Hotărâre nr. 854 din 07.12.2022
pentru modificarea punctului 1 din Hotărârea Guvernului nr.670/2022 privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
H O T Ă R Â R E
pentru modificarea punctului 1 din Hotărârea Guvernului nr.670/2022
privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară
nr. 854 din 07.12.2022
(în vigoare 01.01.2023)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 393 art. 954 din 08.12.2022
* * *
În temeiul art.3 din Legea nr.1432/2000 privind modul de stabilire şi reexaminare a salariului minim (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.21-24, art.79), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Punctul 1 din Hotărârea Guvernului nr.670/2022 privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.305, art.752) va avea următorul cuprins:
"1. Se stabileşte, începând cu 1 ianuarie 2023, salariul minim pe ţară în cuantum de 4000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 de ore (în medie pe lună), ceea ce reprezintă 23,67 lei pe oră.
În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de 40 de ore pe săptămână, salariul minim orar se calculează prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de lucru aprobat."
2. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2023.
| PRIM-MINISTRU | Natalia GAVRILIŢA |
| Contrasemnează: | |
| Ministrul muncii | |
| şi protecţiei sociale | Marcel Spatari |
| Ministrul economiei | Dumitru Alaiba |
| Nr.854. Chişinău, 7 decembrie 2022. | |