BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

Hotărâre nr. 28 din 29.01.2025

pentru modificarea Regulamentului privind salarizarea angajaţilor din instituţiile medico-sanitare publice încadrate în sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.837/2016

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
29.01.2025

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Â R E

pentru modificarea Regulamentului privind salarizarea angajaţilor

 din instituţiile medico-sanitare publice încadrate în sistemul

 asigurării obligatorii de asistenţă medicală, aprobat

prin Hotărârea Guvernului nr.837/2016

nr. 28  din  29.01.2025

 (în vigoare 30.01.2025) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 22-24 art. 36 din 30.01.2025

* * *

În temeiul art.252 din Legea salarizării nr.847/2002 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2002, nr.50-52, art.336), cu modificările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Regulamentul privind salarizarea angajaţilor din instituţiile medico-sanitare publice încadrate în sistemul asigurării obligatorii de asistenţă medicală, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.837/2016 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.204-205, art.906), cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1.1. la punctul 36, cuvintele din primul enunţ "lunar calculat pentru o funcţie cu durata normală a timpului de muncă" se exclud, iar cuvintele din enunţul al doilea "lunar calculat" se substituie cu cuvântul "stabilit";

1.2. în anexa nr.1:

1.2.1. tabelul va avea următorul cuprins:

1.2.2. punctul 3 va avea următorul cuprins:

“3. Salariile de funcţie lunare ale contabililor-şefi, şefilor subdiviziunilor economico-financiare, şefilor de departamente (nemedici) se stabilesc cu o majorare faţă de salariul de funcţie al specialiştilor cu studii superioare sau, după caz, al specialiştilor cu studii profesional-tehnice de specialitate, de:

1) 10-20 % – pentru gestionarea mijloacelor financiare acumulate până la 20 mil. lei;

2) 25-35 % – pentru gestionarea mijloacelor financiare acumulate de la 21 până la 40 mil. lei;

3) 45-55 % – pentru gestionarea mijloacelor financiare acumulate de la 41 până 90 la mil. lei;

4) 60-70 % – pentru gestionarea mijloacelor financiare acumulate de la 91 până la 150 mil. lei;

5) 75-85 % – pentru gestionarea mijloacelor financiare acumulate de la 151 până la 500 mil. lei;

6) 90-95 % – pentru gestionarea mijloacelor financiare acumulate de la 501 până la 1300 mil. lei;

7) 95-100 % – pentru gestionarea mijloacelor financiare acumulate mai mult de 1300 mil. lei.

Majorările salariilor de funcţie ale contabililor-şefi, ale şefilor subdiviziunilor economico-financiare, ale şefilor de departamente (nemedici) se stabilesc ţinând cont de volumul surselor financiare acumulate anual de instituţie, care includ sumele aprobate instituţiilor în contractele de acordare a asistenţei medicale în cadrul asigurării obligatorii de asistenţă medicală şi sumele veniturilor colectate de instituţii pentru anul precedent anului de gestiune.”;

1.2.3. la punctul 8, textul “serviciul AVIASAN” se substituie cu textul “Serviciul Naţional Consultativ şi Transfer Interspitalicesc (SNCTI)”;

1.2.4. se completează cu punctul 10 cu următorul cuprins:

“10. Salariile de funcţie lunare ale personalului de îngrijire a pacienţilor, care deţine certificat de studii secundare la meseria infirmier/infirmieră, se stabilesc cu o majorare de 15 % faţă de salariul corespunzător funcţiei de personal de îngrijire.”;

1.3. în anexa nr.2:

1.3.1. tabelul va avea următorul cuprins:

1.3.2. la punctul 3, textul “departamentele de primiri urgente/unităţile de primiri urgente (secţiile de internare)” se substituie cu cuvintele “unităţile primiri urgenţe”;

1.3.3. la punctul 4:

în primul alineat, texul “serviciul AVIASAN” se substituie cu textul “Serviciul Naţional Consultativ şi Transfer Interspitalicesc (SNCTI)”;

alineatul al doilea se exclude;

1.4. în anexa nr.3, tabelul va avea următorul cuprins:

2. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, cu punerea în aplicare a prevederilor acesteia începând cu 1 ianuarie 2025.