506/30.05.2018 Hotărîre pentru aprobarea Regulamentului privind modul de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată fără drept de deducere în conformitate cu art.103 alin.(98) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997
GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA
H O T Ă R Î R E
pentru aprobarea Regulamentului privind modul de aplicare a scutirii
de taxa pe valoarea adăugată fără drept de deducere în conformitate
cu art.103 alin.(98) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997
nr. 506 din 30.05.2018
(în vigoare 01.06.2018)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 176-180 art. 557 din 01.06.2018
* * *
În temeiul executării prevederilor art.103 alin.(98) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova, ediţie specială din 8 februarie 2007), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul
HOTĂRĂŞTE:
1. Se aprobă Regulamentul privind modul de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată fără drept de deducere în conformitate cu art.103 alin.(98) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 (se anexează).
2. Agenţia Proprietăţii Publice, în consultare cu celelalte autorităţi implicate în proces, va întreprinde, în termen de 3 luni, acţiunile necesare pentru asigurarea schimbului automatizat de date privind contractele de parteneriat public-privat înregistrate în Registrul patrimoniului public prin intermediul platformei de interoperabilitate (MConnect).
| PRIM-MINISTRU | Pavel FILIP |
| Contrasemnează: | |
| Ministrul finanţelor | Octavian Armaşu |
| Ministrul economiei | |
| şi infrastructurii | Chiril Gaburici |
| Nr.506. Chişinău, 30 mai 2018. | |
Aprobat
prin Hotărîrea Guvernului
nr.506 din 30 mai2018
REGULAMENT
privind modul de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată
fără drept de deducere în conformitate cu art.103 alin.(98) din
Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997
1. Regulamentul privind modul de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată fără drept de deducere în conformitate cu art.103 alin.(98) din Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 are drept scop reglementarea mecanismului de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adăugată (în continuare – TVA) fără drept de deducere aferent mărfurilor şi serviciilor importate de către parteneri în cadrul proiectelor de parteneriat public-privat din lista lucrărilor şi serviciilor de interes public naţional propuse parteneriatului public-privat, incluse în anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.419 din 18 iunie 2012 “Cu privire la aprobarea listei bunurilor proprietate a statului şi a listei lucrărilor şi serviciilor de interes public naţional propuse parteneriatului public-privat”.
2. Selectarea partenerilor privaţi pentru realizarea contractelor de parteneriat public-privat de interes naţional se efectuează prin concurs public, în condiţiile Legii nr.179-XVI din 10 iulie 2008 cu privire la parteneriatul public-privat.
3. Datele referitoare la partenerii în cadrul proiectelor de parteneriat public-privat de interes naţional se indică în comunicatul informativ privind desemnarea cîştigătorului concursului şi totalurile concursului, care se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
4. Scutirea de TVA fără drept de deducere se aplică mărfurilor şi/sau serviciilor specificate în anexele la contractul în baza căruia se va efectua importul mărfurilor şi/sau serviciilor destinate executării contractului de parteneriat public-privat, înregistrat în Registrul patrimoniului public, subregistrul nr.5, ţinut de Agenţia Proprietăţii Publice, conform Hotărîrii Guvernului nr.675 din 6 iunie 2008.
5. Drept documente confirmative pentru efectuarea importului de mărfuri şi/sau servicii cu aplicarea scutirii de TVA fără drept de deducere ce urmează a fi prezentate Serviciului Vamal la momentul importului vor servi:
1) scrisoarea emisă pe blanchetă oficială de către partenerul public, care conţine:
a) denumirea proiectului de parteneriat public-privat, cu referinţă la faptul că acesta este inclus în anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.419 din 18 iunie 2012 “Cu privire la aprobarea listei bunurilor proprietate a statului şi a listei lucrărilor şi serviciilor de interes public naţional propuse partenertiatului public-privat”;
b) denumirea partenerului care va efectua importul;
c) numărul şi data facturii fiscale (invoice) în baza căreia se va efectua importul;
d) valoarea şi cantitatea mărfurilor importate;
2) confirmarea eliberată de Agenţia Proprietăţii Publice, precum că contractul de parteneriat public-privat este înregistrat în Registrul patrimoniului public, subregistrul nr.5, ţinut de Agenţia Proprietăţii Publice, conform Hotărîrii Guvernului nr.675 din 6 iunie 2008.
6. Dacă în urma realizării controlului se depistează că mărfurile importate cu aplicarea scutirii de TVA fără drept de deducere nu au fost utilizate pentru realizarea contractelor de parteneriat public-privat de interes naţional, TVA se achită de partener pe principii generale, cu aplicarea sancţiunilor şi penalităţilor conform legislaţiei.