BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

1234/12.12.2018 Hotărîre privind condiţiile de salarizare a personalului din instituţiile de învăţămînt care funcţionează în regim de autogestiune financiar-economică

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
12.12.2018

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Î R E

privind condiţiile de salarizare a personalului din instituţiile

de învăţămînt care funcţionează în regim de autogestiune

 financiar - economică

nr. 1234  din  12.12.2018

 (în vigoare 14.12.2018) 

Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 480-485 art. 1311 din 14.12.2018

* * *

În temeiul art.139 lit.i) şi art.145 alin.(5) din Codul educaţiei al Republicii Moldova nr.152/2014 (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2014, nr.319-324, art.634), Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se aprobă condiţiile de salarizare a personalului din instituţiile de învăţămînt care funcţionează în regim de autogestiune financiar-economică, conform anexei.

2. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.195/2013 privind condiţiile de salarizare a personalului din instituţiile de învăţămînt superior de stat cu autonomie financiară (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2013, nr.56-59, art.245).

3. Salariul personalului din instituţiile de învăţămînt care funcţionează în regim de autogestiune financiar-economică se va calcula pentru luna decembrie completă a anului 2018 conform prevederilor prezentei hotărîri.

4. Prezenta hotărîre intră în vigoare la data publicării.

Anexă

la Hotărîrea Guvernului nr.1234/2018

CONDIŢIILE

de salarizare a personalului din instituţiile de învăţămînt

care funcţionează în regim de autogestiune

financiar-economică

1. Personalul din instituţiile de învăţămînt care funcţionează în regim de autogestiune financiar-economică (în continuare – instituţii) este salarizat conform condiţiilor de salarizare stabilite în prezenta hotărîre.

2. În sensul prezentei hotărîri, sînt utilizate noţiunile definite la art.4 din Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

3. Salariul lunar al personalului din instituţii pentru activitatea desfăşurată pe durata normală a timpului de muncă este constituit din:

1) partea fixă, compusă din:

a) salariul de bază;

a1) sporul lunar în valoare fixă;

b) sporul lunar pentru deţinerea titlului ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic;

c) sporul lunar pentru deţinerea titlului onorific;

2) partea variabilă, care cuprinde:

a) sporul de performanţă;

b) sporuri cu caracter specific.

Suplimentar, personalul din instituţii beneficiază de:

- sporul de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile;

- sporuri pentru munca suplimentară, pentru munca de noapte şi/sau pentru munca prestată în zilele de sărbătoare nelucrătoare şi/sau în zilele de repaus;

- premii unice;

- premiu anual.

[Pct.3 completat prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

[Pct.3 modificat prin Hot.Guv. nr.812 din 11.11.2020, în vigoare 13.11.2020]

4. Salariul de bază corespunde muncii prestate în cadrul programului complet de muncă pe parcursul unei luni şi se stabileşte conform coeficienţilor de salarizare prevăzuţi în tabelele 1 şi 2, în raport cu funcţia deţinută, nivelul de studii, gradul didactic, vechimea în muncă sau treapta de salarizare, după caz, în condiţiile prezentei hotărîri.

5. Clasele de salarizare şi coeficienţii de salarizare prevăzuţi în tabelele 1 şi 2 corespund treptei de salarizare I şi nivelului de studii şi/sau de calificare necesar pentru ocuparea funcţiei.

6. Fiecărei funcţii îi corespund 6 trepte de salarizare corespunzătoare perioadelor de vechime în muncă, cu excepţia conducătorilor instituţiilor, indiferent de statutul sau categoria de personal a acestora.

7. Salariul de bază pentru conducătorii instituţiilor, indiferent de statutul sau categoria de personal a acestora, se stabileşte corespunzător clasei de salarizare şi coeficientului de salarizare indicate în tabelele nr.1 şi 2, în condiţiile pct.11 şi 12.

