Ordin nr.477/116-A din 19.05.2020 cu privire la modificarea Ordinului MSMPS şi CNAM nr.1515/375-A din 31.12.2019 privind aprobarea Criteriilor de contractare a prestatorilor de servicii medicale în cadrul sistemului asigurării obligatorii de asistenţă medicală pentru anul 2020
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII, MUNCII
ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
O R D I N
cu privire la modificarea Ordinului MSMPS şi CNAM nr.1515/375-A din 31.12.2019
privind aprobarea Criteriilor de contractare a prestatorilor de servicii medicale
în cadrul sistemului asigurării obligatorii de asistenţă medicală pentru anul 2020
nr. 477/116-A din 19.05.2020
(în vigoare 26.05.2020)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr.124-125 art. 470 din 26.05.2020
* * *
În conformitate cu prevederile Legii ocrotirii sănătăţii nr.411/1995, Legii cu privire la asigurarea obligatorie de asistenţă medicală nr.1585/1998, Legii fondurilor asigurării obligatorii de asistenţă medicală pe anul 2020, nr.174/2019, Hotărîrii Guvernului nr.1387/2007 "Cu privire la aprobarea Programului Unic al asigurării obligatorii de asistenţă medicală", Regulamentului cu privire la organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.694/2017 şi Statutului Companiei Naţionale de Asigurări în Medicină, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.156/2002,
ORDONĂM:
1. Criteriile de contractare a prestatorilor de servicii medicale în cadrul sistemului asigurării obligatorii de asistenţă medicală pentru anul 2020, aprobate prin Ordinul MSMPS şi CNAM nr.1515/375-A din 31.12.2019, se modifică după cum urmează:
1) se completează cu punctul 161, cu următorul cuprins:
"161. Pentru prestatorii de servicii medicale în care medicii rezidenţi încadraţi sunt implicaţi nemijlocit în supravegherea, tratamentul şi controlul infecţiei cu COVID-19, suma contractuală pentru acoperirea cheltuielilor de personal ale acestora va include suplimentul pentru îndeplinirea indicatorului de performanţă "Acordarea asistenţei medicale pacienţilor cu COVID-19, în baza definiţiei de caz suspect/probabil/confirmat", precum şi alte norme şi garanţii salariale în vigoare, suplimentar la cele prevăzute la punctul 16 din Criteriile de contractare.";
2) în punctul 23, subpunctul 2) va avea următorul cuprins:
"2) suma pentru îndeplinirea indicatorilor de performanţă pe trimestrul I a.2020;";
3) punctul 26 va avea următorul cuprins:
"26. Tariful "per capita" constituie:
| Categoria de vîrstă | Tarif, trimestru I | Tarif, trimestrele II-IV |
| de la 0 – pînă la 4 ani 11 luni 29 zile | 145,31 lei | 491,45 lei |
| de la 5 – pînă la 49 ani 11 luni 29 zile | 85,48 lei | 289,09 lei |
| de la 50 ani şi peste | 128,24 lei | 433,63 lei |
2. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
| MINISTRU | Viorica DUMBRĂVEANU |
| DIRECTOR GENERAL | Angela BELOBROV |
Nr.477/116-A. Chişinău, 19 mai 2020. |