Ordin nr.289 din 07.06.2007 privind aprobarea formularelor tipizate a dărilor de seamă fiscale pe taxele rutiere
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR
O R D I N
privind aprobarea formularelor tipizate a dărilor de seamă fiscale
pe taxele rutiere
nr. 289 din 07.06.2007
(în vigoare 01.01.2007)
Monitorul Oficial nr.98-102 art.432 din 13.07.2007
* * *
În scopul asigurării executării prevederilor alineatelor (1) şi (5) ale art.187 al Codului fiscal, Titlului IX al Codului fiscal “Taxele rutiere” şi Legii fondului rutier nr.720-XIII din 2 februarie 1996, în partea ce ţine de obligaţiunea contribuabililor şi organelor abilitate de a calcula şi prezenta organului fiscal dările de seamă şi/sau informaţiile privind impozitele şi taxele calculate pe formulare tipizate, aprobate de Inspectoratul Fiscal Principal de Stat,
ORDON:
1. Se aprobă conform anexelor la prezentul ordin următoarele formulare tipizate de dări de seamă aferent taxelor prevăzute de Titlul IX al Codului fiscal şi Legea fondului rutier nr.720-XIII din 2 februarie 1996, ce urmează a fi prezentate de către contribuabili:
[Pct.1.1 exclus prin Ordinul IFPS nr.80 din 23.02.2010, în vigoare 02.03.2010]
[Pct.1.2 exclus prin Ordinul IFPS nr.274 din 07.03.2013, în vigoare 15.03.2013]
[Pct.1.3, 1.4, 1.5 excluse prin Ordinul IFPS nr.521 din 23.06.2015, în vigoare 03.07.2015]
1.6. Darea de seamă privind taxa pentru comercializarea gazelor naturale destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru unităţile de transport auto (Forma TGN-07) - anexa nr.6.
[Pct.1.7 abrogat prin Ordinul IFPS nr.993 din 07.07.2014, în vigoare 01.01.2014]
[Pct.2 abrogat prin Ordinul IFPS nr.462 din 28.03.2017, în vigoare 07.04.2017]
[Pct.2.2 exclus prin Ordinul IFPS nr.274 din 07.03.2013, în vigoare 15.03.2013]
[Pct.2.3, 2.4, 2.5 excluse prin Ordinul IFPS nr.521 din 23.06.2015, în vigoare 03.07.2015]
3. Se aprobă ca parte componentă pentru fiecare dare de seamă şi informaţie din prezentul ordin, instrucţiunile cu privire la modul de completare şi prezentare ale acestora.
4. Pentru perioada fiscală în care lipseşte obiectul impunerii darea de seamă nu se prezintă.
5. Despre prevederile prezentului ordin, inspectoratele fiscale de stat teritoriale urmează să informeze contribuabilii şi autorităţile cointeresate şi să asigure prezentarea ulterioară de către acestea a dărilor de seamă şi/sau informaţiilor necesare, cu achitarea taxelor respective.
6. Prezentul ordin se aplică pentru dările de seamă ce urmează a fi prezentate pentru perioadele fiscale începînd cu 01 ianuarie 2007.
7. Pentru perioadele fiscale, începînd cu anul 2007, din data aprobării dărilor de seamă enumerate prin prezentul ordin, se interzice prezentarea dărilor de seamă: Forma TFD, Forma TAOR, Forma ATRI, Forma AVSM, Forma AZP, Forma TGN.
