BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Ordine

Ordin nr.483 din 17.09.2018 privind aprobarea Regulamentului cu privire la modalitatea de depunere şi recepţionare a Declaraţiilor prealabile cu privire la declararea voluntară şi a Notificărilor cu privire la declararea voluntară a bunurilor

Tipul documentului
Ordine
Data adoptării
17.09.2018

SERVICIUL FISCAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR

O R D I N

privind aprobarea Regulamentului cu privire la modalitatea de depunere

şi recepţionare a Declaraţiilor prealabile cu privire la declararea

voluntară şi a Notificărilor cu privire la declararea

voluntară a bunurilor

nr. 483  din  17.09.2018

 (în vigoare 21.09.2018) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 358-364 art. 1453 din 21.09.2018

* * *

În scopul asigurării implementării procesului de declarare voluntară a bunurilor, în temeiul art.17 din Legea nr.180 din 26.07.2018 privind declararea voluntară şi stimularea fiscală (Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr.309-320/500 din 17.08.2018) şi art.1323 alin.(10) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24.04.1997

ORDON:

1. Se aprobă Regulamentul cu privire la modalitatea de depunere şi recepţionare a Declaraţiilor prealabile cu privire la declararea voluntară şi a Notificărilor cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei.

2. Direcţia juridică va asigura publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.

3. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării.

Aprobat

prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat

nr.483 din 17 septembrie 2018

REGULAMENT

cu privire la modalitatea de depunere şi recepţionare a Declaraţiilor

prealabile cu privire la declararea voluntară şi a Notificărilor

cu privire la declararea voluntară a bunurilor

1. Prezentul Regulament cu privire la modalitatea de depunere şi recepţionare a Declaraţiilor prealabile cu privire la declararea voluntară şi a Notificărilor cu privire la declararea voluntară a bunurilor (în continuare - Regulament) este elaborat întru executarea Legii nr.180 din 26 iulie 2018 privind declararea voluntară şi stimularea fiscală (Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr.309-320 din 17 august 2018) (în continuare - Lege).

SECŢIUNEA I

DISPOZIŢII GENERALE ŞI NOŢIUNI UTILIZATE

2. Regulamentul stabileşte principiile, conduita şi mecanismul realizării procesului de declarare voluntară a bunurilor în partea ce ţine de competenţa Serviciului Fiscal de Stat prin descrierea modalităţilor, tehnicilor şi particularităţilor de organizare şi exercitare a declarării voluntare a bunurilor.

3. În Regulament sunt utilizate următoarele noţiuni:

Declarare voluntară a bunurilor – declarare benevolă de către subiecţii declarării sau de către reprezentanţii acestora a bunurilor pentru care a fost achitată taxa de declarare voluntară;

Subiecţi ai declarării voluntare a bunurilor – persoane fizice cetăţeni ai Republicii Moldova, cu excepţia celor specificate la art.3 alin.(2)-(6) din Lege;

Reprezentant – persoană fizică cetăţean al Republicii Moldova care este reprezentant al persoanei fizice cetăţean al Republicii Moldova conform legislaţiei în vigoare;

Bunuri – mijloace băneşti, bunuri imobiliare, valori mobiliare, cote-părţi în întreprinderi, mijloace de transport, precum şi diferenţele pozitive rezultate din reevaluarea bunurilor imobiliare şi a mijloacelor de transport, atât din Republica Moldova, cât şi de peste hotare, care nu au fost declarate anterior de către proprietarii de facto, precum şi bunurile imobiliare şi mijloacele de transport atât din Republica Moldova, cât şi de peste hotare care au fost declarate la valori reduse;

Taxă de declarare voluntară a bunurilor – venit al bugetului de stat care se transferă în Contul Unic trezorerial al Ministerului Finanţelor în modul stabilit pentru achitarea impozitelor şi taxelor;

Mijloace băneşti – monedă naţională sau valută străină, atât din Republica Moldova, cât şi de peste hotare;

Bunuri imobiliare – terenurile, porţiunile de subsol, obiectele acvatice separate, plantaţiile prinse de rădăcini, clădirile, construcţiile şi orice alte lucrări legate solid de pământ, precum şi tot ceea ce, în mod natural sau artificial, este încorporat durabil în acestea, adică bunurile a căror deplasare nu este posibilă fără a se cauza prejudicii considerabile destinaţiei lor;

