BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Ordine

Ordin nr.64 din 14.07.2023 cu privire la modificarea Ordinului Ministrului finanţelor nr.94/2020

Tipul documentului
Ordine
Data adoptării
14.07.2023

MINISTERUL FINANŢELOR

O R D I N

cu privire la modificarea Ordinului

Ministrului finanţelor nr.94/2020

nr. 64  din  14.07.2023

 (în vigoare 17.07.2023) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 249-250 art. 696 din 17.07.2023

* * *

În temeiul modificărilor efectuate în Codul fiscal nr.1163-XIII din 24 aprilie 1997 (republicat în Monitorul Oficial al Republicii Moldova din 8 februarie 2007, ediţie specială) prin Legea nr.356/2022 pentru modificarea unor acte normative,

ORDON:

1. Ordinul ministrului finanţelor nr.94/2020 cu privire la aprobarea formularului tipizat (Forma IPC21) Declaraţia privind reţinerea impozitului pe venit, a primelor de asigurare obligatorie de asistenţă medicală şi a contribuţiilor de asigurări sociale de stat obligatorii calculate şi a Instrucţiunii cu privire la modul de completare a formularului nominalizat (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2020, nr.199-204, art.687) se modifică, după cum urmează:

1) În Anexa nr.1, după Anexa la Tabelul nr.1, se completează cu Tabelul nr.1.1 cu următorul cuprins:

2) În Anexa nr.2, în compartimentul II "Modul de completare a Declaraţiei", după modul de completare a compartimentului "Anexa la Tabelul nr.1 Informaţia privind repartizarea impozitului pe venit calculat din salarii pe subdiviziuni" se completează cu un nou compartiment cu următorul cuprins:

"Tabelul nr.1.1 Suma impozitului pe venit calculat în cazul distribuirii/achitării

dividendelor, inclusiv sub formă de acţiuni sau cote părţi, aferent

profitului obţinut în perioadele fiscale 2023 - 2025 inclusiv.

Tabelul nr.1.1 se completează la determinarea impozitului pe venit în cazurile distribuirii/ achitării dividendelor, inclusiv sub formă de acţiuni sau cote părţi, aferent profitului obţinut în perioadele fiscale 2023 - 2025 inclusiv, conform art.87 alin.(11) din Codul fiscal. Tabelul nominalizat nu se completează de către întreprinderile individuale, gospodăriile ţărăneşti, rezidenţii zonelor economice libere, rezidenţii Portului International Liber "Giurgiuleşti", rezidenţii Aeroportului International Liber "Mărculeşti", rezidenţii parcurilor pentru tehnologia informaţiei, agenţii economici care aplică regimul fiscal stabilit în cap. 71 şi agenţii economici care desfăşoară activităţi financiare şi de asigurări prevăzute în secţiunea K a Clasificatorului activităţilor din economia Moldovei (art.87 alin.(11) din Codul fiscal).

în col.2 – se reflectă perioada fiscală în care s-a obţinut profit şi nu poate fi alta decât una dintre perioadele fiscale 2023, 2024 sau 2025;

în col.3 – se reflectă suma profitului net determinat conform situaţiilor financiare pentru perioada de gestiune în care s-au distribuit/achitat dividendele, inclusiv sub formă de acţiuni sau cote-părţi;

în col.4 - se reflectă suma dividendelor distribuite/achitate, inclusiv sub formă de acţiuni sau cote-părţi;

în col.5 - se reflectă prorata care se determină ca raport dintre valoarea dividendelor distribuite/achitate (înainte de reţinerea impozitului pe venit conform art.901 şi 91 din Codul fiscal) şi valoarea totală a profitului net reflectat în situaţiile financiare pentru perioada fiscală în care s-a distribuit/achitat dividende (col.4/col.3). Prorata se aproximează, conform regulilor matematice, până la două semne după virgulă;

în col.6 - se reflectă suma impozitului pe venit calculat aferent perioadei de gestiune care reprezintă indicatorul reflectat în rând. 170 din Declaraţia forma VEN12;

în col.7 - se reflectă suma impozitului pe venit calculat, conform art.87 alin.(11) CF, pasibil reflectării în fişa personală a contribuabilului, care se determină ca produsul dintre prorata indicată în col.5 şi suma impozitului pe venit calculat aferent perioadei de gestiune (indicatorul din rând. 170 din Declaraţia forma VEN12).";

3) Anexa nr.3 va avea cuprinsul conform anexei la prezentul Ordin;

4) În Anexa nr.4, în compartimentul "Cerinţe la completarea Declaraţiei forma IPC21 (tabelul nr.2, partea I)", punctele 8, 9 şi 13 vor avea următorul cuprins:

"8. Col. 5 luna din indicatorul "de la data de" trebuie să fie egală cu luna din indicatorul perioada fiscală, cu excepţia cazurilor în care categoria persoanei asigurate primeşte una din valori {105, 15311, 15321, 171, 170} – caz în care luna poate fi mai mică decât cea indicată în perioada fiscală cu până la 12 luni iar în cazul categoriei "168" cu începere de la 01.01.1999 şi cazurilor în care categoria persoanei asigurate primeşte una din valori {155, 15511, 159, 160, 16011, 16012} – caz în care luna poate fi mai mare decât cea indicată în perioada fiscală. În cazul în care data indicată în indicatorul "de la data de" nu se încadrează în cerinţele menţionate reprezintă eroare "Indicatorul "de la data de" pentru rândul ={Nr.crt.} nu este completată corect" şi, respectiv, nu permite salvarea documentului.

9. Col. 6 luna din indicatorul "până la data de" trebuie să fie egală cu luna din indicatorul perioada fiscală, cu excepţia cazurilor în care categoria persoanei asigurate primeşte una din valori {155, 15511, 159, 15311, 15321, 160, 16011, 16012, } – caz în care luna poate fi mai mare decât cea indicată în perioada fiscală. În cazul în care data indicată în indicatorul "până la data de" nu se încadrează în cerinţele menţionate reprezintă eroare "Indicatorul "până la data de" pentru rândul ={Nr.crt.} nu este completată corect" şi, respectiv, nu permite salvarea documentului.

13. În cazul în care Categoria persoanei asigurate primeşte valorile {155, 15511, 159, 171} coloanele 9, 10, şi 11 nu se completează, pentru categoria 15311, 15321 coloanele 9 şi 11 nu se completează, pentru categoriile {101, 105, 116, 123, 124, 137, 140, 141, 142, 143, 144, 147, 148, 14912, 156, 160, 16011, 16012, 161, 162, 16211, 163, 168, 170, 172} coloana 10 nu se completează, pentru categoria 15311, 15321 coloanele 9 şi 11 nu se completează, pentru categoriile {127, 174} coloanele 9 şi 10 nu se completează.".

2. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.