8. Treptele de salarizare corespunzătoare vechimii în muncă sînt:

1) treapta I – de la 0 la 2 ani – îi corespunde clasa de salarizare indicată pentru funcţia respectivă conform tabelelor 1 şi 2;

2) treapta II – de la 2 la 5 ani – se adaugă 2 clase de salarizare succesive suplimentar faţă de clasa de salarizare prevăzută pentru treapta I;

3) treapta III – de la 5 la 10 ani – se adaugă 3 clase de salarizare succesive suplimentar faţă de clasa de salarizare prevăzută pentru treapta I;

4) treapta IV – de la 10 la 15 ani – se adaugă 4 clase de salarizare succesive suplimentar faţă de clasa de salarizare prevăzută pentru treapta I;

5) treapta V – de la 15 la 20 de ani – se adaugă 5 clase de salarizare succesive suplimentar faţă de clasa de salarizare prevăzută pentru treapta I;

6) treapta VI – peste 20 de ani – se adaugă 6 clase de salarizare succesive suplimentar faţă de clasa de salarizare prevăzută pentru treapta I.

9. Atribuirea unei noi trepte de salarizare corespunzătoare vechimii în muncă se efectuează prin actul administrativ al conducătorului instituţiei de la data atingerii următoarei tranşe de vechime în muncă.

10. Modul de determinare a perioadei de vechime în muncă pentru stabilirea treptelor de salarizare se efectuează conform Regulamentului cu privire la modul de determinare a perioadei de vechime în muncă pentru stabilirea treptelor de salarizare, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.1231/2018.

11. Persoanele care nu au absolvit nivelul necesar de studii pentru ocuparea funcţiei beneficiază de salariul de bază, prevăzut de prezenta hotărîre pentru aceste funcţii, redus cu 5 clase de salarizare succesive.

12. Persoanele care ocupă funcţii de adjunct, locţiitor, cu excepţia funcţiilor care se regăsesc expres în tabelele 1 şi 2, beneficiază de salariul de bază, determinat în condiţiile prezentei hotărîri, redus cu 4 clase de salarizare succesive faţă de clasa de salarizare indicată pentru conducătorul ierarhic superior.

13. Salariul de bază se calculează prin înmulţirea valorii de referinţă stabilite cu coeficientul de salarizare corespunzător clasei de salarizare pentru funcţia respectivă, determinată în condiţiile prezentei hotărîri, cu rotunjire pînă la 10 lei în favoarea salariatului.

14. La determinarea salariului de bază pentru personalul din cadrul instituţiilor de învăţământ profesional tehnic se aplică valoarea de referinţă corespunzătoare coeficientului de salarizare 1,00, aprobată în legea bugetului de stat pentru anul respectiv angajaţilor cu funcţii similare din sectorul bugetar.

[Pct.14 în redacţia Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

[Pct.14 modificat prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

141. La determinarea salariului de bază pentru personalul din cadrul instituţiilor de învăţământ superior se aplică valoarea de referinţă corespunzătoare coeficientului de salarizare 1,00, aprobată în legea bugetului de stat pentru anul respectiv angajaţilor cu funcţii similare din sectorul bugetar.

Valoarea de referinţă pentru personalul din cadrul instituţiilor de învăţământ superior se aprobă anual, la propunerea rectorilor, cu consultarea reprezentanţilor salariaţilor din instituţie, în limitele mijloacelor financiare disponibile, şi nu poate fi mai mică decât valoarea de referinţă aprobată anual pentru angajaţii cu funcţii similare din sectorul bugetar în legea bugetului de stat pentru anul respectiv. Valoarea de referinţă poate fi majorată din contul veniturilor proprii ale instituţiilor de învăţământ superior, cu condiţia asigurării integrale a cheltuielilor necesare pentru activitatea acestora. Mecanismul de majorare a valorii de referinţă se reglementează prin act administrativ intern al instituţiei, aprobat în baza deciziilor Senatului şi Consiliului pentru dezvoltare strategică instituţională.

Deciziile de majorare ale valorii de referinţă se transmit spre informare fondatorului, cu anexarea calculelor justificative privind acoperirea integrală a obligaţiilor contractuale faţă de prestatorii de servicii, lucrări, alţi contractori.