Valoare mobiliară – titlu financiar care confirmă drepturile patrimoniale sau nepatrimoniale ale unei persoane în raport cu altă persoană, drepturi ce nu pot fi realizate sau transmise fără prezentarea acestui titlu financiar, fără înscrierea respectivă în registrul deţinătorilor de valori mobiliare nominative ori în documentele de evidenţă ale deţinătorului nominal al acestor valori mobiliare;

Cotă-parte în întreprindere – mărime a părţii sociale deţinute în capitalul social al agentului economic conform actelor de constituire al acestuia înscrise în Registrul de stat al persoanelor juridice şi al întreprinzătorilor individuali;

Mijloc de transport – orice mijloc destinat transportului de bunuri şi pasageri pe toate căile posibile, inclusiv unităţile de transport utilizate în scopuri sportive, de agrement şi personal;

Proprietar nominal – persoană fizică care este deţinătoare de jure a bunurilor, dar care nu este deţinătoare de facto a acestora;

Declaraţie prealabilă cu privire la declararea voluntară – declaraţie, care nu se consideră dare de seamă fiscală şi conţine date despre bunurile subiectului declarării şi valoarea acestora până la declarare, pe care persoana fizică cetăţean intenţionează să le declare voluntar şi care este prezentată Serviciului Fiscal de Stat până la 1 februarie 2018 inclusiv, cu excepţia mijloacelor băneşti (în continuare – Declaraţie);

Notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor – notificare, care nu se consideră dare de seamă fiscală şi conţine date despre bunurile subiectului declarării şi valoarea acestora după declararea voluntară şi care este prezentată Serviciului Fiscal de Stat până la 1 martie 2019 inclusiv (în continuare – Notificare).

[Pct.3 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

SECŢIUNEA II

PRINCIPII GENERALE ALE PROCEDURII DE DECLARARE

VOLUNTARĂ A BUNURILOR

4. Declaraţiile prealabile cu privire la declararea voluntară şi notificările cu privire la declararea voluntară a bunurilor se depun pe suport de hârtie la sediul central al Serviciului Fiscal de Stat situat pe adresa: mun. Chişinău, str. Constantin Tănase nr.9, persoanelor responsabile ale Serviciului Fiscal de Stat desemnate în acest scop.

5. Serviciul Fiscal de Stat desemnează prin ordin intern funcţionarii fiscali responsabili de recepţionarea declaraţiilor prealabile cu privire la declararea voluntară şi a notificărilor cu privire la declararea voluntară a bunurilor, încheind cu aceştia contracte de asigurare a confidenţialităţii în partea ce ţine de nedivulgarea datelor şi informaţiilor cunoscute în procesul de declarare voluntară a persoanelor fizice, cu excepţia cazurilor prevăzute în art.16 alin.(9) din Lege.

6. Formularele declaraţiilor prealabile cu privire la declararea voluntară şi notificărilor cu privire la declararea voluntară a bunurilor pot fi descărcate de către contribuabili de pe pagina web a Serviciului Fiscal de Stat www.sfs.md.

7. Declaraţia/Notificarea se prezintă de către subiectul declarării voluntare/reprezentantul subiectului declarării voluntare în două exemplare completate cu informaţii/date identice. În cazul constatării de către persoana responsabilă a Serviciului Fiscal de Stat a faptului neconcordanţei informaţiilor/datelor din exemplarele declaraţiei/notificării, aceasta va refuza recepţionarea declaraţiei/notificării.

8. Un exemplar al declaraţiei/notificării se returnează subiectului declarării voluntare/ reprezentantului subiectului declarării voluntare şi se consideră recepţionată la data indicată în ştampila de recepţie aplicată de persoana responsabilă din cadrul Serviciului Fiscal de Stat, iar exemplarul 2 al declaraţiei/notificării va fi preluată de persoana responsabilă a Serviciului Fiscal de Stat.

9. Declaraţia/Notificarea se completează manual cu pixul sau la calculator. Rubricile declaraţiei/notificării necompletate se barează obligatoriu. Declaraţia/Notificarea urmează să fie completată clar şi să conţină date veridice.

10. Corectarea declaraţiei/notificării prin depunerea unei declaraţii/notificări noi (repetate) se permite. În cazul prezentării repetate a declaraţiei/notificării de către subiectul şi/sau reprezentantul subiectului declarării voluntare, se va considera veridică ultima declaraţie/notificare recepţionată.

