Ordin nr.2 din 09.01.2017 privind aprobarea unor formulare tipizate aferente activităţii persoanelor fizice care desfăşoară activitate independentă şi a Indicaţiilor privind completarea acestora
MINISTERUL FINANŢELOR
O R D I N
privind aprobarea unor formulare tipizate aferente activităţii
persoanelor fizice care desfăşoară activitate independentă
şi a Indicaţiilor privind completarea acestora
nr. 2 din 09.01.2017
(în vigoare 13.01.2017)
Monitorul Oficial al R. Moldova nr. 9-18 art. 37 din 13.01.2017
* * *
[Titlul modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
[Titlul completat prin Ordinul Min.Fin. nr.72 din 27.03.2018, în vigoare 11.05.2018]
În scopul executării prevederilor capitolului 102 din Titlul II al Codului fiscal, introduse prin Legea nr.281 din 16 decembrie 2016 cu privire la modificarea şi completarea unor acte legislative (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2016, nr.472-477, art.947),
ORDON:
1. Se aprobă formularul-tip "Cererea de înregistrare/actualizare a datelor/încetare a activităţii pentru persoanele ce desfăşoară activitate independentă", conform anexei nr.1, şi "Cerinţele de înregistrare/actualizare a datelor/încetare a activităţii independente", conform anexei nr.2.
[Pct.1 modificat prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
2. Se aprobă formularul-tip "Confirmarea privind luarea la evidenţa fiscală a persoanelor fizice care desfăşoară activitate independentă", conform anexei nr.3.
3. Se aprobă formularul-tip forma AI17 "Declaraţia cu privire la impozitul pe venit a persoanei fizice care desfăşoară activitate independentă", conform anexei nr.4 şi modul de completare a acesteia, conform anexei nr.5.
[Pct.31, 32 abrogate prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
[Pct.31, 32 introduse prin Ordinul Min.Fin. nr.72 din 27.03.2018, în vigoare 11.05.2018]
33. Se aprobă formularul-tipizat "Avizul de plată a impozitului pe venit din activitatea independentă", conform anexei nr.9.
[Pct.33 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
34. Avizul de plată a impozitului pe venit din activitatea independentă se remite contribuabilului prin email sau prin poştă, după caz.
[Pct.34 introdus prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
4. Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
| MINISTRUL FINANŢELOR | Octavian ARMAŞU |
| Nr.2. Chişinău, 9 ianuarie 2017. | |
|
Anexa nr.1 la Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 9 ianuarie 2017 Nr. Cererii ____________ Denumirea subdiviziunii SFS___________________ Codul subdiviziunii SFS _______________________ Cerere de încetare a activităţii independente Data/_____/_____/____ ziua / luna / anul 1. Codul IDNO __________________________________________________________________ 2. Numele, Prenumele____________________________________________________________ 3. Domiciliul____________________________________________________________________ (municipiul, oraşul, comuna, strada, numărul casa/bloc, apartament) 4. E-mail ______________________________________________________________________ 5. Telefon mobil/fix_______________________________________________________________ Notă * Contribuabilii care încetează activitatea pe parcursul perioadei fiscale, calcularea impozitului pe venit se efectuează prin aplicarea cotei impozitului asupra venitului din activităţi independente, care nu poate constitui mai puţin de 250 de lei pentru fiecare lună pe parcursul căreia persoana a fost înregistrată ca subiect al impunerii potrivit art.697 din Codul fiscal. ☐ Declar pe proprie răspundere, cunoscând prevederile legislaţiei în vigoare cu privire la falsul în declaraţii, că datele incluse în cerere, sunt depline şi veridice. |
|
| ________________________ (Numele/Prenumele) |
______________________ (Semnătura) |
[Anexa nr.1 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.100 din 07.07.2026, în vigoare 22.07.2026]
[Anexa nr.1 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
|
Anexa nr.2 la Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 9 ianuarie 2017 Cerinţele de încetare a activităţii independente Persoanele fizice ce intenţionează să înceteze activitatea independentă sunt obligaţi să depună ”Cererea de încetare a activităţii independente” (în continuare – Cerere), conform Anexei nr.1 la prezentul ordin, la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat în a cărui rază teritorială de deservire îşi are adresa de domiciliu sau on-line prin intermediul portalului www.sfs.md. La Cerere vor fi anexate următoare documente: - Registrul de evidenţă a procurărilor de la persoanele fizice ce nu desfăşoară activitate de întreprinzător aprobat prin Ordinul Serviciului Fiscal de Stat nr.229/2023, pentru anul în care a fost depusă Cererea (în cazul depunerii cererii de radiere la DDF). În cazul neprezentării/lipsei registrului menţionat, contribuabilul va depune o declaraţie pe proprie răspundere (în formă liberă) privind neefectuarea procurărilor de la persoanele fizice ce nu desfăşoară activitate de întreprinzător pe parcursul anului respectiv; - Confirmarea privind luarea la evidenţă fiscală a persoanei fizice care desfăşoară activitate independentă, aprobată prin anexa nr.3 la prezentul ordin. Concomitent, contribuabilul are obligaţia de radiere din evidenţă a Echipamentului de casă şi de control utilizat în activitate, depunând la Centrul de asistenţă tehnică Cererea privind radierea din evidenţă a Echipamentului de casă şi de control, în conformitate cu prevederile Regulamentului cu privire la modul de evidenţă şi sigilare a echipamentelor de casă şi de control, aprobat prin Ordinul SFS nr.632/2020. Notă: Încetarea activităţii independente are loc doar după radierea ECC din evidenţă. |
