Scrisoarea nr.17-14-07/345-2552 din 31.05.2002 cu privire la Darea de seamă a sumei taxei calculate şi achitate pentru folosirea drumurilor percepută de la posesorii de vehicule înmatriculate în Republica Moldova
INSPECTORATUL FISCAL PRINCIPAL DE STAT
PE LÎNGĂ MINISTERUL FINANŢELOR
Scrisoarea Inspectoratului Fiscal Principal de Stat
nr. 17-14-07/345-2552 din 31.05.2002
(în vigoare 31.05.2002)
* * *
Inspectoratul Fiscal Principal de Stat suplimentar la scrisoarea Ministerului Finanţelor nr.18-8-6/102210 din 28 februarie 2002 privind particularităţile aplicării prevederilor Legii bugetului de stat pe anul 2002 Vă expediază pentru călăuză în lucru formularul nou al dării de seamă privind colectarea taxei pentru folosirea drumurilor percepută de la posesorii de vehicule înmatriculate în Republica Moldova, stabilită în conformitate cu art.5 al Legii Fondului Rutier nr.720-XIII din 2 februarie 1996.
Noul formular al dării de seamă este elaborat, în legătură cu faptul, că potrivit punctului 2 al notei din anexa nr.14 al Legii bugetului pe anul 2002 întreprinderile specializate în domeniul transportului auto de călători, achită taxa de 2 ori pe an în părţi egale de la suma anuală.
Darea de seamă în cauză urmează să înlocuiască formularul în vigoare pentru achitarea taxei de folosire a drumurilor percepută de la posesorii de vehicule înmatriculate în Republica Moldova aprobată anterior prin scrisoarea Ministerului Finanţelor nr.10-14-07/190-2205 din 11 mai 2000.
Noul formular urmează să se întocmească şi să se prezinte inspectoratelor fiscale de stat teritoriale de către:
- persoanele juridice, indiferent de tipul de proprietate-posesori ai mijloacelor de transport;
- persoanele fizice, mijloacele de transport ale cărora sînt implicate în procesul de desfăşurare a activităţii de antreprenoriat.
Termenele de prezentare a dării de seamă "Privind suma taxei calculate şi achitate pentru folosirea drumurilor percepută de la posesorii de vehicule înmatriculate în Republica Moldova" sînt indicate în formularul anexat.
Prezentul formular intră în vigoare începînd cu 31 mai 2002.
| ŞEF ADJUNCT AL INSPECTORATULUI | |
| FISCAL PRINCIPAL DE STAT | Ion STURZU |
|
Аnexă la scrisoarea I.F.P.S. nr.17-14-07/345-2552 din 31 mai 2002 Приложение к письму ГГНИ № 17-14-07/345-2552 от 31 мая 2002 Ştampila întreprinderii Штамп предприятия Denumirea completă ________________________________________________________________________ Полное название Telefon ____________________________________________________________________________________ Телефон Cod fiscal __________________________________________________________________________________ Фискальный код Rechizite bancare ___________________________________________________________________________ Банковские реквизиты Adresa _____________________________________________________________________________________ Адрес Termenul stabilit de prezentare a dării de seamă ____________________________________20_________ Установленный срок представления отчета Primit Получено Inspectoratul Fiscal de Stat Государственная налоговая инспекция pe mun. (judeţ) по мун. (уезду) Data_______________________20___ Дата N.P. lucrătorului serviciului fiscal ______________________________________________________________ Ф.И.О. работника налоговой службы DAREA DE SEAMĂ a sumei taxei calculate şi achitate pentru folosirea drumurilor percepută de la posesorii de vehicule înmatriculate în Republica Moldova pe ___________________20__ ОТЧЕТ исчисленной и уплаченной суммы сбора за пользование автомобильными дорогами с владельцев транспортных средств, зарегистрированных в Республике Молдова за ___________________20__ Termenele calculării şi achitării Сроки начисления и уплаты. Primul termen ______________________________________________________________________________ Первый срок Al doilea termen ____________________________________________________________________________ Второй срок Se completează de către întreprinderea specializată în domeniul transportului auto de călători Заполняется предприятием, специализирующимся в области пассажирских перевозок |
| Nr. crt. № п/п |
Маrcа, tipul mijlocului de transport Марка, вид транспортного средства |
Numărul de înmatri- culare Гос. номер |
Capacitatea cilindrică (centimetri cubi) Объем двигателя (куб. сант.) |
Masa totală înscrisă în prospectul tehnic (t) Общая масса, указанная в техническом паспорте (т) |
Capa- citatea auto- buzului (locuri) Вмес- тимость автобуса (коли- чество мест) |
Cota taxei (lei) Ставка сбора (лей) |
Calculat (lei) Начислено (лей) |
||
| con- form date- lor plăti- torului по данным платель- щика |