11. Declaraţiile/Notificările depuse cu omiterea termenelor stabilite de Lege nu vor fi recepţionate de către Serviciul Fiscal de Stat.

12. Taxa de declarare voluntară se achită separat pentru fiecare bun declarat voluntar. În cazul bunurilor supuse declarării voluntare, valoarea tranzacţiei indicată în contractul de vânzare-cumpărare şi/sau diferenţa pozitivă rezultată din reevaluarea bunurilor imobiliare/mijloacelor de transport din raportul de reevaluare este în valută străină, taxa de declarare voluntară se calculează din echivalentul în MDL al valorii tranzacţiei, reieşind din cursul oficial al BNM al valutei contractului de vânzare-cumpărare/raportului de reevaluare, la data contractului de vânzare-cumpărare/raportului de reevaluare.

13. Notificările cu privire la declararea voluntară a bunurilor, care conţin informaţii despre bunurile declarate voluntar pentru care nu a fost achitată taxa de declarare voluntară în mărime deplină de 3%, nu vor fi recepţionate de către Serviciul Fiscal de Stat.

14. Notificările cu privire la declararea voluntară a bunurilor care conţin date/informaţii diferite decât cele indicate de subiectul declarării voluntare/reprezentantul subiectului declarării voluntare în declaraţia prealabilă cu privire la declararea voluntară a bunurilor, în partea ce ţin de datele de identificare a bunul declarării voluntare şi/sau proprietarul nominal al bunului declarării voluntare aferente bunurilor imobiliare, mijloacelor de transport, valorilor mobiliare, cotelor-părţi din întreprinderi, din pct.1) al declaraţiei prealabile cu privire la declararea voluntară a bunurilor, nu vor fi recepţionate de către Serviciul Fiscal de Stat.

15. Notificările cu privire la declararea voluntară a bunurilor prezentate Serviciului Fiscal de Stat, fără setul de documente ataşat aferent categoriilor bunurilor supuse declarării voluntare prevăzut de art.9 din Lege, nu vor fi recepţionate de către Serviciul Fiscal de Stat.

16. Contractele de vânzare-cumpărare a bunurilor supuse declarării voluntare, urmează a fi prezentate în limba de stat. În cazul contractelor de vânzare-cumpărare a bunurilor supuse declarării voluntare încheiate pe teritoriul Republicii Moldova în alte limbi, acestea urmează a fi traduse de către un traducător autorizat în limba de stat şi legalizate în modul prevăzut de legislaţia naţională.

În cazul contractelor de vânzare-cumpărare a bunurilor supuse declarării voluntare încheiate peste hotarele Republicii Moldova, acestea urmează după caz: a) a fi apostilate în conformitate prevederile Convenţiei de la Haga din 5 octombrie 1961 cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, cu excepţia cazurilor cînd Republica Moldova este parte la tratate care exceptează aplicarea convenţiei, şi supuse procedurii de traducere legalizată în limba de stat; b) supralegalizate (legalizare consulară).

17. Serviciul Fiscal de Stat prelucrează conform prevederilor Legii privind protecţia datelor cu caracter personal nr.133 din 8 iulie 2011 datele cu caracter personal ale subiectului declarării voluntare, reprezentantului subiectului declarării voluntare, precum şi ale persoanelor terţe (proprietari nominali) indicate în declaraţia prealabilă cu privire la declararea voluntară..

18. În toate cazurile când acţiunile de declarare voluntară se efectuează prin reprezentantul subiectului declarării voluntare, în setul de documente depuse (prezentate) Serviciului Fiscal de Stat se anexează copia legalizată a documentului ce confirmă împuternicirile reprezentantului. În documentele confirmative în cauză, urmează a fi consemnate, în mod expres, împuternicirile reprezentatului de a depune declaraţiile prealabile cu privire la declararea voluntară şi/sau notificările cu privire la declararea voluntară a bunurilor.

