BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

Hotărâre nr. 985 din 06.12.2023

privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară pentru anul 2024

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
06.12.2023

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Â R E

privind stabilirea cuantumului salariului minim

pe ţară pentru anul 2024

nr. 985  din  06.12.2023

 (în vigoare 01.01.2024) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 465-467 art.1151 din 07.12.2023

* * *

Abrogat: 01.01.2025

Hotărîrea Guvernului nr.846 din 18.12.2024

În temeiul art.3 din Legea nr.1432/2000 privind modul de stabilire şi reexaminare a salariului minim (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.21-24, art.79), cu modificările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se stabileşte, începând cu 1 ianuarie 2024, salariul minim pe ţară în cuantum de 5000 de lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 de ore (în mediu pe lună), ceea ce reprezintă 29,58 lei pe oră.

În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de 40 de ore pe săptămână, salariul minim orar se calculează prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de lucru aprobat.

2. Se abrogă Hotărârea Guvernului nr.670/2022 privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2022, nr.305, art.752), cu modificările ulterioare.

3. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2024.