Hotărâre nr. 89 din 19.02.2020
cu privire la modificarea Metodologiei acordării facilităţilor tinerilor specialişti cu studii medicale şi farmaceutice plasaţi în câmpul muncii în mediul rural, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1345/2007
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
H O T Ă R Â R E
cu privire la modificarea Metodologiei acordării facilităţilor tinerilor
specialişti cu studii medicale şi farmaceutice plasaţi în câmpul muncii
în mediul rural, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1345/2007
nr. 89 din 19.02.2020
(în vigoare 21.02.2020)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 55-61 art. 128 din 21.02.2020
* * *
În vederea implementării prevederilor Legii nr.169/2019 cu privire la modificarea articolului 11 din Legea ocrotirii sănătăţii nr.411/1995 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2019, nr.367-377, art.258), cu modificările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Metodologia acordării facilităţilor tinerilor specialişti cu studii medicale şi farmaceutice plasaţi în câmpul muncii în mediul rural, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr.1345/2007 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2007, nr.188–191, art.1386), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
1) la punctul 3:
a) noţiunea “tânăr specialist” va avea următorul cuprins:
“tânăr specialist – absolvent al studiilor postuniversitare de rezidenţiat şi al învăţământului profesional tehnic postsecundar şi postsecundar nonterţiar medical şi farmaceutic pe parcursul primilor trei ani de activitate, angajat imediat după absolvire conform repartizării Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale (în continuare – Minister), sau persoana care exercită independent profesiunea de medic în una dintre formele de organizare a activităţii profesionale prevăzute de Legea ocrotirii sănătăţii nr.411/1995”;
b) la noţiunea “facilităţi”, litera b) va avea următorul cuprins:
“b) indemnizaţie unică în mărime de 120 de mii de lei pentru medici şi farmacişti şi de 96 de mii de lei pentru personalul medical şi farmaceutic cu studii profesionale, care se achită în trei rate egale, a câte 40 mii de lei şi, respectiv, a câte 32 mii de lei, după expirarea primei luni de activitate şi, ulterior, la finele fiecărui an de activitate”;
2) se completează cu punctul 31 cu următorul cuprins:
“31. Absolvenţii studiilor postuniversitare de rezidenţiat şi ai învăţământului profesional tehnic postsecundar şi postsecundar nonterţiar medical şi farmaceutic care şi-au efectuat studiile în bază de contract vor beneficia de indemnizaţiile şi înlesnirile stipulate în punctul 3 în cazul în care se vor angaja în câmpul muncii în baza repartizării Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale şi vor activa cu respectarea termenului şi condiţiilor stipulate în art.14 alin.(5) din Legea ocrotirii sănătăţii nr.411/1995.”;
3) punctul 4 se completează cu următorul text: “Tinerilor specialişti plasaţi în câmpul muncii în mediul rural până la intrarea în vigoare a modificărilor operate prin Legea nr.169/2019 cu privire la modificarea articolului 11 din Legea ocrotirii sănătăţii nr.411/1995 nu li se va efectua recalcularea ratelor indemnizaţiei achitate anterior. Persoanele care au beneficiat, până la intrarea în vigoare a Legii nr.169/2019, de rate ale indemnizaţiei anterior stabilite prin prevederile art.11 alin.(2) lit.b) din Legea ocrotirii sănătăţii nr.411/1995 vor beneficia de rate majorate corespunzător.”;
4) la punctul 16:
a) după cuvântul “Conducătorul” se introduce textul “, sub responsabilitate proprie, ”;
b) se completează cu următoarea propoziţie: “În cazul încetării raporturilor de muncă ale tânărului specialist până la expirarea a trei ani de activitate, conducătorul prestatorului este obligat să anunţe Ministerul despre încetarea raporturilor de muncă în termen de cel mult 7 zile de la data survenirii acesteia.”
2. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării.
| PRIM-MINISTRU | Ion CHICU |
| Contrasemnează: | |
| Viceprim-ministru, | |
| ministrul finanţelor | Serghei Puşcuţa |
| Ministrul sănătăţii, | |
| muncii şi protecţiei sociale | Viorica Dumbrăveanu |
| Nr.89. Chişinău, 19 februarie 2020. | |