BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Cuprins
Documente

Modificări şi completări în Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pentru anii 2010-2013, cu modificările şi completările operate pînă în anul 2015, şi prelungirea ei pe perioada pînă la 31 decembrie anul 2016

Tipul documentului
Documente
Data adoptării
01.11.2014

MINISTERUL MEDIULUI, ASOCIAŢIA PATRONALĂ A SERVICIILOR

PUBLICE ŞI  COMITETUL REPUBLICAN AL  SINDICATULUI

LUCRĂTORILOR DIN SFERA  DESERVIRII SOCIALE ŞI

PRODUCERII DE MĂRFURI "SINDINDCOMSERVICE"

MODIFICĂRI ŞI COMPLETĂRI

în Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pentru anii 2010-2013,

cu modificărileşi completările operate pînă în anul 2015, şi

prelungireaei pe perioada pînă la 31 decembrie anul 2016

 (în vigoare 04.12.2014) 

Monitorul Oficial nr. 358-363 art.1694 din 04.12.2014

* * *

În corespundere cu art.35, 39, 40 din Codul muncii al Republicii Moldova, în Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pe anii 2010-2013 (înregistrat cu nr.6 din 30 aprilie 2010), cu modificările şi completările operate pînă în anul 2015, înregistrate la Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei (înregistrat cu nr.3 din 20.02.2013, Monitorul Oficial nr.56-59 din 15.03.2013), se operează modificări şi completări în unele capitole ale acestuia.

Retribuirea muncii

Pct.5.5, alin.1 prima propoziţie se expune în următoarea redacţie:

" În calitate de cuantum de bază al retribuirii muncii a salariaţilor întreprinderilor ramurilor, care îşi desfăşoară activitatea în sfera gospodăriei locativ-comunale şi prestează servicii publice în corespundere cu Legea nr.1402-XV din 24.10.2002 "Despre serviciile publice ale gospodăriei comunale", cu luarea în considerare a Hotărîrii Guvernului nr.299 din 23.04.2014 privind stabilirea de la 1 mai 2014 a cuantumului minim garantat al salariului în sectorul real – 1650 lei/lună şi 9,77 lei/oră, se consideră cuantum minim al salariului pentru munca simplă necalificată, tarifată cu categoria I de calificare la întreprinderile:

a) de producere şi distribuire a energiei electrice şi termice, a apei calde – 1780 lei/lună şi 10,53 lei/oră;

b) gospodăriei de apeduct şi de canalizare (aprovizionare cu apă, canalizare şi epurare a apei) – 1720,0 lei/lună şi 10,18 lei/oră;

c) de construcţii, de construcţii şi montaj, de drumuri, de construcţii şi reparaţii în sistemul gospodăriei locativ-comunale – 1720,0 lei/lună şi 10, 18 lei/oră;

d) din transportul electric public urban - 1720,0 lei/lună şi 10, 18 lei/oră;

e) din industria metalurgică (fabricarea produselor metalice finite, producerea maşinilor şi utilajului pentru necesităţile gospodăriei locativ-comunale), Uzina de utilaj termotehnic din or.Floreşti -1650,0 lei/lună şi 9,77 lei/oră;

f) din transportul public urban şi rutier -1650,0 lei/lună şi 9,77 lei/oră;

g) din gospodăria locativ-comunală (deservirea fondului locativ, sanarea şi evacuarea deşeurilor menajere, epurarea sanitară, amenajarea teritoriilor şi alte servicii ale gospodăriei comunale) -1650,0 lei/lună şi 9,77 lei/oră.

Pct.5.5, alin.1 propoziţia a doua se exclude;

Pct.5.7, alin.2 se exclude.

Pct.5.13.

Anexa nr.5 la Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pe anii 2010-2013, cu modificările şi completările operate pînă în anul 2015, este necesar să fie recalculată cu luarea în considerare a noului cuantum de bază al salariului minim, tarifat cu categoria I de calificare.

Pct.5.14.

Anexa nr.6 la Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pe anii 2010-2013, cu modificările şi completările operate pînă în anul 2015, este necesar să fie recalculată cu luarea în considerare a noului cuantum de bază al salariului minim, tarifat cu categoria I de calificare.

Pct.5.15.

În tabel vor fi operate modificări cu următorul cuprins:

- pentru conducătorii întreprinderilor diapazonul coeficienţilor de divizibilitate este stabilit de 6-8.

Pct.5.16. se expune în noua redacţie:

"Indiferent de forma de organizare juridică şi tipul de proprietate ale întreprinderilor, instituţiilor şi organizaţiilor, salariile de funcţie ale conducătorilor şi indicii de bază de premiere potrivit rezultatelor activităţii economico-financiare a întreprinderilor prestatoare de servicii publice, ce sunt raportate la sfera gospodăriei locativ-comunale, se stabilesc la încheierea contractului cu fondatorii lor (organele administraţiei publice locale, ministere, departamente, instituţii departamentale etc.).

