1054/12.09.2006 Hotărîre privind salarizarea militarilor Serviciului de Informaţii şi Securitate
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
H O T Ă R Î R E
privind salarizarea militarilor Serviciului de Informaţii şi Securitate
nr. 1054 din 12.09.2006
(în vigoare 15.09.2006)
Monitorul Oficial nr.146-149 art.1125 din 15.09.2006
* * *
Abrogat: 04.05.2012
Hotărîrea Guvernului nr.253 din 20.04.2012
În conformitate cu prevederile Legii nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2006, nr.35-38, art.148), Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă:
salariile de funcţie pentru corpul de ofiţeri al Serviciului de Informaţii şi Securitate şi categoriile de salarizare pentru efectivul de subofiţeri şi sergenţi, conform anexei nr.1;
sporurile lunare pentru gradele militare ale corpului de ofiţeri, efectivului de subofiţeri şi sergenţi ai Serviciului de Informaţii şi Securitate, conform anexei nr.2.
2. Salarizarea persoanelor care deţin funcţii de demnitate publică şi a persoanelor care deţin funcţii publice de rangul întîi se efectuează conform condiţiilor de salarizare specificate în art.6-8 şi art.29 alin.(4) ale Legii nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 şi în mărimile prevăzute în anexele nr.3 şi nr.9, ţinînd cont de prevederile art.36 alin.(1) lit.f) din legea indicată.
3. Se stabileşte că salariile de funcţie ale ofiţerilor de informaţii şi securitate şi efectivul de subofiţeri şi sergenţi ai Serviciului de Informaţie şi Securitate se acordă în limitele grilelor de salarii stabilite pe funcţii sau pe categoriile respective de salarizare ale Reţelei tarifare unice, conform anexei nr.1 la prezenta hotărîre, de către directorul Serviciului de Informaţii şi Securitate.
Cu începere de la 1 ianuarie 2006, salariile de funcţie pentru corpul de ofiţeri de informaţii şi securitate al Serviciului de Informaţii şi Securitate se calculează în cuantum de 90 la sută din mărimile minime nominale prevăzute în anexa nr.1 la prezenta hotărîre şi se stabilesc în mărimile indicate în anexa nr.3 la prezenta hotărîre, iar în mărimea minimă nominală – cu începere de la 1 decembrie 2007.
Începînd cu 1 iunie 2011, salariile de funcţie pentru efectivul de subofiţeri şi sergenţi salarizaţi conform categoriilor de salarizare ale Reţelei tarifare unice, indicate în anexa nr.1 la prezenta hotărîre, se vor stabili în mărimile specificate în anexa nr.3 la prezenta hotărîre.
[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.428 din 13.06.2011, în vigoare 17.06.2011]
[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.807 din 07.12.2009, în vigoare 15.12.2009]
[Pct.3 în redacţia Hot.Guv. nr.18 din 20.01.2009, în vigoare 23.01.2009]
[Pct.3 completat prin Hot.Guv. nr.1399 din 12.12.2007, în vigoare 21.12.2007]
4. Grilele de salarii pentru locţiitorii conducătorilor de unităţi şi subdiviziuni nespecificaţi în anexa nr.1 la prezenta hotărîre se stabilesc cu o reducere de 5-10 la sută faţă de grilele de salarii prevăzute pentru conducătorii respectivi. Reducerea concretă în limitele indicate se efectuează de către directorul Serviciului de Informaţii şi Securitate, cu consultarea conducătorului subdiviziunii respective.
5. Subofiţerilor şi sergenţilor angajaţi în serviciul prin contract, care sînt numiţi în funcţii de ofiţeri sau care exercită temporar funcţii de ofiţeri, salariile de funcţie se vor stabili la nivelul grilei de salarii prevăzute în anexa nr.1 la prezenta hotărîre pentru funcţia de specialist.