[Anexa nr.1 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.100 din 07.07.2026, în vigoare 22.07.2026]
[Anexa nr.2 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
[Anexa nr.2 completată prin Ordinul Min.Fin. nr.72 din 27.03.2018, în vigoare 11.05.2018]
|
Anexa nr.3 la Ordinul Ministerului Finanţelor nr.2 din 9 ianuarie 2017 |
||
|
SERVICIUL FISCAL DE STAT |
ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ СЛУЖБА |
|
|
CONFIRMARE privind luarea la evidenţa fiscală în calitate de persoană fizică ce desfăşoară activitate independentă ____ ___________ 20__ Nr. _______ Privind luarea la evidenţă fiscală a contribuabilului ce practică activitate independentă ______________________________________________________________________________ (Denumirea contribuabilului) ______________________________________________________________________________ (codul IDNO) |
||
|
_______________________ (funcţia)(semnătura) |
___________________________ (numele, prenumele) |
|
|
Înştiinţare: Luarea la evidenţă în calitate de plătitor de contribuţii la bugetul asigurărilor sociale de stat şi de asigurat în sistemul public de asigurări sociale se face de Casa Naţională de Asigurări Sociale în baza informaţiei furnizate de Serviciul Fiscal de Stat. Contribuţia de asigurări sociale de stat obligatorie în sumă fixă anuală se stabileşte în Legea bugetului asigurărilor sociale de stat anuală şi se achită lunar, câte 1/12 din suma anuală, până la data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune. Pentru neplata contribuţiei de asigurări sociale în termenul stabilit (până la data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune, Casa Naţională de Asigurări Sociale va calcula majorarea de întârziere (penalitatea)) în mărime de 0,1% din suma datoriei pentru fiecare zi de întârziere, până la data plăţii efective a sumei datorate, inclusiv. Notă: În cazul înregistrării venitului din desfăşurarea activităţii independente, într-o perioadă fiscală, în mărime ce depăşeşte suma de 1,2 mil. lei, fără înregistrarea activităţii într-o altă formă organizatorico-juridică conform legislaţiei Republicii Moldova, aceasta este pasibilă sancţionării conform Codului contravenţional, dacă acţiunile nu întrunesc elemente constitutive ale infracţiunilor prevăzute de Codul penal. La depăşirea plafonului venitului din desfăşurarea activităţii independente, persoana fizică urmează să prezinte Declaraţia persoanei fizice cu privire la impozitul pe venit (Forma CET18) cu reflectarea veniturilor obţinute. |
||
[Anexa nr.3 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.100 din 07.07.2026, în vigoare 22.07.2026]
[Anexa nr.3 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
Anexa nr.4
la Ordinul Ministerului Finanțelor
Nr. 2 din 9 ianuarie 2017
| Formular AI17
Форма DECLARAȚIA cu privire la impozitul pe venit a persoanei fizice care desfășoară activitate independentă ДЕКЛАРАЦИЯ о подоходном налоге физического лица, осуществляющего независимую деятельность |
|
| Codul fiscal ____________________________________
Фискальный код Serviciul Fiscal de Stat __________________________ (subdiviziunea/ подразделение) Государственная налоговая служба |
Numele, prenumele persoanei __________________
Фамилия, имя лица Perioada fiscală ______________________________ Налоговый период |
| Tipul veniturilor/ Тип доходов | Suma/ Сумма |
|
| 1 | 2 | |
| 1. | Venituri din desfășurarea activității independente
Доход от осуществления независимой деятельности |
|
| 2. | Cota impozitului pe venit (%)
Ставка подоходного налога |
|
| 3. | Impozitul pe venit conform cotei în vigoare (rînd.1 x rînd.2)
Подоходный налог согласно действующей ставке |
|
| 4. | Impozitul pe venit stabilit în sumă fixă conform art.6911 din Codul fiscal
Подоходный налог установленный в фиксированной сумме в соответствии с ст.6911 Налогового кодекса |
|
| 5. | Impozitul pe venit determinat pînă la deducerea din acesta a cheltuielilor suportate pentru procurarea (achiziționarea) mașinii de casă și de control utilizate în activitate (se indică suma mai mare dintre rînd.3 și rînd.4)
Подоходный налог исчисленный до вычета из него понесенных расходов по покупке (приобретению) используемой в деятельности контрольно-кассовой машины (указывается наибольшая величина между показателями ряд.3 и ряд.4 ) |
|
| 6. | Deducerea cheltuielilor suportate pentru procurarea (achiziționarea) mașinii de casă și control utilizate în activitate, în limita sumei impozitului pe venit calculat.
