BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Ordine

Ordin nr.474 din 30.09.2024 cu privire la modificarea Ordinului Serviciului Fiscal de Stat nr.622 din 13 noiembrie 2018 privind particularităţile administrării prevederilor art.90/1 alin.(3/4) din Codul fiscal

Tipul documentului
Ordine
Data adoptării
30.09.2024

SERVICIUL FISCAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR

O R D I N

cu privire la modificarea Ordinului Serviciului Fiscal de Stat

nr.622 din 13 noiembrie 2018 privind particularităţile

administrării prevederilor art. 901

alin.(34) din Codul fiscal

nr. 474  din  30.09.2024

 (în vigoare 10.10.2024) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 423-426 art. 790 din 10.10.2024

* * *

În scopul administrării eficiente şi univoce a prevederilor art.901 alin.(34) şi art.74 alin.(11) din Codul fiscal şi în baza prevederilor art.1323 alin.(10) din Codul fiscal,

ORDON:

1. Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.622/2018 privind particularităţile administrării prevederilor art.901 alin.(34) din Codul fiscal (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2018, nr.441-447, art.1718) se modifică după cum urmează:

1) Pe tot parcursul textului din Ordin şi din anexe, cu excepţia pct.2 din Ordin, după textul "art.901 alin.(34) se completează cu textul "şi art.74 alin.(11)";

2) Anexa nr.1:

a) pct.1 va avea următorul cuprins:

"1. Prezentul Regulament se răsfrânge:

- asupra persoanelor fizice, calificate ca rezidente potrivit art.5 pct.5) din Codul fiscal, care nu desfăşoară activitate de întreprinzător şi transmit persoanelor specificate la art.54, precum şi altor persoane decât cele specificate la art.90 din Codul fiscal, în posesie şi/sau în folosinţă (locaţiune, arendă, uzufruct, superficie) proprietate imobiliară, indiferent de faptul dacă o deţine în proprietate sau nu;

- asupra nerezidenţilor calificaţi conform art.5 pct.6) din Codul fiscal, care obţin venituri de la alte persoane decât cele menţionate la art.90 din transmiterea proprietăţii conform art.71 alin.(1) lit.k) şi k1) din Codul fiscal";

b) pct.2 după sintagma "persoanele fizice" se completează cu cuvântul "rezidente";

c) după pct.2 se completează cu punctul 21 cu următorul cuprins:

"21. Nerezidenţii care obţin venituri conform art.71 alin.(1) lit.k) şi k1) din Codul fiscal, de la alte persoane decât cele menţionate la art.90 din Codul fiscal, în termen de 7 zile de la data încheierii contractului, sunt obligate să înregistreze contractul la DDF sau electronic prin intermediul serviciului electronic SIA "e-Cerere" modulul "Cererea de înregistrare a contractelor de dare în locaţiune a bunurilor imobiliare de către persoanele fizice".";

d) în pct.4 liniuţa 6 textul "codul cadastral, suprafaţa m2/ha," se exclude;

e) pct.5 va avea următorul cuprins:

"5. DDF vor recepţiona şi înregistra în mod obligatoriu Declaraţia-Cerere şi documentele anexate de la persoanele fizice, indiferent de locul de domiciliu (reşedinţă) al contribuabilului (locator/arendator) sau locul amplasării bunului imobil pe teritoriul Republicii Moldova transmis în posesie şi/sau în folosinţă (locaţiune, arendă, uzufruct, superficie).";

f) la pct.9:

- după sintagma "persoanele fizice" se completează cu sintagma "rezidente";

- textul "achită impozit pe venit în mărime de 7% din valoarea lunară a contractului" se substituie cu textul "achită impozit pe venit în mărimea stabilită la art.901 alin.(34) din Codul fiscal.";

g) după pct.9 se completează cu punctul 91 cu următorul cuprins:

"91. Nerezidenţii, care obţin venituri conform art.71 alin.(1) lit.k) şi k1) din Codul fiscal, achită impozit pe venit în mărimea stabilită la art.74 alin.(11) din Codul fiscal. Persoanele menţionate sînt obligate, în termen de 7 zile de la data încheierii contractului, să înregistreze contractul încheiat la Serviciul Fiscal de Stat. Acest impozit se achită lunar cel tîrziu la data de 25 a lunii în curs.";

h) în pct.16 abrevierea "DGACM" se substituie cu abrevierea "DDCM";

3) În Anexa nr.2 şi Anexa nr.3 sintagma "codul cadastral" se exclude.

2. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al Republicii Moldova şi intră în vigoare la data publicării.

3. Prevederile pct.1 subpct.1), subpct.2) lit.a) liniuţa a doua, lit.c) şi lit.g) se pun în aplicare începând cu 1 ianuarie 2025.