Hotărâre nr. 771 din 17.12.2025
privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară pentru anul 2026
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
H O T Ă R Â R E
privind stabilirea cuantumului salariului
minim pe ţară pentru anul 2026
nr. 771 din 17.12.2025
(în vigoare 01.01.2026)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 620-622 art. 783 din 18.12.2025
* * *
În temeiul art.3 din Legea nr.1432/2000 privind modul de stabilire şi reexaminare a salariului minim (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.21-24, art.79), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se stabileşte, începând cu 1 ianuarie 2026, salariul minim pe ţară în cuantum de 6300 de lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 de ore (în medie pe lună), ceea ce reprezintă 37,28 lei pe oră.
În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de 40 de ore pe săptămână, salariul minim orar se calculează prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de lucru aprobat.
2. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2026.
| PRIM-MINISTRU | Alexandru MUNTEANU |
Contrasemnează: |
|
| Viceprim-ministru, | |
| ministrul dezvoltării | |
| economice şi digitalizării | Eugeniu Osmochescu |
| Ministrul finanţelor | Andrian Gavriliţă |
| Ministrul muncii | |
| şi protecţiei sociale | Natalia Plugaru |
| Nr.771. Chişinău, 17 decembrie 2025. | |