6. Militarilor Serviciului de Informaţii şi Securitate li se stabilesc:
sporuri lunare pentru gradele militare în mărimile prevăzute în anexa nr.2 la prezenta hotărîre;
sporuri pentru vechimea în muncă care se plătesc lunar, calculate în procente faţă de salariul de funcţie, ţinîndu-se cont de sporul lunar pentru gradul militar, în următoarele mărimi:
| Vechimea în muncă | Mărimea sporului în procente faţă de salariul de funcţie, ţinîndu-se cont de sporul lunar pentru gradul militar |
| De la 2 la 5 ani | 15 |
| De la 5 la 10 ani | 25 |
| De la 10 la 15 ani | 30 |
| De la 15 la 20 ani | 35 |
| Peste 20 ani | 40 |
La transferarea corpului de ofiţeri, efectivului de subofiţeri şi sergenţi ai Serviciului de Informaţii şi Securitate din organele apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice, termenul de îndeplinire a serviciului în organul precedent se ia în calcul la stabilirea sporului pentru vechimea în muncă.
Alte perioade de muncă în vederea acordării sporului pentru vechimea în muncă se stabilesc conform regulamentului aprobat de Guvern.
Ofiţerilor numiţi în funcţii de profesori şi pedagogi în Institutul Naţional de Informaţii şi Securitate, serviciul prestat în posturi de comandă, funcţii tehnico-inginereşti şi alte posturi militare li se include în stagiul pedagogic pentru stabilirea salariului de funcţie;
sporuri pentru categoriile de calificare în mărime de, respectiv, 15, 20 şi 30 la sută din salariul de funcţie pentru specialiştii de categoria II, I şi superioară.
Regulamentul privind modul de conferire a categoriilor de calificare se aprobă de către directorul Serviciului de Informaţii şi Securitate, în comun cu Ministerul Economiei şi Comerţului şi Ministerul Finanţelor;
sporuri pentru lucrul în organele Serviciului de Informaţii şi Securitate în mărime de pînă la 40 la sută din salariul de funcţie;
sporuri pentru condiţii speciale de activitate, intensitatea muncii, precum şi pentru îndeplinirea, în regim de urgenţă, a unor sarcini speciale de importanţă majoră, prevăzute de art.21 alin.(4) al Legii sus-menţionate, care se vor stabili cu începere de la 1 ianuarie 2006 efectivului de subofiţeri şi sergenţi al Serviciului de Informaţii şi Securitate, utilizînd lunar în acest scop 0,5 din fondul lunar de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie, iar de la 1 octombrie 2008 în acest scop se vor utiliza 0,8 din fondul lunar de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie. Pentru funcţiile corpului de ofiţeri ai Serviciului de Informaţii şi Securitate, pentru plata sporurilor în cauză, cu începere de la 1 octombrie 2008, se va utiliza 0,4 din fondul lunar de salarizare, calculat în raport cu salariile de funcţie.
sporuri pentru îndeplinirea serviciului în subdiviziuni cu destinaţie specială sau pentru exercitarea obligaţiunilor de funcţie în condiţii extreme, conform nomenclatorului aprobat de directorul Serviciului de Informaţii şi Securitate, în mărime de pînă la 25 la sută din salariul de funcţie;
sporuri pentru condiţii nefavorabile militarilor care deţin funcţii în subunităţile militare curative, în instituţiile şi subunităţile cu condiţii de muncă grele şi periculoase pentru sănătate, în mărimile prevăzute de legislaţia în vigoare şi specificate în Lista instituţiilor, subdiviziunilor şi funcţiilor care activează în condiţii de muncă nefavorabile (grele şi deosebit de grele, vătămătoare şi deosebit de vătămătoare), aprobate de Ministerul Sănătăţii în comun cu Ministerul Economiei şi Comerţului;
sporuri pentru gradul ştiinţific ofiţerilor din corpul profesoral-didactic şi de conducere, cercetătorilor ştiinţifici şi altor specialişti cu grad ştiinţific de doctor habilitat sau doctor în ştiinţe care deţin funcţii în Institutul Naţional de Informaţii şi Securitate, în subunităţi militare curative, precum şi celor care prestează muncă ştiinţifico-metodică, conform funcţiei deţinute, în mărimile prevăzute în art.29 alin.(4) al Legii nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 pentru categoriile corespunzătoare de specialişti civili.
