Scrisoare informativ-normativă nr.11-09/1 din 29.08.2012 cu privire la determinarea valorii obiectivelor de construcţii începînd cu 1 septembrie 2012
MINISTERUL FINANŢELOR
MINISTERUL FINANŢELOR ŞI MINISTERUL
DEZVOLTĂRII REGIONALE ŞI CONSTRUCŢIILOR
SCRISOARE INFORMATIV-NORMATIVĂ
cu privire la determinarea valorii obiectivelor
de construcţii începînd cu 1 septembrie 2012
nr. 11-09/1 din 29.08.2012
nr. 05-12/1982 din 29.08.2012
(în vigoare 07.09.2012)
Monitorul Oficial nr.186-189 art.1098 din 07.09.2012
* * *
Ministerelor, autorităţilor administrative centrale,
autorităţilor publice locale, organizaţiilor, întreprinderilor
şi altor participanţi la procesul investiţional în construcţii
În temeiul Hotărîrii Guvernului nr.165 din 09.03.2010 cu privire la cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2010, nr.35, art.219), modificată prin Hotărîrea Guvernului nr.260 din 25.04.12 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2012, nr.82-84, art.291), în conformitate cu pct.5.3.1 al normativului în construcţii NCM L.01.01-2005 “Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor, prin coordonare cu Ministerul Finanţelor, comunică următoarele:
1. Începînd cu 1 septembrie 2012 determinarea valorii de deviz a obiectivelor de construcţii prin metoda de resurse se efectuează reieşind din mărimea salariului mediu pe oră al muncitorilor-constructori pe ramură – 28,71 lei/oră. Actualizarea salariului mediu pe oră al muncitorilor-constructori pe ramură în preţurile curente în raport cu nivelul preţurilor constante ale anului 1991 se efectuează prin aplicarea indicelui ce reflectă modificarea nivelului de salarizare Irm = 37628. Salariul mediu pe oră al muncitorilor-constructori pe ramură include toate sporurile, suplimentele, adaosurile, plăţile de stimulare şi indemnizaţiile obligatorii prevăzute de legislaţia în vigoare.
2. Începînd cu 1 septembrie 2012 determinarea valorii de deviz a obiectivelor de construcţii se efectuează utilizînd următoarea informaţie obţinută în baza calculelor şi monitoringului efectuate de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Construcţiilor:
| Salariul mediu pe oră al muncitorilor-constructori | 28,71 lei/oră (Irm = 37628) |
| Cheltuieli de regie: | |
| a) din cheltuieli directe | a) 14,5% |
| b) din salariul muncitorilor-constructori (pentru lucrări de montare a utilajelor, instalaţiilor electrotehnice etc.) | b) 76,0% |
| Beneficiu de deviz: | 6,0% |
| Cheltuieli pentru transportarea materialelor (din costul de procurare a materialelor, fără TVA): | |
| a) pentru obiectivele de construcţii, situate în mun.Chişinău | a) 7,0% |
| b) pentru obiectivele de construcţii, situate în mun.Bălţi | b) 8,0% |
| c) pentru obiectivele de construcţii, situate în alte localităţi | c) 10,0% |
| d) pentru reţele magistrale de alimentare cu gaze naturale | d) 2,0% |
| e) pentru reţele (ca obiective liniare) de alimentare cu gaze naturale, apă, de canalizare | e) 4,0% |
| f) pentru drumuri, edificii artificiale şi construcţii rutiere inginereşti | f) conform datelor efective în conformitate cu Catalogul de preţuri nr.13-01-09 cu luare în consideraţie a coeficienţilor de trecere la preţurile actuale, ce reflectă cheltuielile reale |
3. La determinarea valorii de deviz a obiectivelor de construcţii, indiferent de sursele de finanţare, în devizele investitorilor salariul mediu pe oră al muncitorilor-constructori, normativele cheltuielilor de regie, beneficiului de deviz şi cheltuielilor pentru transportarea materialelor se includ în mărimile indicate în pct.2 al prezentei scrisori, iar indicele ce reflectă modificarea nivelului de salarizare Irm se aplică în mărimea indicată în pct.1 al prezentei scrisori.
4. În devizele antreprenorilor (devizele-ofertă) şi la stabilirea preţurilor contractuale, antreprenorii includ cheltuielile pentru salarizarea muncitorilor-constructori determinate reieşind din prevederile Hotărîrii Guvernului nr.165 din 09.03.2010 privind cuantumul minim garantat al salariului în sectorul real (cu modificările ulterioare) şi în conformitate cu normativul în construcţii NCM L.01.01-2005 “Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”. Pentru obiectivele de construcţii finanţate din contul bugetului public naţional mărimea salariului mediu pe oră al muncitorilor-constructori din întreprindere (organizaţie) nu trebuie să depăşească 28,71 lei/oră.
5. În devizele antreprenorilor (devizele-ofertă) şi la stabilirea preţurilor contractuale, antreprenorii includ normativele cheltuielilor de regie, beneficiului de deviz şi cheltuielilor pentru transportarea materialelor determinate în conformitate cu normativul în construcţii NCM L.01.01-2005 “Reguli de determinare a valorii obiectivelor de construcţii”. Pentru obiectivele finanţate din contul bugetului public naţional normativele cheltuielilor de regie, beneficiului de deviz şi cheltuielilor pentru transportarea materialelor indicate în pct.2 al prezentei scrisori sînt maxime.
6. Prevederile prezentei scrisori se aplică la determinarea valorii obiectivelor de construcţii pentru realizarea cărora încă nu sînt încheiate contractele de antrepriză.
| MINISTERUL FINANŢELOR | |
| AL REPUBLICII MOLDOVA | |
| VICEMINISTRU | Maria CĂRĂUŞ |
Nr.11-09/1 din 29.08. 2012 |
|
MINISTERUL DEZVOLTĂRII REGIONALE |
|
| ŞI CONSTRUCŢIILOR AL REPUBLICII MOLDOVA | |
| VICEMINISTRU | Anatolie ZOLOTCOV |
Nr.05-12/1982 din 29 08.2012 |