BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Documente

Scrisoarea nr.10-22-03/202-1424 din 25.06.98 cu privire la impozitarea cu impozitul pe venit a persoanelor, ce desfăşoară activitate de păstor

Tipul documentului
Documente
Data adoptării
25.06.1998

INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR

Cu privire la impozitarea cu impozitul pe venit a persoanelor,

ce desfăşoară activitate de păstor

(Scrisoarea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat)

nr. 10-22-03/202-1424  din  25.06.98

 (în vigoare 25.06.1998) 

"Contabilitate şi audit", 1998, nr.7, pag.116

* * *

Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, examinînd adresarea Inspectoratului Fiscal de Stat pe raionul Briceni nr.606 din 08.06.98 privind modul de impozitare conform Codului fiscal a persoanelor, ce se ocupă cu activitatea de păstor (ciobenilor), pentru informaţie şi călăuză comunică.

Conform articolului 18 a) al Codului fiscal în venitul brut se include de asemenea venitul provenit din activitatea de întreprinzător, din activitatea profesională sau din alte activităţi similare, care se impozitează în conformitate cu modul stabilit.

Impozitul pe venit aferent vărsării la buget de către persoanele, ce se ocupă cu activitatea de păstor, se achită conform articolului 84 al Codului fiscal (în patru termene – 31 martie, 30 iunie, 30 septembrie şi 31 decembrie, luînd ca bază perioada desfăşurării activităţii) şi după modul expus în scrisoarea Ministerului Finanţelor nr.05/1-CF-07/91 din 25 decembrie 1997 "Cu privire la modul de calculare şi achitare a impozitului pe venit de către persoanele ce practică activitatea de antreprenoriat". La finele anului orice cioban, ca şi alţi cetăţeni, este în drept să depună organului fiscal teritorial declaraţia cu privire la impozitul pe venit în cazurile cînd lui, pe parcursul anului fiscal, i s-a majorat suma impozitului pe venit (luînd în consideraţie faptul că orice persoană fizică-rezident are dreptul la 2100 lei neimpozabili pe an).

Concomitent Vă informăm că conform articolului 83 al Codului fiscal orice persoană fizică (inclusiv ciobenii), care obţine venit din surse, altele decît salariul, dacă acest venit depăşeşte 2100 lei pe an sau care obţin venit atît din salariu, cît şi din surse, altele decît salariul, dacă acest venit depăşeşte 13000 lei pe an, sînt obligaţi să prezinte organului fiscal teritorial (nu mai tîrziu de 31 martie a anului care urmează nemijlocit după anul fiscal de gestiune) declaraţia cu privire la impozitul pe venit.