Вычеты расходов понесенных на покупку (приобретение) контрольно-кассовой машины используемой в деятельности, в пределах начисленного подоходного налога. |
|
| 7. | Suma totală a impozitului pe venit achitat în rate în perioada fiscală de gestiune
Общая сумма подоходного налога, уплаченного в рассрочку в отчетном налоговом периоде |
|
| 8. | Suma impozitului pe venit spre plată (rînd.5-rînd.6-rînd.7) (se completează în cazul în care rezultatul diferenței este pozitiv)
Сумма подоходного налога к уплате (гр.5– гр.6– гр.7) (заполняется в случаях, когда результат разницы положительный) |
|
| 9. | Suma impozitului pe venit achitată în plus (rînd.5-rînd.6-rînd.7) (se completează în cazul în care rezultatul diferenței este negativ fără indicarea semnului)
Сумма переплаты подоходного налога (гр.5– гр.6– гр.7) (заполняется без указания знака в случаях, когда результат разницы отрицательный) |
|
|
Suma de control/ _______________________________________ Контрольная сумма (indicatorul rînd.8/ показатель стр.8) Declar că informația din darea de seamă este veridică şi port răspundere conform legislației în vigoare în cazul includerii informației false şi/sau neveridice. Заявлю, что информация данного отчета является достоверной и несу ответственность, предусмотренную действующим законодательством, в случае включения ложной или недостоверной информации. |
|
|
Semnătura declarantului _____________ Подпись заявителя |
Data prezentării ___________________ Дата представления |
Anexa nr.5
la Ordinul Ministerului Finanțelor
nr.2 din 9 ianuarie 2017
MODUL DE COMPLETARE
a Declaraţiei cu privire la impozitul pe venit a persoanei
fizice care desfăşoară activitate independentă
1. La poziţia "Codul fiscal" se reflectă codul fiscal indicat în buletinul de identitate sau, în lipsa acestuia, în alt act care confirmă identitatea persoanei fizice – paşaport, adeverinţă de naştere etc..
2. La poziţia "Numele, prenumele persoanei" se indică numele, prenumele persoanei fizice care desfăşoară activitate independentă conform art.696 din Codul fiscal.
3. La poziţia "Serviciul Fiscal de Stat" se indică denumirea subdiviziunii Serviciului Fiscal de Stat în raza căreia persoana fizică îşi are domiciliul.
4. La poziţia "Perioada fiscală" se indică perioada fiscală pentru care se depune Declaraţia. Perioada fiscală se completează cu un cod, care are următoarea structură: A/XXXX, unde XXXX este anul de gestiune;
5 În rîndul 1 se indică suma venitului obţinut din desfăşurarea activităţii independente în perioada fiscală de declarare. Suma venitului se va diminua cu valoarea de returnare/ restituire a mărfii sau valoarea discontului (reducerii) efectuată în perioada fiscală de gestiune, inclusiv în cazul în care vînzarea mărfurilor respective a avut loc în perioadele fiscale precedente.
6. În rîndul 2 se indică mărimea cotei impozitului pe venit în vigoare în perioada de raportare, stabilită la art.6911 din Codul fiscal.
7. În rîndul 3 se indică suma impozitului pe venit care se determină prin aplicarea cotei impozitului asupra veniturilor din activităţi independente (rînd.1 x rînd.2).
8. În rîndul 4 se indică suma impozitului pe venit stabilit în sumă fixă conform art.6911 din Codul fiscal.
9. În rîndul 5 se indică suma impozitului pe venit pînă la deducerea cheltuielilor suportate pentru procurarea (achiziţionarea) maşinii de casă şi de control utilizate în activitate (se indică suma mai mare dintre rînd.3 şi rînd.4).