Ofiţerilor din corpul profesoral-didactic al Institutului Naţional de Informaţii şi Securitate care nu au grad ştiinţific li se plăteşte un spor la salariu în mărime de 50 lei;
sporuri pentru titlul onorific militarilor distinşi cu titlurile onorifice “al poporului” sau “emerit” în mărime de 200 şi, respectiv, 100 lei. Acest spor se acordă pentru un singur titlu onorific, cel mai înalt, cu condiţia exercitării unei funcţii corespunzătoare profilului.
Militarilor instituţiilor sportive ale organelor securităţii statului distinşi cu titlul “Maestru al sportului”, “Maestru emerit al sportului”, “Maestru internaţional al sportului”, sporul li se stabileşte în mărimea şi condiţiile prevăzute de actele normative în vigoare pentru salariaţii din domeniul culturii fizice şi sportului;
sporuri pentru stagiul neîntrerupt în lucrul de cifrare în mărime:
de la 1 pînă la 3 ani – 5 la sută;
de la 3 la 6 ani – 10 la sută;
peste 6 ani – 15 la sută din salariul de bază.
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.807 din 07.12.2009, în vigoare 15.12.2009]
[Pct.6 completat prin Hot.Guv. nr.18 din 20.01.2009, în vigoare 23.01.2009]
[Ultimul şi penultimul alin. pct.6 abrogate prin Hot.Guv. nr.1399 din 12.12.2007, în vigoare 01.10.2008]
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.462 din 24.03.2008, în vigoare 01.04.2008]
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.1399 din 12.12.2007, în vigoare 21.12.2007]
[Pct.6 modificat prin Hot.Guv. nr.251 din 02.03.2007, în vigoare 16.03.2007]
7. Pentru militarii Serviciului de Informaţii şi Securitate implicaţi direct în lucrul cu sursele de informaţii, se stabileşte un spor la salariu în mărime de pînă la 50 la sută din salariul de funcţie, precum şi pentru militarii organelor apărării naţionale, efectivul de trupă şi corpul de comandă al Ministerului Afacerilor Interne şi al Departamentului Instituţiilor Penitenciare şi colaboratorii Centrului pentru Combaterea Crimelor Economice şi Corupţiei, antrenaţi în activităţi de investigaţie operativă şi în lucrul cu agentura – o indemnizaţie lunară în mărime de pînă la 50 la sută din salariul de funcţie.
8. Conform totalurilor activităţii pe subunitate, ofiţerii de informaţii şi securitate ai Serviciului de Informaţii şi Securitate beneficiază de indemnizaţie lunară în mărime de pînă la 0,5 salarii lunare, calculate ţinîndu-se cont de sporurile şi suplimentele stabilite conform actelor normative în vigoare, cu excepţia sporului pentru grad militar (special), sporului pentru grad ştiinţific şi titlu onorific, a indemnizaţiilor şi altor drepturi băneşti cu caracter de compensare sau unic. Indemnizaţia se achită în luna următoare perioadei de gestiune.
[Pct.8 în redacţia Hot.Guv. nr.186 din 20.02.2008, în vigoare 29.02.2008]
9. Ofiţerilor, efectivului de subofiţeri şi sergenţi ai Serviciului de Informaţii şi Securitate li se acordă ajutor material în mărimea unui salariu de funcţie, calculat cu luarea în considerare a sporurilor şi plăţilor suplimentare, stabilite conform actelor normative în vigoare.
[Pct.9 în redacţia Hot.Guv. nr.38 din 02.02.2010, în vigoare 05.02.2010]
10. Pentru orele predate la Institutul Naţional de Informaţii şi Securitate, fără a fi eliberaţi de la exercitarea obligaţiunilor de bază, militarilor Serviciului de Informaţii şi Securitate li se achită salariul tarifar pe unitate de timp în mărimile prevăzute în anexa nr.16 la Hotărîrea Guvernului nr.381 din 13 aprilie 2006 “Cu privire la condiţiile de salarizare a personalului din unităţile bugetare în baza Reţelei tarifare unice”.