19. Persoanele responsabile de recepţionarea declaraţiilor/notificărilor au următoarele atribuţii:

a) identifică subiectul declarării voluntare/reprezentantul subiectului declarării voluntare;

b) recepţionează şi verifică respectarea condiţiilor de formă ale declaraţiile prealabile cu privire la declararea voluntară şi/sau notificările cu privire la declararea voluntară a bunurilor, stabilite în modul prevăzut de Lege şi prezentul Regulament, precum şi plenitudinea actelor anexate;

c) atenţionează, până la încheierea procesului de recepţionare a declaraţiei/notificării, subiectului declarării voluntare/reprezentantului subiectului declarării voluntare, despre necesitatea rectificării declaraţiei şi/sau a notificării completate, în cazul depistării greşelilor/omisiunilor/divergenţelor;

d) verifică faptul achitării taxei de declarare voluntară în mărime deplină de 3% pentru bunurile supuse declarării voluntare;

e) verifică corespunderea datelor din extrasul din contul (conturile) bancare ataşat/e notificării cu datele indicate în notificarea prezentată şi le contrapune cu suma taxei de declarare voluntară achitate conform documentelor anexate, în cazul declarării voluntare a mijloacelor băneşti;

f) verifică corespunderea datelor/informaţiilor din declaraţie cu datele/informaţiile indicate în notificarea prezentată şi le contrapune cu datele din contractul/ele de vînzare-cumpărare înregistrate în modul stabilit de legislaţie, ataşat/e notificării, precum şi cu suma taxei de declarare voluntară achitată pentru fiecare bun declarat voluntar în parte, din pct.1) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform documentelor anexate, cu excepţia bunurilor declarate voluntar sub formă de mijloace băneşti;

g) verifică corespunderea datelor/informaţiilor din declaraţie cu datele/informaţiile indicate în notificarea prezentată şi le contrapune cu datele din extrasul (confirmarea) emis (emisă) de către Agenţia Servicii Publice, ataşată notificării, precum şi cu suma taxei de declarare voluntară achitate pentru fiecare bun declarat voluntar în parte, din pct.2) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform documentelor anexate;

h) aplică stampila Serviciului Fiscal de Stat cu data recepţionării pe ambele exemplare ale declaraţiei/notificării;

i) la cerere, pune gratuit la dispoziţia persoanei fizice formularele declaraţiilor/notificărilor;

j) acordă consultanţă referitoare la completarea corectă şi prezentarea în termen a declaraţiei/notificării;

k) refuză recepţionarea declaraţiei/notificării în cazul prezentării acesteia cu încălcarea Legii şi a prezentului Regulament.

SECŢIUNEA III

PROCEDURA DE DECLARARE VOLUNTARĂ

A MIJLOACELOR BĂNEŞTI

20. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia va prezenta Serviciului Fiscal de Stat până la 1 martie 2019 inclusiv, o notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei nr.3 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament, ataşând originalul extrasului din cont (conturi) de la bancă care confirmă existenţa în contul bancar (conturile bancare) la sfârşitul zilei de 15 februarie 2018 a mijloacelor băneşti declarate voluntar şi originalul documentului ce confirmă achitarea taxei de declarare voluntară în mărime de 6 % din suma declarată.

[Pct.20 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

21. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Mijloace băneşti” din notificarea cu privire la declararea voluntară a bunurilor se indică succesiv următoarele date separate prin bară:

a) codul numeric al monedei (conform standardului ISO 4217, aprobat prin Hotărârea Institutului Naţional de Standardizare şi Metrologie nr.27-ST din 28 august 2008) depuse în cont bancar în scopul declarării voluntare;

b) suma mijloacelor băneşti declarate voluntar;

c) codul IBAN al contului bancar în care erau înscrise mijloacele băneşti declarate voluntar la sfîrşitul zilei de 15 februarie 2018.

[Pct.21 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

SECŢIUNEA IV

PROCEDURA DE DECLARARE VOLUNTARĂ A BUNURILOR

IMOBILIARE/MIJLOACELOR DE TRANSPORT

22. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia, până la 1 februarie 2018 inclusiv, prezintă Serviciului Fiscal de Stat o declaraţie prealabilă cu privire la declararea voluntară, conform anexei nr.2 la Lege şi a modului stabilit în prezentul Regulament.