[Pct.141 introdus prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

15. Pentru stabilirea coeficienţilor de salarizare aferenţi şi determinarea salariului de bază pentru funcţiile reglementate de prezenta hotărîre se utilizează grila de salarizare aprobată prin anexa nr.1 la Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

16. Personalului cu funcţii de specialitate (de deservire şi didactic auxiliar) din domeniul învăţămîntului şi personalului cu funcţii complexe (de deservire tehnică, auxiliar şi muncitoresc) li se stabileşte clasa de salarizare şi coeficientul de salarizare conform anexelor nr.7-10 la Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

161. Cuantumul sporului lunar în valoare fixă se va aproba în legea anuală a bugetului de stat în funcţie de condiţiile economice din ţară şi de posibilităţile bugetului public naţional.

[Pct.161 introdus prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

17. Sporul lunar pentru titlul ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic se acordă:

1) în mărime de 4500 de lei, cercetătorilor ştiinţifici şi personalului de conducere care activează în organizaţii din domeniile cercetării şi inovării, personalului ştiinţifico-didactic şi de conducere din învăţământul superior, care deţin titlul ştiinţific de doctor habilitat şi/sau titlul ştiinţifico-didactic de profesor universitar şi/sau titlul ştiinţific de profesor cercetător;

2) în mărime de 4000 de lei, cercetătorilor ştiinţifici şi personalului de conducere care activează în organizaţii din domeniile cercetării şi inovării, personalului ştiinţifico-didactic şi personalului de conducere din învăţământul superior, care deţin titlul ştiinţific de doctor şi/sau titlul ştiinţifico-didactic de conferenţiar universitar şi/sau titlul ştiinţific de conferenţiar cercetător;

3) în mărime de 550 de lei personalului din alte domenii de activitate care deţine titlul ştiinţific de doctor habilitat în specialitatea ce corespunde obligaţiilor funcţiei şi în mărime de 300 de lei personalului din alte domenii de activitate care deţine titlul ştiinţific de doctor în ştiinţe în specialitatea ce corespunde obligaţiilor funcţiei.

[Pct.17 modificat prin Hot.Guv. nr.283 din 14.05.2025, în vigoare 01.09.2025]

[Pct.17 în redacţia Hot.Guv. nr.320 din 18.05.2022, în vigoare 20.05.2022]

18. Sporul lunar pentru titlul ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic se acordă proporţional timpului lucrat, în limitele duratei zilnice normale a timpului de muncă sau ale unei norme didactice, începând cu data conferirii titlului ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic de către instituţiile abilitate, confirmat de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educaţie şi Cercetare.

În cazul în care personalul din învăţământul superior şi/sau din organizaţiile din domeniile cercetării şi inovării, în afara orelor de program al funcţiei titulare (de bază), exercită prin cumul funcţia ştiinţifico-didactică şi/sau ştiinţifică, va beneficia de spor lunar pentru titlul ştiinţific şi/sau ştiinţifico-didactic deţinut, aplicabil funcţiei exercitate prin cumul şi calculat conform normei efectiv realizate.

[Pct.18 modificat prin Hot.Guv. nr.283 din 14.05.2025, în vigoare 01.09.2025]

[Pct.18 completat prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

[Pct.18 în redacţia Hot.Guv. nr.320 din 18.05.2022, în vigoare 20.05.2022]

19. Sporul lunar pentru titlul onorific se stabileşte persoanelor distinse cu titluri onorifice, după cum urmează:

1) "Artist al Poporului", "Maestru în Artă" – în mărime de 250 de lei;

2) "Emerit", "Om Emerit", "Maestru al Literaturii", "Meşter-Faur", "Maestru Emerit al Sportului" – în mărime de 200 de lei;

3) "Maestru Internaţional al Sportului", "Maestru Internaţional" – în mărime de 150 de lei;

4) "Maestru al Sportului" – în mărime de 100 de lei.