11. Sporurile, suplimentele şi indemnizaţiile enumerate în prezenta hotărîre se determină în conformitate cu Regulamentul cu privire la modalitatea de stabilire şi calculare a sporurilor, plăţilor suplimentare şi indemnizaţiilor, elaborat şi aprobat de către Serviciul de Informaţii şi Securitate.
12. Retribuirea muncii salariaţilor civili din cadrul Serviciului de Informaţii şi Securitate se efectuează conform actelor normative în vigoare ce se referă la categoriile respective de salariaţi din organele apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice şi din instituţiile bugetare civile.
13. Directorul Serviciului de Informaţii şi Securitate se învesteşte cu dreptul:
să stabilească salariile de funcţie pentru alte categorii de militari, ale căror funcţii nu au fost prevăzute în prezenta hotărîre, potrivit celor aprobate;
să stabilească modul şi regulile de achitare a altor drepturi băneşti militarilor în diverse cazuri de serviciu.
14. În cazurile în care, pentru unii salariaţi, după punerea în aplicare a Legii nr.355-XVI din 23 decembrie 2005, salariile de funcţie, incluzînd plăţile prevăzute în prezenta hotărîre, vor fi mai mici decît salariile de funcţie în vigoare, incluzînd sporurile şi suplimentele pînă la punerea în aplicare a Legii nominalizate, angajaţilor în cauză, pentru perioada de activitate în unitatea respectivă în aceeaşi funcţie sau într-o funcţie superioară, li se va plăti diferenţa de salariu.
Pentru determinarea şi plata diferenţei de salariu:
se calculează salariul lunar total cuvenit angajatului respectiv conform condiţiilor de salarizare în vigoare în ianuarie 2006;
se calculează salariul lunar total cuvenit angajatului conform condiţiilor de salarizare prevăzute de Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 cu privire la sistemul de salarizare în sectorul bugetar şi prezenta hotărîre privind condiţiile specifice de salarizare pentru militarii Serviciului de Informaţii şi Securitate, prevăzute pentru anul în curs;
se determină diferenţa dintre salariul cuvenit în ianuarie 2006 şi cel cuvenit la etapa curentă de implementare a noului sistem de salarizare;
Directorul Serviciului de Informaţii şi Securitate emite ordinul prin care se fixează diferenţa de salariu şi se dispune plata lunară a acestei diferenţe pînă la următoarea modificare a condiţiilor de salarizare;
diferenţa de salariu se plăteşte în mărime integrală pentru fiecare lună în care salariatul a lucrat numărul deplin de zile lucrătoare conform graficului stabilit. În cazurile cînd angajatul nu a lucrat un timp oarecare, diferenţa la salariu se plăteşte proporţional timpului de satisfacere a serviciului prin contract.
Diferenţa de salariu calculată şi plătită în modul specificat în prezentul punct se include în calculul salariului mediu în toate cazurile de aplicare a acestuia.
15. Militarilor Serviciului de Informaţii şi Securitate eliberaţi din serviciul militar prin contract în temeiul art.35 alin.(3) lit.a), b) – d) şi h) din Legea 162-XVI din 22 iulie 2005 cu privire la statutul militarilor li se acordă o indemnizaţie unică în mărimile şi modul prevăzut de art.19 al Legii indicate.
16. Alte drepturi băneşti ale militarilor Serviciului de Informaţii şi Securitate se stabilesc în modul şi mărimile indicate în anexa nr.14 la Hotărîrea Guvernului nr.650 din 12 iunie 2006 “Privind salarizarea militarilor, efectivului de trupă şi corpului de comandă angajaţi în serviciul organelor apărării naţionale, securităţii statului şi ordinii publice”.
17. Condiţiile de salarizare şi mărimile sporurilor, suplimentelor şi indemnizaţiilor la salariile de funcţie prevăzute în prezenta hotărîre se pun în aplicare de la 1 ianuarie 2006.
În cazurile în care salariile lunare, pentru perioada dintre 1 ianuarie 2006 şi 1 iunie 2006, calculate în condiţiile şi mărimile prevăzute în prezenta hotărîre, pentru unii angajaţi vor fi mai mari decît cele real calculate în perioada indicată, angajaţilor respectivi li se va plăti diferenţa de salariu.