Mărimile concrete ale salariilor de funcţie ale conducătorilor întreprinderilor din sfera gospodăriei locativ-comunale şi mărimile premierii conform indicilor de bază ai ramurii gospodăriei de apeduct şi canalizare se stabilesc în corespundere cu Regulamentul."

Anexa nr.7 se expune în noua redacţie:

la Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pe anii 2010-2013, cu modificările şi completările ulterioare pe perioada pînă la 31 decembrie 2016.

Pct.5.20. se completează cu alineatul doi în următoarea redacţie:

"Mărimile altor plăţi, care nu se referă la retribuirea muncii, însă pot fi prevăzute în contractele individuale şi colective de muncă ale întreprinderilor: recompensă pentru totalurile anuale ale muncii, prime în corespundere cu sistemele speciale de premiere şi regulamente, prime unice în legătură cu date jubiliare, zile profesionale şi zile nelucrătoare de sărbători, ajutor material şi alte plăţi stimulatoare se stabilesc în corespundere cu Regulamentul despre modul şi condiţiile de retribuire şi stimulare a muncii, aprobat de conducătorul întreprinderii de comun acord cu comitetul sindical.

Mărimile concrete ale unor asemenea plăţi se stabilesc în fiecare caz concret, în limitele mijloacelor financiare disponibile, prin contractul colectiv de muncă al întreprinderii."

Pct.5.26. se expune în noua redacţie:

"Respectînd standardele internaţionale şi europene, normele Codului muncii al Republicii Moldova (pct.h) art.4; (pct.d) art.5; partea (1) art.8; pct.e) partea (1) art.9; pct.a) partea (2) art.10; partea (1) art.11 şi art.13) despre principiile de egalitate a tuturor salariaţilor în cadrul raporturilor de muncă, se efectuează plata obligatorie a salariului mediu pentru zile nelucrătoare de sărbători, stabilite de partea (1) art.111 (13 zile calendaristice pe an) şi partea (3) art.130 al Codului muncii al Republicii Moldova pentru toate categoriile de lucrători (muncitori, specialişti şi funcţionari) în corespundere cu sistemul de retribuire a muncii, stabilit la întreprindere prin contractul colectiv de muncă.

Calcularea salariului mediu pe oră sau pe zi se efectuează în corespundere cu Hotărîrea Guvernului nr.426 din 26.04.2004".

Pct.5.29. după sintagma "concediu de studii" se completează cu sintagma: "Retribuirea pentru timpul de studii la cursurile de pregătire profesională".

Înlesniri şi protecţia socială a salariaţilor

Pct.7.9. se completează în următoarea redacţie:

"În scopul reducerii fluctuaţiei cadrelor şi consolidării lor la întreprinderile prestatoare de servicii publice, ce sunt raportate la sfera gospodăriei locativ-comunale, pentru obţinerea a doua şi a treia specialitate, sau pentru perfecţionarea profesională prin obţinerea cunoştinţelor aprofundate în sfera gospodăriei locativ-comunale în Institutul de pregătire profesională continuă, creat de Asociaţia "Moldova Apă-Canal" pe lîngă Universitatea Tehnică din Moldova, sau în alte instituţii de învăţămînt, lucrătorilor care îmbină munca cu instruirea, li se stabilesc înlesniri suplimentare din contul mijloacelor întreprinderii, în corespundere cu partea (3) art.182 al Codului muncii şi Hotărîrea Guvernului nr.435 din 23.04.2007, capitolul III art.3, alin.2), şi anume:

- menţinerea salariului mediu la locul de bază de muncă pe perioada concediilor suplimentare plătite - în mărime de 100%;

- plata pentru deplasare la locul de instruire şi retur - 100%;

- plata pentru cazare în hotel pe perioada sesiunii stabilite, susţinerii examenelor, consultaţiilor pentru pregătirea şi susţinerea proiectului de diplomă (totodată respectîndu-se norma-limită a cheltuielilor pentru închirierea locuinţei, în corespundere cu anexa nr.2 la Hotărîrea Guvernului nr.10 din 05.01.2012);

- achitarea potrivit contractului pentru instruirea pe specialităţi, raportate la sfera gospodăriei locativ-comunale, în corespundere cu contractele colective sau individuale de muncă încheiate".

Responsabilitatea părţilor pentru executarea obligaţiilor

asumate şi controlul realizării lor

Pct.9.8. se expune în noua redacţie:

"Modificările şi completările intră în vigoare din ziua înregistrării lor la Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei al Republicii Moldova".

"Se va prelungi valabilitatea prezentei Convenţii Colective (nivel de ramură) pe anii 2010-2013, cu modificările şi completările ulterioare pe perioada pînă la 31 decembrie 2016, pînă la încheierea noii Convenţii Colective.

(Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pe anii 2010-2013, nr.6 din 30.04.2010) (modificări şi completări în Convenţia Colectivă (nivel de ramură) pe perioada pînă în anul 2015, nr.3 din 20.02.2013, Monitorul Oficial nr.56-59 din 15.03.2013).