| ŞEFUL INSPECTORATULUI FISCAL | |
| PRINCIPAL DE STAT | Sergiu PUŞCUŢA |
Chişinău, 7 iunie 2007. |
|
| Nr.289. |
Notă: În textul anexelor la ordin sintagmele “Inspectoratul fiscal de stat”, “Inspectoratul fiscal”, “Inspectoratului Fiscal Principal de Stat” se substituie cu sintagma “subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat”; după cuvintele “semnătura autentificată” se introduce cuvîntul “opţional” conform Ordinului IFPS nr.462 din 28.03.2017, în vigoare 07.04.2017
[Anexa nr.1 exclusă prin Ordinul IFPS nr.80 din 23.02.2010, în vigoare 02.03.2010]
[Anexa nr.2 exclusă prin Ordinul IFPS nr.274 din 07.03.2013, în vigoare 15.03.2013]
[Anexele nr.3,4,5 excluse prin Ordinul IFPS nr.521 din 23.06.2015, în vigoare 03.07.2015]
[Anexele nr.3,4,5 modificate prin Ordinul IFPS nr.992 din 04.07.2014, în vigoare 11.07.2014]
|
Forma TGN-07 Форма TGN-07 |
|||||
|
Anexa nr.6 la ordinul IFPS nr.____ din ______________ Приложение № 6 к приказу ГГНИ №____ от ________ Codul fiscal al contribuabilului ____________________ Фискальный код налогоплательщика Denumirea contribuabilului ______________________ Наименование налогоплательщика Codul localităţii (CUATM) _______________________ Код административно-территориальной единицы subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat ______________________ подразделение Государственной налоговой службы |
Data prezentării dării de seamă ________ Дата представления отчета Perioada fiscală __________________ Налоговый период |
||||
|
Darea de seamă privind taxa pentru comercializarea gazelor naturale destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru unităţile de transport auto Отчет по сбору за реализацию природного газа, предназначенного для использования в качестве горючего для автотранспортных средств |
|||||
|
Obiectul impunerii Объект налогообложения |
Unitatea de măsură
Единица измерения |
Cota taxei (lei)
Ставка сбора (лей) |
Volumul de comercializare (m3)
Объем реализации (м3) |
Suma taxei către plată (lei) (col.3 x col.4)
Сумма сбора к уплате (лей) (кол.3 x кол.4) |
|
|
1 |
2 | 3 | 4 | 5 | |
| Gazul natural
Природный газ |
m3 | ||||
|
Suma de control |
|||||
|
Контрольная сумма |
total col.5/
всего по гр.5 |
||||
|
Ne asumăm răspunderea prevăzută de legislaţie în caz de prezentare de date şi informaţii false sau eronate. Несем ответственность, предусмотренную законодательством, в случае представления ложной и недостоверной информации. Semnătura: Подписи |
|||||
|
Conducătorul ___________________ Руководитель Contabilul-şef __________________ Главный бухгалтер |
|||||
|
L.Ş. / М.П. INSTRUCŢIUNE cu privire la modul de completare şi prezentare a dării de seamă privind taxa pentru comercializarea gazelor naturale destinate utilizării în calitate de carburanţi pentru unităţile de transport auto (Forma TGN-07) La completarea dării de seamă pe formularul tipizat, contribuabilul în mod obligatoriu, trebuie să indice: • codul fiscal al contribuabilului; • denumirea contribuabilului; • codul localităţii unde este înregistrat contribuabilul - cod unic de identificare (4 semne) conform Clasificatorului unităţilor administrativ-teritoriale al Republicii Moldova (CUATM), aprobat şi pus în aplicare de la 03.09.2003 prin Hotărîrea Departamentului “Moldova-Standard” nr.1398-ST din 03.09.2003; • subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat în raza căruia este înregistrat întreprindere de bază; • data prezentării dării de seamă; • perioada fiscală - trimestrial; • suma de control - suma totală a taxei către plată, indicată în col.5; • semnătura autentificată opţional prin ştampilă a persoanelor responsabile - conducătorul şi contabilul-şef ale contribuabilului. Darea de seamă se prezintă trimestrial, pînă la data de 20 a lunii următoare trimestrului de gestiune de către agenţii economici - plătitori ai taxei. Sumele încasărilor se transferă săptămînal la contul trezorerial al bugetului de stat. În formularul tipizat al dării de seamă rubrica “Perioada fiscală” se completează cu un cod, care are următoarea structură: P/N/AAAA (unde P - este codul perioadei fiscale care obţine valoarea T; N - numărul trimestrului; AAAA - anul. Spre exemplu, pentru trimestrul I anul 2007 perioada fiscală va avea următoarea structură T/1/2007). În tabelul dării de seamă se indică următoarele: ■ în col.3 - se indică cota taxei stabilită în anexa nr.2 la Legea fondului rutier nr.720-XIII din 02 februarie 1996 /se indică în lei/; ■ în col.4 - volumul de comercializare a gazului natural în perioada de gestiune; ■ în col.5 - suma taxei către plată, care se calculează: col.3 x col.4, urmează să coincidă cu suma indicată în rubrica “Suma de control” /se indică în lei/; ■ sumele mari se vor completa sub forma - spre exemplu: 123 456 789, 05 sau 1234566789,05 şi nicidecum sub forma: 123.456.789,05 sau 123.456.789 şi altele. |
|||||
[Anexa nr.7 abrogată prin Ordinul IFPS nr.993 din 07.07.2014, în vigoare 01.01.2014]
[Anexa nr.8 abrogată prin Ordinul IFPS nr.462 din 28.03.2017, în vigoare 07.04.2017]
[Anexa nr.9 exclusă prin Ordinul IFPS nr.274 din 07.03.2013, în vigoare 15.03.2013]
[Anexele nr.10,11,12 excluse prin Ordinul IFPS nr.521 din 23.06.2015, în vigoare 03.07.2015]
[Anexele nr.10,11,12 modificate prin Ordinul IFPS nr.992 din 04.07.2014, în vigoare 11.07.2014]