Hotărâre nr. 670 din 29.09.2022
privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
H O T Ă R Â R E
privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară
nr. 670 din 29.09.2022
(în vigoare 30.09.2022)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 305 art. 752 din 30.09.2022
* * *
Abrogat: 01.01.2024
Hotărîrea Guvernului nr.985 din 06.12.2023
În temeiul art.3 din Legea nr.1432/2000 privind modul de stabilire şi reexaminare a salariului minim (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.21-24, art.79), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se stabileşte, începând cu 1 ianuarie 2023, salariul minim pe ţară în cuantum de 4000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 de ore (în medie pe lună), ceea ce reprezintă 23,67 lei pe oră.
În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de 40 de ore pe săptămână, salariul minim orar se calculează prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de lucru aprobat.
[Pct.1 în redacţia Hot.Guv. nr.854 din 07.12.2022, în vigoare 01.01.2023]
2. Se abrogă:
1) Hotărârea Guvernului nr.165/2010 cu privire la cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.35, art.219), cu modificările ulterioare;
2) Hotărârea Guvernului nr.550/2014 privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.185-199, art.596).
3. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
| PRIM-MINISTRU | Natalia GAVRILIŢA |
| Contrasemnează: | |
| Ministrul muncii | |
| şi protecţiei sociale | Marcel Spatari |
| Ministrul finanţelor | Dumitru Budianschi |
| Nr.670. Chişinău, 29 septembrie 2022. | |