con- form date- lor IFS по дан- ным ГНИ |
la plata în plus (+) la redu- cere (-) к дона- числе- нию (+), к умень- шению (-) |
|||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| Total Итого |
|||||||||
|
1. Total calculat de la începutul anului. Se completează de către IFS: - cu termenul pînă la 31 iulie - сu termenul pînă la 30 noiembrie (se completează de către întreprinderile specializate în domeniul transportului auto de călători - cu termenul 31 decembrie (pentru mijloace de transport procurate în termen 31.07-31.12 a anului de gestiune) Итого начислено с начала года. Заполняется ГНИ - по сроку до 31 июля - по сроку 30 ноября (заполняется предприятием, специализирующимся в области пассажирских перевозок - по сроку 31 декабря (для транспортных средств, приобретенных по сроку 31.07-31.12 отчетного года) 2. Calculat pentru perioada precedentă. Se completează de către IFS Начислено за предыдущий отчетный период. Заполняется ГНИ 3. Suma taxei suplimentare (rîndul 1 – rîndul 2) Сумма сбора к доначислению (стр.1 – стр.2) Sold pozitiv Сальдо с плюсом Se completează de către IFS Заполняется ГНИ _______________ Suma taxei micşorate (rîndul 1 – rîndul 2) Сумма сбора к уменьшению (стр.1 – стр.2). Sold negativ _______________ Сальдо с минусом 4. Spre plată (rîndul 1 – total rîndul 6) К доплате (стр.1 – итог стр.6) Se completează de către IFS _____________ Заполняется ГНИ 5. Înlesniri fiscale în conformitate cu Legea ______________ Налоговые льготы в соответствии с Законом În sumă de В сумме:_________________ 6. Informaţie privind achitarea taxei la buget Информация о внесении сбора в бюджет: |
||||
| Nr. d/o N п/п |
Denumirea instituţiei financiare Наименование финансового учреждения |
Documentul de plată Платежный документ |
Suma achitată (lei) |
|
| numărul номер |
data дата |
|||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| Total Итого |
||||
|
Note: 1. Darea de seamă se întocmeşte de 2 ori pe an, indiferent de obligaţiunea de plată a taxei şi se prezintă inspectoratului fiscal: - pentru perioada 1 ianuarie – 31 iulie în termenul stabilit pentru achitarea taxei, însă nu mai tîrziu de 31 iulie; - anual – în termenul de plată a taxei, dar nu mai tîrziu de 31 decembrie a anului curent, cumulativ de la începutul anului, pentru unităţile de transport la care au apărut obligaţiuni fiscale suplimentare privind achitarea taxei. 2. În darea de seamă urmează a fi incluse toate mijloacele de transport, care sînt exploatate în anul gestionar, indiferent de numărul de zile exploatate. 3. Darea de seamă anuală nu se prezintă în cazul cînd întreprinderea este obligată să achite taxa doar într-un termen şi cînd nu apar noi obiecte impozabile în perioada de la 1 august pînă la 31 decembrie a anului gestionar. 4. În cazul cînd pentru mijlocul de transport întreprinderea (cu excepţia întreprinderilor specializate în domeniul transportului de pasageri) a calculat taxa în mărime mai mică decît suma taxei anuale, această sumă se notează prin simbolul (*) în partea de jos a dării de seamă şi se indică cauza. 5. Copia dării de seamă cu menţiunea organului fiscal se reîntoarce întreprinderii. Примечания: 1. Данный отчет составляется 2 раза в год независимо от обязательств по уплате сбора и предоставляется налоговой инспекции: - за период 1 января – 31 июля в сроки уплаты сбора, но не позднее 31 июля; - по итогу за год – в сроки уплаты сбора, но не позднее 31 декабря отчетного года, исчисленного нарастающим итогом с начала года по транспортным средствам, у которых возникли обязательства по уплате сбора. 2. В отчет следует включить все транспортные средства, которые эксплуатировались в отчетном году независимо от количества дней их эксплуатации. 3. Отчет по итогу за год не представляется, если предприятие обязано уплатить сбор в один срок и в период с 1 августа по 31 декабря отчетного года не возникли дополнительные объекты налогообложения. 4. В случае, если за определенную транспортную единицу исчислен сбор в размерах меньших, чем годовая сумма сбора, то эта сумма обозначается символом "*" и внизу отчета указывается причина. 5. Копия отчета с отметкой налогового органа возвращается предприятию. Informaţia privind darea de seamă este autentică Данные отчета являются достоверными Conducător ___________________________________ Руководитель Semnătura ___________________________________ Подпись Contabil-şef __________________________________ Главный бухгалтер Semnătura Подпись _____________________________________ L.Ş. М.П. Darea de seamă a fost controlată Отчет проверил Inspector ____________________________________ Инспектор Semnătura Подпись Data_______________________20__ Дата |
||||