[Pct.19 modificat prin Hot.Guv. nr.320 din 18.05.2022, în vigoare 20.05.2022]

20. Sporul lunar pentru titlul onorific se plăteşte în sumă fixă doar la locul de muncă de bază şi se stabileşte pentru un singur titlu, cel mai înalt, cu condiţia exercitării unei funcţii corespunzătoare profilului.

21. Sporul pentru performanţă are drept scop stimularea individuală a personalului instituţiei de a obţine rezultate optime în activitate. Mijloacele necesare pentru acordarea sporului pentru performanţă se planifică anual în limita a 10% din suma anuală a salariilor de bază la nivel de instituţie. Sporul pentru performanţă se acordă lunar conform performanţei individuale obţinute şi se achită concomitent cu salariul. Sporul pentru performanţă nu se acordă persoanelor care au fost sancţionate disciplinar. În cazul suspendării de către instanţa de judecată a actului administrativ de sancţionare a angajatului, sporul se va acorda în condiţiile pct.22.

211. Pentru personalul didactic, inclusiv cel cu profil sportiv, la stabilirea şi calcularea sporului pentru performanţă se va lua în considerare inclusiv plata lunară pentru gradul didactic stabilit

[Pct.211 introdus prin Hot.Guv. nr.81 din 26.02.2025, în vigoare 28.02.2025]

22. Modul de stabilire şi acordare a sporului pentru performanţă se aprobă prin act administrativ intern al instituţiei, în baza deciziilor Senatului şi Consiliului pentru dezvoltare strategică instituţională în cazul instituţiilor de învăţămînt superior, respectiv ale Consiliului de administraţie în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic.

23. Instituţiile au dreptul de a stabili şi de a acorda sporuri cu caracter specific. Mecanismul de acordare a sporurilor cu caracter specific se reglementează prin act administrativ intern al instituţiei, aprobat în baza deciziilor Senatului şi Consiliului pentru dezvoltare strategică instituţională, în cazul instituţiilor de învăţămînt superior, respectiv ale Consiliului de administraţie, în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic. Mijloacele necesare pentru acordarea sporurilor cu caracter specific se planifică anual de către instituţii în funcţie de resursele financiare disponibile.

231. Pentru personalul didactic, inclusiv cel cu profil sportiv, la stabilirea şi calcularea sporului cu caracter specific se va lua în considerare inclusiv plata lunară pentru gradul didactic stabilit.

[Pct.231 introdus prin Hot.Guv. nr.81 din 26.02.2025, în vigoare 28.02.2025]

24. În funcţie de mijloacele disponibile pentru retribuirea muncii, rectorii/directorii instituţiilor sînt în drept să acorde salariaţilor premii unice cu prilejul sărbătorilor profesionale şi zilelor de sărbătoare nelucrătoare. Cuantumul premiului unic, în fiecare caz în parte, nu va depăşi salariul de bază al persoanei premiate. Cuantumul premiilor unice acordate pe parcursul unui an nu va depăşi 3 salarii de bază.

241. Personalul din instituţii poate beneficia de premiu anual pentru rezultatele activităţii în anul de gestiune, proporţional timpului efectiv lucrat în anul respectiv. Indicii şi mărimile premiilor pentru conducătorii instituţiilor se stabilesc de către organul ierarhic superior. Mărimea maximă a premiilor pentru conducători nu poate depăşi 50% din salariul de bază.

[Pct.241 modificat prin Hot.Guv. nr.320 din 18.05.2022, în vigoare 20.05.2022]

[Pct.241 introdus prin Hot.Guv. nr.812 din 11.11.2020, în vigoare 13.11.2020]

242. Premiul anual nu se acordă salariaţilor care, în cursul anului, au desfăşurat o activitate profesională ineficientă sau necorespunzătoare ori au fost sancţionaţi disciplinar.