18. Prezenta hotărîre stabileşte normele salariale ale căror implementare, conform art.35 alin.(1) şi art.36 ale Legii nr.355-XVI din 23 decembrie 2005, este prevăzută pentru anul 2006.
Termenele şi proporţiile implementării normelor salariale prevăzute la articolele specificate în art.35 alin.(2) şi art.36 alin.(2) se vor concretiza anual, în funcţie de suma mijloacelor alocate în acest scop în bugetul public naţional, cu modificarea şi completarea respectivă a prezentei hotărîri.
| PRIM-MINISTRU | Vasile TARLEV |
Contrasemnează: |
|
| Ministrul economiei şi comerţului | Valeriu Lazăr |
| Ministrul finanţelor | Mihail Pop |
Chişinău, 12 septembrie 2006. |
|
| Nr.1054. |
|
Anexa nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.1054 din 12 septembrie 2006 Salariile de funcţie pentru corpul de ofiţeri al Serviciului de Informaţii şi Securitate şi categoriile de salarizare pentru efectivul de subofiţeri şi sergenţi |
|
| Funcţia | Grila de salarii, lei |
| I. Corpul de ofiţeri | |
| Şef direcţie generală | 1850-2600 |
| Şef direcţie | 1700-2450 |
| Şef serviciu, secţie, consilier al directorului | 1500-2250 |
| Şef birou, grup | 1400-2100 |
| Împuternicit operativ superior, specialist principal | 1300-1950 |
| Împuternicit operativ, specialist coordonator | 1100-1650 |
| Specialist | 1000-1500 |
|
Notă: Salariile de funcţie pentru militarii din organele teritoriale ale Serviciului de Informaţii şi Securitate se stabilesc cu o reducere de 5-10 la sută faţă de salariile de funcţie ale militarilor din aparatul central al Serviciului, indicate în prezenta anexă. |
|
| Categoria de salarizare | |
| II. Efectivul de subofiţeri şi sergenţi angajaţi pe bază de contract | 9-14 |
|
Anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.1054 din 12 septembrie 2006 Sporurile lunare pentru gradele militare ale corpului de ofiţeri, efectivului de subofiţeri şi sergenţi ai Serviciului de Informaţii şi Securitate |
|
| Gradul militar | Sporurile lunare, lei |
| General de corp de armată | 800 |
| General de divizie | 700 |
| General de brigadă | 600 |
| Colonel | 500 |
| Locotenent-colonel | 450 |
| Maior | 400 |
| Căpitan | 350 |
| Locotenent-major | 300 |
| Locotenent | 275 |
| Sublocotenent | 250 |
| Plutonier adjutant | 225 |
| Plutonier-major | 200 |
| Plutonier | 175 |
| Sergent-major | 150 |
| Sergent | 125 |
| Sergent-inferior | 100 |
|
Anexa nr.3 la Hotărîrea Guvernului nr.1054 din 12 septembrie 2006 Salariile de funcţie |
||
| Grila de salarii pentru funcţiile specifice corpului de ofiţeri al Serviciului de Informaţii şi Securitate indicate în anexa nr.7 la Legea nr.355-XVI din 23 decembrie 2005 | Pentru efectivul de subofiţeri şi sergenţi salarizaţi conform Reţelei tarifare unice |
|
| Categoria de salarizare | Salariul de funcţie de la 1 iunie 2011 (k=1,0) |
|
| 1000-1500 | 9 | 780 |
| 1100-1650 | 10 | 795 |
| 1300-1950 | 11 | 815 |
| 1500-2250 | 12 | 835 |
| 1700-2450 | 13 | 855 |
| 1850-2600 | 14 | 875 |
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.428 din 13.06.2011, în vigoare 17.06.2011]
[Anexa nr.3 în redacţia Hot.Guv. nr.18 din 20.01.2009, în vigoare 01.07.2009]
[Anexa nr.3 modificată prin Hot.Guv. nr.1399 din 12.12.2007, în vigoare 21.12.2007 pînă la 01.07.2009]