[Pct.22 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

23. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Bunuri imobiliare” din pct.1) al declaraţiei prealabile cu privire la declararea voluntară se reflectă succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică tipul bunului imobil conform următorului codificator: teren – tr, apartament – ap, casă de locuit – cl, vilă – vl, spaţiu comercial sau de producţie – scp, garaj – gr, alte bunuri imobile – altbi;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică codul cadastral şi cota-parte în procente ale bunului imobil situat în Republica Moldova. În cazul declarării voluntare a bunului imobil situat în afara Republicii Moldova, se indică inclusiv adresa deplină a locului aflării imobilului;

c) la compartimentul ”proprietarul nominal” se indică numele, prenumele, numărul de identificare a persoanei atribuit de către autoritatea competentă, în cazul când aceasta este înregistrată în Republica Moldova, şi numele, prenumele, datele din actele de identitate şi adresa de reşedinţă deplină, în cazul când proprietarul nominal al bunului imobil este cetăţean străin/apatrid situat în afara Republicii Moldova;

d) la compartimentul ”valoarea bunului pînă la declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament, consemnată în actele juridice translative de proprietate a bunului imobil ale proprietarului nominal.

24. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia va prezenta Serviciului Fiscal de Stat până la 1 martie 2019 inclusiv o notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei nr.3 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament, ataşând copia contractului/contractelor de vânzare-cumpărare a bunului/bunurilor declarat/e voluntar şi originalul documentului ce confirmă achitarea taxei de declarare voluntară în mărime de 3 % din valoarea tranzacţiei de vânzare-cumpărare pentru fiecare bun imobil în parte.

25. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Bunuri imobiliare” din pct.1) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor se indică succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică datele prezentate conform pct.23 lit.a) din Regulament;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică datele prezentate pct.23 lit.b) din Regulament;

c) la compartimentul ”valoarea bunului după declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament din contractul/ele de vânzare-cumpărare a bunului/rilor imobil/e în temeiul cărora subiectul declarării a devenit proprietar de jure a bunului/rilor.

[Pct.24 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

26. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Mijloace de transport” din pct.1) al declaraţiei prealabile cu privire la declararea voluntară se reflectă succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică tipul mijlocului de transport conform următorului codificator: autoturism - auto, camion - cam, remorcă - rem, vehicul motorizat – vm, maşină agricolă – ma, mijloc de transport naval – mtn, mijloc de transport aerian – mta, alte mijloace de transport supuse înmatriculării/înregistrării – altmt;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică marca, modelul, numărul de identificare a mijlocului de transport, numărul de înregistrare/înmatriculare conform certificatului de înmatriculare/înregistrare eliberat de autoritatea competentă;

c) la compartimentul ”proprietarul nominal” se indică numele, prenumele, numărul de identificare a persoanei atribuit de către autoritatea competentă, în cazul când aceasta este înregistrată în Republica Moldova, şi numele, prenumele, datele din actele de identitate şi adresa de reşedinţă deplină, în cazul când proprietarul nominal al mijlocului de transport este cetăţean străin/apatrid situat în afara Republicii Moldova;

d) la compartimentul ”valoarea bunului pînă la declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament, consemnată în actele translative de proprietate a mijlocului de transport ale proprietarului nominal.

27. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia va prezenta Serviciului Fiscal de Stat până la 1 martie 2019 inclusiv o notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei nr.3 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament, ataşând copia contractului/contractelor de vânzare-cumpărare a bunului/bunurilor declarat/e voluntar şi originalul documentului ce confirmă achitarea taxei de declarare voluntară în mărime de 3 % din valoarea tranzacţiei de vânzare-cumpărare pentru fiecare mijloc de transport în parte.

[Pct.27 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

28. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Mijloc de transport” din pct.1) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor se indică succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică datele prezentate conform pct.26 lit.a) din Regulament;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică datele prezentate pct.26 lit.b) din Regulament;

c) la compartimentul ”valoarea bunului după declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codul numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament din contractul/ele de vânzare-cumpărare a mijlocului de transport în temeiul căruia subiectul declarării a devenit proprietar de jure a bunurilor.

SECŢIUNEA V

PROCEDURA DE DECLARARE VOLUNTARĂ A VALORILOR MOBILIARE

29. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia, până la 1 februarie 2018 inclusiv, prezintă Serviciului Fiscal de Stat o declaraţie prealabilă cu privire la declararea voluntară, conform anexei nr.2 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament.