Pentru acordarea premiului anual se utilizează mijloacele fondului de salarizare în mărime de până la 50% din salariile de bază stabilite pentru persoanele cu drept de a beneficia de premiu anual la sfârşitul lunii noiembrie a anului de gestiune sau la ultima zi lucrătoare anterioară sfârşitului lunii noiembrie pentru persoanele cu care au fost suspendate sau încetate raporturile de serviciu/contractele individuale de muncă. În cazul în care pe parcursul anului de gestiune salariatul a deţinut diferite funcţii, premiul anual se calculează proporţional timpului efectiv lucrat în fiecare funcţie, ţinând cont de salariul corespunzător.

Suma premiului se raportează la numărul de zile lucrătoare în ansamblu pe lunile ianuarie–noiembrie, conform balanţei timpului de lucru stabilite pentru anul respectiv şi se înmulţeşte cu timpul efectiv lucrat în lunile ianuarie–noiembrie din anul de gestiune. Mărimea premiului anual per salariat, astfel calculată, nu se limitează.

[Pct.242 în redacţia Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

[Pct.242 introdus prin Hot.Guv. nr.812 din 11.11.2020, în vigoare 13.11.2020]

243. Modul de acordare a premiului anual şi mărimea concretă pentru fiecare an financiar se reglementează prin act administrativ intern al instituţiei, aprobat în baza deciziilor Senatului şi Consiliului pentru dezvoltare strategică instituţională, în cazul instituţiilor de învăţământ superior, respectiv ale Consiliului de administraţie, în cazul instituţiilor de învăţământ profesional tehnic.

[Pct.243 introdus prin Hot.Guv. nr.812 din 11.11.2020, în vigoare 13.11.2020]

25. Sporul de performanţă, sporurile cu caracter specific şi premiile unice pentru rectorii/directorii instituţiilor se stabilesc în baza criteriilor şi obiectivelor aprobate semestrial de către fondator, la propunerea organelor de conducere ale instituţiilor (Senatul şi Consiliul pentru dezvoltare strategică instituţională, în cazul instituţiilor de învăţămînt superior, respectiv Consiliul de administraţie, în cazul instituţiilor de învăţămînt profesional tehnic).

[Pct.25 modificat prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

26. Cuantumul lunar total al salariului rectorului/directorului instituţiei se limitează la mărimea încincită a salariului mediu lunar constituit în ansamblu pe unitatea condusă în perioada de la începutul anului pînă la luna gestionară.

În cuantumul total al salariului rectorului/directorului, pasibil limitării la mărimea încincită a salariului mediu lunar pe unitatea condusă, nu se includ premiile unice şi plata salarială pentru activitatea didactică în proiecte finanţate din surse externe şi cele de cercetare.

27. Sporurile cu caracter specific şi premiile unice pot fi acordate doar după acoperirea integrală a obligaţiilor contractuale faţă de prestatorii de servicii, lucrări, alţi contractori.

28. Sporul de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile se stabileşte în funcţie de gradul de nocivitate a lucrărilor îndeplinite, conform rezultatelor atestării locurilor de muncă, corespunzător cu timpul efectiv lucrat în aceste condiţii.

Mărimea sporului de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile se stabileşte în conformitate cu cadrul normativ.

29. Sporul pentru orele de muncă prestate în afara duratei normale a timpului de muncă sau în zilele de sărbătoare nelucrătoare şi/sau în zilele de repaus pentru activităţi desfăşurate potrivit atribuţiilor postului se stabileşte în modul, condiţiile şi mărimile reglementate de prevederile Codului muncii al Republicii Moldova nr.154/2003.

30. Prevederile pct.29 nu se aplică persoanelor salarizate prin cumul de funcţii în cadrul aceleiaşi instituţii.

31. Personalul care, potrivit programului normal de lucru, îşi desfăşoară activitatea între orele 22.00 şi 6.00 beneficiază pentru orele lucrate în acest interval de timp de un spor în mărime de 50% din salariul de bază pe unitate de timp, în condiţiile stabilite la art.103 şi 159 din Codul muncii al Republicii Moldova nr.154/2003.

32. Salarizarea în condiţii speciale a personalului instituţiei se efectuează în conformitate cu art.22-24 din Legea nr.270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.

