BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Documente

Scrisoarea nr.10-22-03/9-789 din 15.05.97 privind modul de calculare a taxei în fondul rutier pentru tractoare, remorci, semiremorci şi remorchere în anul 1997

Tipul documentului
Documente
Data adoptării
15.05.1997

MINISTERUL FINANŢELOR

Privind modul de calculare a taxei în fondul rutier pentru tractoare,

remorci, semiremorci şi remorchere în anul 1997

(Scrisoarea Ministerului Finanţelor)

nr. 10-22-03/9-789  din  15.05.1997

 (în vigoare 15.05.1997) 

"Contabilitate şi audit", 1997, nr.4-5, pag.158

* * *

Ministerul Finanţelor în legătură cu chestiunile parvenite privind calcularea taxei pentru remorci, semiremorci, remorchere şi tractoare cu roţi în fondul rutier, odată cu publicarea Legii bugetului de stat pe anul 1997 nr.1127-XIIl din 21 martie 1997, explică următoarele.

La calcularea taxei pentru utilizarea drumurilor auto de la posesorii mijloacelor de transport, înmatriculaţi în Republica Moldova, urmează a se călăuzi de Legea nr.720-XIll din 2 februarie 1996 privind fondul rutier, Regulamentul privind modul de constituire şi utilizare a fondului rutier, aprobat prin Hotărîrea Parlamentului nr.893-XIII din 26 iunie 1996 şi Legea bugetului de stat pe anul 1997 în privinţa cotelor stabilite ale taxei aplicate (anexa nr.16 la Lege).

În conformitate cu anexa nr.2 la Legea privind fondul rutier, cota taxei pentru remorci era determinată în mărime de 1 salariu pe an şi funcţiona pînă la publicarea Legii bugetului de stat pe anul 1997, adică pînă la 24 aprilie 1997. Începînd cu 24 aprilie 1997 cota taxei pentru remorci este stabilită în mărime de 2 salarii minime pe an.

La această cotă urmează a se impozita toate remorcile, inclusiv cele de mare tonaj, indiferent de modificaţie.

Remorcherele completate cu semiremorci urmează a fi impozitate la cota în dependenţă de tonajul remorcherului împreună cu semiremorca, conform parametrilor tehnici ai remorcherului determinat de uzina producătoare. În caz de prezentare la revizia tehnică numai a remorcherului fără semiremorcă, taxa se calculează în dependenţă de tonajul remorcherului, conform parametrilor lui tehnici.

Semiremorcile existente în gospodărie, care nu au un remorcher permanent, sînt impozitate la cota stabilită pentru remorci.

Tractoarele cu roţi, de tipul KA-700, MTZ etc. utilizate în scopuri neagricole, dar pentru transportarea încărcăturilor pe autostrăzi de folosinţă generală urmează a fi impozitate cu taxă în funcţie de tonajul remorcii, folosită de tractor pentru transportarea încărcăturilor.

În legătură cu cele relatate, scrisoarea Ministerului Finanţelor nr.10-22-03/784/1630 din 21.10.96 se consideră caducă.