[Pct.29 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

30. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Valori mobiliare” din pct.1) al declaraţiei prealabile cu privire la declararea voluntară se reflectă succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică tipul valorii mobiliare conform următorului codificator: acţiuni - ac, obligaţiuni - ob, alte valori mobiliare - altvm;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică denumirea emitentului, numărul de identificare de stat al emitentului, cantitatea valorilor mobiliare. În cazul emitentului din afara Republicii Moldova se va indica succesiv, în mod obligatoriu, sediul juridic al emitentului de valori mobiliare conform documentelor de înregistrare;

c) la compartimentul ”proprietarul nominal” se indică numele, prenumele, numărul de identificare a persoanei atribuit de către autoritatea competentă, în cazul când aceasta este înregistrată în Republica Moldova, şi numele, prenumele, datele din actele de identitate şi adresa de reşedinţă deplină, în cazul când proprietarul nominal al valorilor mobiliare este cetăţean străin/apatrid situat în afara Republicii Moldova.

d) la compartimentul ”valoarea bunului până la declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament, consemnată în actele translative de proprietate a valorilor mobiliare ale proprietarului nominal.

31. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia va prezenta Serviciului Fiscal de Stat până la 1 martie 2019 inclusiv o notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei nr.3 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament, ataşând copia contractului/contractelor de vânzare-cumpărare a valorilor mobiliare declarate voluntar şi originalul documentului ce confirmă achitarea taxei de declarare voluntară în mărime de 3 % din valoarea tranzacţiei de vânzare-cumpărare pentru fiecare valori mobiliare ale aceluiaşi emitent în parte.

[Pct.31 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

32. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Valori mobiliare” din pct.1) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor se indică succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică datele prezentate conform pct.30 lit.a) din Regulament;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică datele prezentate pct.30 lit.b) din Regulament;

c) la compartimentul ”valoarea bunului după declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codul numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament din contractul/ele de vânzare-cumpărare a valorilor mobiliare în temeiul căruia subiectul declarării a devenit proprietar de jure a bunurilor.

SECŢIUNEA VI

PROCEDURA DE DECLARARE VOLUNTARĂ

A COTELOR-PĂRŢI DIN ÎNTREPRINDERI

33. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia, până la 1 februarie 2018 inclusiv, prezintă Serviciului Fiscal de Stat o declaraţie prealabilă cu privire la declararea voluntară, conform anexei nr.2 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament.

[Pct.33 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

34. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Cote-părţi din întreprinderi” din pct.1) al declaraţiei prealabile cu privire la declararea voluntară se reflectă succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică denumirea proprie a persoanei juridice înregistrate la organul înregistrării de stat;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică cota-parte în procente a întreprinderii, numărul de identificare de stat (IDNO). În cazul entităţii juridice din afara Republicii Moldova se va indica succesiv în mod obligatoriu şi sediul juridic al entităţii conform documentelor de înregistrare;

c) la compartimentul ”proprietarul nominal” se indică numele, prenumele, numărul de identificare a persoanei atribuit de către autoritatea competentă, în cazul când aceasta este înregistrată în Republica Moldova, şi numele, prenumele, datele din actele de identitate şi adresa de reşedinţă deplină, în cazul când proprietarul nominal al cotelor-părţi din întreprinderi este cetăţean străin/apatrid situat în afara Republicii Moldova;

d) la compartimentul ”valoarea bunului pînă la declararea voluntară” se indică valoarea capitalului social şi moneda conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit.a) din prezentul Regulament, consemnată în actele de proprietate a cotelor-părţi din întreprinderi ale proprietarului nominal.

35. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia va prezenta Serviciului Fiscal de Stat, până la 1 martie 2019 inclusiv, o notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei nr.3 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament, ataşând copia contractului/contractelor de vânzare-cumpărare a cotelor-părţi din întreprinderi declarate voluntar şi originalul documentului ce confirmă achitarea taxei de declarare voluntară în mărime de 3 % din valoarea tranzacţiei de vânzare-cumpărare pentru fiecare cotă-parte din întreprindere.

[Pct.35 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

36. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Cote-părţi din întreprinderi” din pct.1) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor se indică succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică datele prezentate conform pct.34 lit.a) din Regulament;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică datele prezentate pct.34 lit.b) din Regulament;

c) la compartimentul ”valoarea bunului după declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codul numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament din contractul/ele de vânzare-cumpărare a cotelor-părţi din întreprinderi în temeiul căruia subiectul declarării a devenit proprietar de jure a bunurilor.

