Documente
Comunicat nr.07/3-79 din 02.04.2003 cu privire la cesionarea supraplăţilor create la plăţile vamale din contul restituirii TVA
MINISTERUL FINANŢELOR
Comunicat
Nr.07/3-79 din 02.04.2003
Monitorul Oficial al R.Moldova nr.67-69/86 din 11.04.2003
* * *
Abrogat: 01.01.2004
Scrisoarea Ministerului Finanţelor nr.07/3-320 din 25.12.2003
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat
Inspectoratele fiscale teritoriale
Departamentul Vamal
Organele vamale
Ministerul Finanţelor a examinat adresările Departamentului Vamal
nr.9047 din 19 decembrie 2002, nr.890 din 06 februarie 2003 şi a unor
agenţi economici cu privire la cesionarea supraplăţilor create la
plăţile vamale din contul restituirii TVA, şi comunică.
Articolul 101 alineatul 5 al Titlului III al Codului fiscal "Taxa pe
valoarea adăugată" prevede, că "restituirea T.V.A. se efectuează în
contul stingerii datoriilor agentului economic (sau ale creditorilor
lor) faţă de bugetul de stat, bugetele unităţilor
administrativ-teritoriale, bugetul asigurărilor sociale de stat şi în
contul stingerii plăţilor administrate de organele vamale, iar în lipsa
datoriilor - la contul de decontare al agentului economic".
Prevederile acestui articol se răsfrîng asupra plăţilor administrate
de organele fiscale şi vamale.
Stingerea datoriilor faţă de stat ale contribuabilului-cesionar se
va efectua numai după stingerea tuturor datoriilor faţă de stat
(inclusiv la creditele acordate de Ministerul Finanţelor sau garantate
de stat) ale contribuabilului-cedent.
În setul de documente prezentat organului fiscal/vamal pentru
stingerea datoriilor faţă de stat din contul sumelor cedate se vor
include următoarele documente:
- notificare privind cesiunea creanţei şi solicitarea de a efectua
stingerea datoriilor faţă de stat ale contribuabilului-cesionar în
original;
- contract de cesiune a creanţelor în original;
- actul de verificare în original;
- fişele generalizatoare ale ambelor părţi (titular şi cesionar)
eliberate de organele fiscale sub semnătura persoanei responsabile şi
ştampila în original;
- decizia de restituire a TVA; copia dispoziţiei de plată privind
transferul TVA;
- alte documente în caz de necesitate.
Transmiterea sumelor TVA confirmate spre restituire de la persoane
terţe la alţi agenţi economici nu se admite.
Notă.
Se abrogă: circulara Ministerului Finanţelor nr.17-8-6(1)/5006 din
14 noiembrie 2002;
din circulara Ministerului Finanţelor nr.07/3-111 din 23 decembrie
2002 privind modul de încasare şi evidenţă a veniturilor bugetare pentru
anul 2003, capitolul VI "Restituirea plăţilor transferate în plus de
contribuabili şi trecerea lor de la un tip de impozit sau taxe la altul"
din alineatul "Restituirea taxei pe valoarea adăugată la cota zero sau
cota micşorată..." se exclude textul din paranteze, şi anume "...(cu
excepţia accizelor, taxelor vamale şi procedurilor vamale)".
MINISTRUL FINANŢELOR Zinaida GRECIANÎI
Chişinău, 2 aprilie 2003.
Nr.07/3-79.