BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Documente

Comunicat informativ nr.(17-13-02/1-6897)-68 din 10.12.2007 privind modul de aplicare a TVA şi de eliberare a facturilor fiscale la livrarea serviciilor de locaţiune

Tipul documentului
Documente
Data adoptării
10.12.2007

MINISTERUL FINANŢELOR

COMUNICAT INFORMATIV

privind modul de aplicare a TVA şi de eliberare a facturilor

fiscale la livrarea serviciilor de locaţiune

nr.(17-13-02/1-6897)-68  din  10.12.2007

 (în vigoare 21.12.2007) 

Monitorul Oficial nr.198-202 art.713 din 21.12.2007

* * *

Abrogat: 22.05.2009

Comunicatul Ministerului Finanţelor nr.10/2-06-134 din 19.05.2009

Ministerul Finanţelor în legătură cu interpelările parvenite explică modul de aplicare a TVA şi de eliberare a facturilor fiscale pentru serviciile de locaţiune.

Conform articolului 875 din Codul civil prin contractul de locaţiune, o parte (locator) se obligă să dea celeilalte părţi (locatar) un bun determinat individual în folosinţă temporară sau în folosinţă şi posesiune temporară, iar acesta se obligă să plătească chiria.

Baza impozabilă cu TVA la livrarea serviciului de locaţiune o constituie valoarea acestei livrării, iar în cazul în care cheltuielile legate de alimentare cu apă, energie electrică şi termică, gaz etc., se compensează locatorului suplimentar la plata pentru locaţiune, în baza impozabilă cu TVA, această compensaţie nu se include.

Totodată, în factura fiscală, care se eliberează la prestarea serviciilor valoarea cheltuielilor compensate se indică separat de valoarea serviciului. Fiecare tip al acestor cheltuieli se înscriu în factura fiscală în rînd separat cu evidenţierea obligatorie a TVA.

În evidenţa fiscală a TVA la locator factura fiscală eliberată urmează să fie reflectată în Registrul vînzărilor numai în partea valorii serviciului prestat. Totodată factura fiscală eliberată urmează a fi reflectată şi în Registrul procurărilor locatorului în partea sumei TVA pe cheltuielile compensate. Înscrierea dată se efectuează prin semnul “-“.

În baza facturii fiscale primite de la locator, locatarul, în conformitate cu prevederile art.102 Cod fiscal, are dreptul la trecerea în cont a sumei TVA atît de la serviciul locatorului, cît şi pe cheltuielile compensate.