33. Personalul didactic şi personalul ştiinţifico-didactic care ocupă funcţii de conducere (decan, prodecan, şef catedră/departament) a unei subdiviziuni interne poate beneficia de majorarea clasei de salarizare de la 2 pînă la 6 clase succesive faţă de clasa ce corespunde funcţiei didactice şi ştiinţifico-didactice. Majorarea respectivă se aplică diferenţiat, conform metodologiei interne a instituţiei, ţinînd cont de mărimea şi nivelul subdiviziunii conduse şi de funcţia de conducere deţinută.

Prevederile prezentului punct se aplică pentru toată perioada de activitate în care personalul didactic şi ştiinţifico-didactic ocupă funcţia de conducere pentru care a fost ales, prin concurs, la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri. Funcţiile de conducere, ocupate prin concurs, desfăşurat ulterior intrării în vigoare a prezentei hotărîri, vor fi salarizate conform tabelului 1.

[Pct.33 în redacţia Hot.Guv. nr.1286 din 26.12.2018, în vigoare 28.12.2018]

34. Volumul de muncă al cadrelor didactice, didactice auxiliare şi ştiinţifico-didactice nu trebuie să depăşească 1,25 norme didactice.

În cazul asigurării insuficiente cu cadre, conducătorii instituţiilor de învăţămînt pot stabili cadrelor didactice, didactice auxiliare şi ştiinţifico-didactice un volum maxim de lucru de pînă la 1,5 norme didactice, iar pentru cadrele didactice, didactice auxiliare şi ştiinţifico-didactice din învăţămîntul artistic – pînă la 2 norme didactice.

35. Se permite personalului de conducere, inclusiv conducătorilor din instituţii să desfăşoare activitate didactică în timpul orelor de program în limita de pînă la 0,5 din norma didactică. Nu se permite personalului de conducere cumularea atribuţiilor altor funcţii în orele de program.

Aprobarea volumului suplimentar de ore se va efectua prin emiterea unui ordin de către rectorul/directorul instituţiei în baza deciziei Senatului/Consiliului de administraţie, în care se va indica obiectul, numărul suplimentar de ore şi perioada pentru care este valabil ordinul.

[Pct.35 modificat prin Hot.Guv. nr.1286 din 26.12.2018, în vigoare 28.12.2018]

36. Personalul didactic şi ştiinţifico-didactic poate fi salarizat prin plata cu ora sau prin cumul. Calculul salariului pe oră pentru personalul antrenat în activitatea didactică în toate ramurile economiei naţionale se efectuează în modul stabilit de Guvern.

361. Personalul instituţiilor de învăţământ superior cu autonomie financiară care realizează activităţi în proiecte de cercetare, inovare şi transfer tehnologic, obţinute în bază de competiţie, finanţate din surse externe sau interne, este salarizat prin plata cu ora, din contul şi în limitele mijloacelor prevăzute pentru retribuirea muncii stabilite în acordurile/contractele de finanţare, în conformitate cu normativele de plată prevăzute în tabelul 11.

[Pct.361 în redacţia Hot.Guv. nr.878 din 23.12.2024, în vigoare 26.01.2025]

[Pct.361 modificat prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

[Pct.361 introdus prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

[Pct.362 abrogat prin Hot.Guv. nr.878 din 23.12.2024, în vigoare 26.01.2025]

[Pct.362 introdus prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

37. În scopul planificării anuale a cheltuielilor bugetului de stat aferente serviciilor educaţionale pentru realizarea comenzii de stat de pregătire a cadrelor de specialitate, cheltuielile de personal se determină reieşind din partea fixă a salariului, calculat cu valoarea de referinţă corespunzătoare coeficientului de salarizare 1,00, aprobată în legea bugetului de stat pentru anul respectiv angajaţilor cu funcţii similare din sectorul bugetar a sporului pentru performanţă, a sporului cu caracter specific pentru lucrul curativ în învăţămîntul medical şi farmaceutic a sporului de compensare pentru munca prestată în condiţii nefavorabile, a sporului pentru orele de muncă prestate în afara duratei normale a timpului de muncă sau în zilele de sărbătoare nelucrătoare şi/sau în zilele de repaus şi a sporului pentru munca de noapte, în conformitate cu prezenta hotărîre.