SECŢIUNEA VII

PROCEDURA DE DECLARARE VOLUNTARĂ A DIFERENŢELOR

POZITIVE REZULTATE DIN REEVALUAREA BUNURILOR

IMOBILIARE/MIJLOACELOR DE TRANSPORT

37. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia, până la 1 februarie 2018 inclusiv, prezintă Serviciului Fiscal de Stat o declaraţie prealabilă cu privire la declararea voluntară, conform anexei nr.2 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament.

[Pct.37 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

38. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Bunuri imobiliare” din pct.2) al declaraţiei prealabile cu privire la declararea voluntară se reflectă succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică se indică tipul bunului imobil conform următorului codificator: teren – tr, apartament – ap, casă de locuit – cl, vilă – vl, spaţiu comercial sau de producţie – scp, garaj – gr, alte bunuri imobile – altbi;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică codul cadastral şi cota-parte în procente a bunului imobil situat în Republica Moldova. În cazul declarării voluntare a bunului imobil situat în afara Republicii Moldova, se indică inclusiv şi adresa deplină a locului aflării imobilului;

c) la compartimentul ”valoarea bunului până la declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament, consemnată în actele juridice translative de proprietate a bunului imobil ale proprietarului subiectului declarării voluntare.

39. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia va prezenta Serviciului Fiscal de Stat, până la 1 martie 2019 inclusiv, o notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei nr.3 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament, ataşând extrasul (confirmarea) în original emis (emisă) de către Agenţia Servicii Publice, prin care se confirmă înregistrarea valorii reevaluate a bunurilor imobile declarate voluntar şi originalul documentului ce confirmă achitarea taxei de declarare voluntară în mărime de 3 % din diferenţele pozitive rezultate din reevaluarea bunurilor imobile, pentru fiecare bun imobil în parte.

[Pct.39 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

40. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Bunuri imobiliare” din pct.2) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor se indică succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică datele prezentate conform pct.38 lit.a) din Regulament;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică datele prezentate pct.38 lit.b) din Regulament;

c) la compartimentul ”valoarea bunului după declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament, conform extrasului (confirmării) emis (emise) de către Agenţia Servicii Publice.

41. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Mijloace de transport” din pct.2) al declaraţiei prealabile cu privire la declararea voluntară se reflectă succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică tipul mijlocului de transport conform următorului codificator: autoturism - auto, camion - cam, remorcă - rem, vehicul motorizat – vm, maşină agricolă – ma, mijloc de transport naval – mtn, mijloc de transport aerian – mta, alte mijloace de transport supuse înmatriculării/înregistrării – altmt;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică marca, modelul, numărul de identificare a mijlocului de transport, numărul de înregistrare/înmatriculare conform certificatului de înmatriculare/înregistrare eliberat de autoritatea competentă;

c) la compartimentul ”valoarea bunului până la declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codului numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament, consemnată în actele translative de proprietate a mijlocului de transport ale proprietarului subiectului declarării voluntare.

42. Subiectul declarării voluntare sau reprezentantul acestuia va prezenta Serviciului Fiscal de Stat, până la 1 martie 2019 inclusiv, o notificare cu privire la declararea voluntară a bunurilor, conform anexei nr.3 din Lege şi modului stabilit în prezentul Regulament, ataşând extrasul (confirmarea) în original emis (emisă) de către Agenţia Servicii Publice, prin care se confirmă înregistrarea valorii reevaluate a mijlocului de transport declarat voluntar şi originalul documentului ce confirmă achitarea taxei de declarare voluntară în mărime de 3 % din valoarea tranzacţiei de vânzare-cumpărare pentru fiecare mijloc de transport în parte.

[Pct.42 modificat prin Ordinul SFS nr.669 din 12.12.2018, în vigoare 21.12.2018]

43. În scopul aplicării unice a prezentului Regulament, la poziţia ”Mijloc de transport” din pct.2) al notificării cu privire la declararea voluntară a bunurilor se indică succesiv următoarele date separate prin bară:

a) la compartimentul ”denumirea” se indică datele prezentate conform pct.41 lit.a) din Regulament;

b) la compartimentul ”datele de identificare” se indică datele prezentate pct.41 lit.b) din Regulament;

c) la compartimentul ”valoarea bunului după declararea voluntară” se indică suma mijloacelor băneşti şi moneda tranzacţionării conform codul numeric al monedei conform pct.21 lit a) din prezentul Regulament, conform extrasului (confirmării) emis (emise) de către Agenţia Servicii Publice.