BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Documente

Scrisoarea nr.17-2-09/1-520-2094/8 din 19.05.2004 cu privire la aplicarea prevederilor art.32 din Codul fiscal

Tipul documentului
Documente
Data adoptării
19.05.2004

INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR

Cu privire la aplicarea prevederilor art.32 din Codul fiscal

(Scrisoarea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat)

nr. 17-2-09/1-520-2094/8  din  19.05.2004

 (în vigoare 19.05.2004) 

* * *

Inspectoratele fiscale de stat teritoriale

Inspectoratul Fiscal Principal de Stat, ţinînd cont de explicaţiile prezentate de Comisia pentru economie, industrie, buget şi finanţe a Parlamentului Republicii Moldova prin scrisoarea-răspuns către asociaţia "ELSA-Moldova" nr.197 CEB din 19.03.2004, precum şi de opinia Ministerului Finanţelor exprimată prin scrisoarea nr.10/1-2-06/226 din 03.05.2004 adresată SRL "Proces Consulting", comunică despre neaplicabilitatea explicaţiilor prezentate la lit.e) a circularei IFPS nr.17-2-09/1-271-1162/18 din 24.03.2003 "Privind aplicarea prevederilor unor articole din Codul fiscal, titlurile I şi II din Legea nr.1164-XIII din 24 aprilie 1997 pentru punerea în aplicare a titlurilor I şi II ale Codului fiscal în rezultatul modificărilor şi completărilor operate prin Legea nr.1440-XV din 8 noiembrie 2002 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative" în partea ce contravin explicaţiilor şi opiniei prezentate în scrisorile sus-menţionate.

Astfel conform opiniei Comisiei pentru economie, industrie, buget şi finanţe a Parlamentului Republicii Moldova, prevederile actuale ale art.32 din Codul fiscal "Reportarea pierderilor în viitor" se vor aplica la reportarea pierderilor fiscale la determinarea obligaţiilor fiscale la compartimentul impozit pe venit, începînd cu perioada fiscală – anul 2003. Prin urmare, pierderile fiscale înregistrate pe anii 2000-2002 se reportează pe următorii trei ani în conformitate cu planul stabilit de agenţii economici şi asupra acestora nu pot fi aplicate prevederile prin care se obligă reportarea lor în proporţii egale pentru o perioadă de trei ani.