[Pct.37 completat prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

[Pct.37 completat prin Hot.Guv. nr.52 din 30.01.2019, în vigoare 01.02.2019]

38. Asigurarea menţinerii salariilor personalului din instituţii:

1) în cazul în care, pentru unii salariaţi din instituţii, salariul lunar calculat începînd cu 1 decembrie 2018 pentru o funcţie cu durata normală a timpului de muncă este mai mic decît salariul mediu lunar calculat anterior intrării în vigoare a prezentei hotărîri, acestora li se va plăti diferenţa de salariu;

2) în cazul în care, pentru unii salariaţi din instituţii, prin aplicarea prezentei hotărîri, salariul lunar calculat începînd cu 1 decembrie 2018, pentru o funcţie cu durata normală a timpului de muncă, este mai mare decît salariul mediu lunar calculat anterior intrării în vigoare a prezentei hotărîri şi mai mic decît cuantumul salariului minim pe ţară, aceştia vor beneficia de plăţi compensatorii. Plata compensatorie se determină ca diferenţă dintre cuantumul salariului minim pe ţară şi salariul lunar calculat în condiţiile prezentei hotărîri şi se recalculează proporţional timpului efectiv lucrat;

3) modul de calculare a salariului mediu lunar luat în calcul pentru stabilirea diferenţei de salariu şi a plăţilor compensatorii potrivit prezentului punct se realizează în condiţii similare aplicate personalului din sectorul bugetar, cu excluderea din calcul a unor plăţi salariale care nu comportă caracter permanent, stabilite prin acte interne ale instituţiei;

4) garanţiile prevăzute la subpct. 1) şi 2) se aplică pentru perioada de activitate în instituţia respectivă, în aceeaşi funcţie sau într-o funcţie mai avansată, pentru personalul efectiv încadrat în instituţii la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri. Garanţiile respective nu se aplică persoanelor care, la data intrării în vigoare a prezentei hotărîri, au contractele individuale de muncă suspendate.

[Pct.38 modificat prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

[Pct.38 modificat prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

[Pct.38 modificat prin Hot.Guv. nr.320 din 18.05.2022, în vigoare 20.05.2022]

[Pct.38 completat prin Hot.Guv. nr.52 din 30.01.2019, în vigoare 01.02.2019]

39. Premiul anual pentru rezultatele activităţii din anul 2018 se va acorda angajaţilor care au beneficiat de premii anuale pînă la intrarea în vigoare a prezentei hotărîri, în conformitate cu Hotărîrea Guvernului nr.180/2013 cu privire la plata premiului anual personalului din unităţile bugetare.

[Tabelul 1 completat prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

[Tabelul 1 (notele) completat prin Hot.Guv. nr.320 din 18.05.2022, în vigoare 20.05.2022]

[Tabelul 1 (notele) completat prin Hot.Guv. nr.1286 din 26.12.2018, în vigoare 28.12.2018]

[Tabelul 11 în redacţia Hot.Guv. nr.878 din 23.12.2024, în vigoare 26.01.2025]

[Tabelul 11 modificat prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

[Tabelul 11 introdus prin Hot.Guv. nr.8 din 11.01.2023, în vigoare 13.01.2023]

[Tabelul 2 modificat prin Hot.Guv. nr.81 din 26.02.2025, în vigoare 28.02.2025]

[Tabelul 2 modificat prin Hot.Guv. nr.1039 din 21.12.2023, în vigoare 01.01.2024]

[Tabelul 2 modificat prin Hot.Guv. nr.320 din 18.05.2022, în vigoare 20.05.2022]

[Tabelul 2 completat prin Hot.Guv. nr.52 din 30.01.2019, în vigoare 01.02.2019]