Protocol-Acord din 29.01.2009 privind prolongarea Convenţiei colective (nivel de ramură) pentru anii 2007-2008 pe anii 2009-2010
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI INDUSTRIEI ALIMENTARE, AGENŢIA AGROINDUSTRIALĂ
"MOLDOVA-VIN", FEDERAŢIA NAŢIONALĂ A PATRONATULUI DIN AGRICULTURĂ
ŞI INDUSTRIA ALIMENTARĂ ŞI FEDERAŢIA NAŢIONALĂ A SINDICATELOR
DIN AGRICULTURĂ ŞI ALIMENTAŢIE "AGROINDSIND"
PROTOCOL-ACORD
privind prolongarea Convenţiei colective (nivel de ramură)
pentru anii 2007-2008 pe anii 2009-2010
(în vigoare 10.02.2009)
din 29.01.2009
Monitorul Oficial nr.27-29 art.91 din 10.02.2009
* * *
Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare al Republicii Moldova şi Agenţia Agroindustrială "Moldova-Vin", organele centrale ale administraţiei publice de specialitate;
Patronatul de ramură, reprezentat de Federaţia Naţională a Patronatelor din Agricultură şi Industria Alimentară,
Sindicatele din sectorul agroindustrial şi ramuri conexe, reprezentate de Federaţia Naţională a Sindicatelor din Agricultură şi Alimentaţie "AGROINDSIND" din Republica Moldova,
AU HOTĂRÎT:
1. Se prolonghează Convenţia colectivă (nivel de ramură) pentru anii 2007-2008 pe anii 2009-2010 cu prevederile stabilite şi publicate în Monitorul Oficial al Republicii Moldova nr.29-31 din 2 martie 2007.
2. Se modifică şi se completează Convenţia Colectivă la nivel de ramură pentru anul 2009-2010 cu următoarele:
a) punctul 25 din Convenţie va avea următorul conţinut: "Salariul tarifar pentru categoria I de calificare se stabileşte în mod obligatoriu în conformitate cu prevederile Hotărîrii Guvernului nr.152 din 19.02.2004 (ţinîndu-se cont de modificarea operată prin Hotărîrea Guvernului nr.782 din 4 iulie 2007), luînd în consideraţie coeficienţii de complexitate după cum urmează:
|
Domeniul de activitate |
Salariul tarifar I categorie (lei) |
Coeficientul |
| - agricultura* | 700 | 1,0 |
| (* pentru mecanizatorii din agricultură şi sectorul zootehnic) | 840 | 1,2 |
| - industria prelucrătoare, inclusiv alimentară | 1035 | 1,15 |
| - poligrafia şi reproducerea materialelor tipărite* | 990 | 1,1 |
| - industria extractivă şi exploatarea carierilor* | 1350 | 1,5 |
| - construcţii* | 1170 | 1,3 |
| - transport* (* pentru organizaţiile care deservesc sectorul agroindustrial afiliate la FNSAA "AGROINDSIND") |
990 | 1,1 |
b) salariul tarifar pentru categoria I de calificare în ramură va fi reexaminat odată cu stabilirea, prin hotărîre de Guvern, a salariului minim în sectorul real al economiei;
c) p.32 din Convenţie va avea următorul conţinut: "Sporul pentru vechime în muncă se stabileşte în cuantum de minimum 5% pentru 3 ani şi maximum 40% din salariul de bază pentru o vechime de peste 20 ani de activitate, conform anexei nr.3";
3. Sporul de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile (p.34 al Convenţiei) se stabileşte în conformitate cu prevederile anexei nr.3 a Hotărîrii Guvernului nr.152 din 19.02.2004 (ţinînd cont de modificarea operată prin Hotărîrea Guvernului nr.782 din 4 iulie 2007) după cum urmează:
| Cantitatea punctelor în funcţie de gradul de nocivitate, stabilite în conformitate cu Hotărîrea Guvernului nr.1335 din 10.10.2002 |
Cuantumul indemnizaţiei, lei |
| 0,5-2,0 | 100 |
| 2,1-4,0 | 120 |
| 4,1-6,0 | 140 |
| 6,1-8,0 | 160 |
| 8,1- 10,0 | 180 |
| peste 10,0 | 200 |
4. Punctul 67, lit.e va avea următorul conţinut: "să asigure retribuirea muncii conducătorului organului sindical al unităţii, al cărui contract individual de muncă a fost suspendat în legătură cu alegerea în funcţie electivă, din contul mijloacelor unităţii. Cuantumul salariului acestuia se stabileşte prin negocieri, însă nu va fi mai mic de nivelul salariului adjunctului conducătorului unităţii. Pentru conducătorii organizaţiilor sindicale, neeliberaţi de la locul de muncă de bază, se va plăti un adaos format din diferenţa salariului lui şi a adjunctului conducătorului unităţii.
Salariul conducătorului organizaţiei sindicale va fi plătit de către angajator, conform actelor normative în vigoare. Conducătorul organizaţiei sindicale va beneficia de toate drepturile şi înlesnirile ca şi ceilalţi salariaţi ai unităţii.
5. Se completează anexa nr.2 a Convenţiei "Lista lucrărilor şi locurilor de muncă cu condiţii grele şi deosebit de grele, vătămătoare şi deosebit de vătămătoare, pentru care salariaţilor li se stabilesc sporuri de compensare" cu următoarele profesii, angajaţii cărora vor beneficia de sporuri de compensare: Fabricarea pîinii şi a macaroanelor: uscător produse alimentare, presator semifabricate de paste făinoase, puitor-ambalator (macaroane), maşinist la maşini de preambalat şi împachetat macaroane, hamal (stivuirea macaroanelor), laminator materie primă şi semipreparate (secţia covrigei), maşinist la maşinile de divizat aluat (secţia covrigei). Fabricarea produselor de patiserie: cofetar (preparator creme).
6. La baza negocierilor Contractelor Colective de Muncă ale unităţilor economice se află legislaţia naţională şi internaţională în domeniul muncii, Convenţiile naţionale, ramurală, teritorială, precum şi clauzele negociate în Contractele Colective de Muncă precedente.
7. Părţile vor aduce la cunoştinţă tuturor unităţilor economice şi organizaţiilor sindicale din ramură modificările respective pentru a fi incluse în contractele colective de muncă la nivel de unitate.
| MINISTRUL AGRICULTURII ŞI INDUSTRIEI ALIMENTARE | Anatolie GORODENCO |
| DIRECTORUL GENERAL AL AGENŢIEI AGROINDUSTRIALE | |
| "MOLDOVA-VIN " | Iurie CARP |
| PREŞEDINTELE FEDERAŢIEI NAŢIONALE A PATRONATULUI | |
| DIN AGRICULTURĂ ŞI INDUSTRIA ALIMENTARĂ | Valeriu BULGARI |
| PREŞEDINTELE FEDERAŢIEI NAŢIONALE A SINDICATELOR | |
| DIN AGRICULTURĂ ŞI ALIMENTAŢIE "AGROINDSIND" | Sergiu BERNEVEC |