BIZLEXLegislația Republicii Moldova
Hotărâri

550/09.07.2014 Hotărîre privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară

Tipul documentului
Hotărâri
Data adoptării
09.07.2014

GUVERNUL REPUBLICII MOLDOVA

H O T Ă R Î R E

privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară

nr. 550  din  09.07.2014

 (în vigoare 18.07.2014) 

Monitorul Oficial nr.185-199 art.596 din 18.07.2014

* * *

Abrogat: 30.09.2022

Hotărîrea Guvernului nr.670 din 29.09.2022

Notă: Se declară neconstituţională Hotărârea conform Hot. Curţii Constituţionale nr.12 din 16.06.2022, în vigoare 01.08.2022

În conformitate cu prevederile Legii nr.1432-XIV din 28 decembrie 2000 privind modul de stabilire şi reexaminare a salariului minim (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2001, nr.21-24, art.79), cu modificările şi completările ulterioare, Guvernul

HOTĂRĂŞTE:

1. Se stabileşte, cu începere de la 1 octombrie 2014, salariul minim pe ţară în cuantum de 1000 lei lunar pentru un program complet de lucru de 169 de ore (în medie pe lună), ceea ce reprezintă 5,92 lei pe oră.

În cazul în care programul de muncă este, potrivit legii, mai mic de 40 de ore pe săptămînă, salariul minim orar se calculează de către agenţii economici prin raportarea salariului minim lunar, prevăzut în prezentul punct, la numărul mediu de ore lunar, potrivit programului legal de lucru aprobat.

2. Se abrogă Hotărîrea Guvernului nr.15 din 19 ianuarie 2009 "Privind stabilirea cuantumului salariului minim pe ţară" (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr.10-11, art.43).