nr. 384.