10. În rîndul 6 se indică suma cheltuielilor suportate pentru procurarea (achiziţionarea) maşinii de casă şi de control utilizate în activitate care sunt permise spre deducere conform art.6911 alin.(2) din Codul fiscal. Deducerea cheltuielilor menţionate se permit în limita sumei impozitului calculat.
11. În rîndul 7 se indică suma totală a impozitului pe venit achitat în rate în perioada fiscală de gestiune.
12. În rîndul 8 se indică suma impozitului pe venit spre plată care se determină prin diferenţa indicatorilor din rînd.5, rînd.6 şi rînd.7. Se completează în cazul în care rezultatul diferenţei este pozitiv.
13. În rîndul 9 se indică suma impozitului pe venit achitat în plus. Se completează în cazul în care rezultatul diferenţei dintre indicatorii rînd.5, rînd.6 şi rînd.7 este negativ, fără indicarea semnului.
14. În rubrica "Suma de control" se indică suma din rîndul 8.
15. Contribuabilul semnează Declaraţia şi indică data prezentării acesteia. Primirea Declaraţiei se confirmă de subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat prin aplicarea ştampilei şi prin semnătura funcţionarului care a primit Declaraţia.
16. Declararea impozitului pe venit de către persoanele fizice ce desfăşoară activitaţi independente în anul 2023, pentru perioada de activitate de la 1 ianuarie până la 30 iunie 2023, se efectuează nu mai târziu de data de 25 iulie 2023.
Perioada 01 ianuarie - 30 iunie 2023 este ultima perioadă pentru care raportarea obligaţiilor fiscale se va efectua în baza Declaraţiei (Forma AI17).
[Anexa nr.5 completată prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
Anexa nr.6
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.2 din 9 ianuarie 2017
INDICAŢII METODICE
privind particularităţile ţinerii evidenţei vînzărilor şi procurărilor în scopuri
fiscale de către persoanele fizice ce desfăşoară activităţi independente
[Anexa nr.6 abrogată prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
[Anexa nr.6 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.72 din 27.03.2018, în vigoare 11.05.2018]
Anexa nr.7
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.2 din 9 ianuarie 2017
BORDEROU DE ACHIZIŢIE
al persoanei fizice ce desfăşoară activităţi independente
[Anexa nr.7 abrogată prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
[Anexa nr.7 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.72 din 27.03.2018, în vigoare 11.05.2018]
Anexa nr.8
la Ordinul ministrului finanţelor
nr.2 din 9 ianuarie 2017
INSTRUCŢIUNE
de completare a borderoului de achiziţie al persoanei
fizice ce desfăşoară activităţi independente
[Anexa nr.8 abrogată prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
[Anexa nr.8 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.72 din 27.03.2018, în vigoare 11.05.2018]
|
Anexa nr.9 la Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 9 ianuarie 2017 |
||
|
Serviciul Fiscal de Stat ____________________________________________________________________________ Subdiviziunea SFS la care se deserveşte contribuabilul/ |
||
| Date de contact | ____________________________________________________ | |
| Denumirea contribuabilului | ____________________________________________________ | |
| Adresa domiciliului/ | ____________________________________________________ Cod poştal, localitate (oraş, sat), stradă, număr, apartament (casă) |
|
|
Avizul de plată a impozitului pe venit din activitatea independentă pentru trimestrul __ anul 20 __ Nr. _________ Data întocmirii "___"__________20____ Termenul de achitare ________________ |
||
| Informaţia cu privire la suma impozitului pe venit calculat | Trimestrul__ | |
| 1. | Suma venitului obţinut din desfăşurarea activităţii independente (lei) | |
| 2. | Cota impozitului pe venit (%) conform art.6911 alin.(1) din Codul fiscal | |
| 3. | Impozitul pe venit conform cotei în vigoare (lei) rând 1 * rând 2 | |
| 4. | Impozitul pe venit în valoare minimă conform art.6911 alin.(1) din Codul fiscal | |
| 5. | Impozitul pe venit determinat până la deducerea din acesta a cheltuielilor suportate pentru procurarea ECC se indică valoarea mai mare dintre rândul 3 şi 4 | |
| 6. | Valoarea cheltuielilor suportate pentru procurarea ECC, pasibilă deducerii în prima perioadă fiscală de activitate în limita sumei impozitului pe venit datorat conform art.6911 din Codul fiscal | |
| 7. | Suma impozitului pe venit calculat rând 5 – rând 6 | |
| 8. | Valoarea rămasă a cheltuielilor pentru procurarea ECC, pasibilă deducerii în prima perioadă fiscală de activitate rând 6 – rând 5, se completează în cazul în care rezultatul diferenţei este pozitiv | |
| 9. | Restanţă (-) / supraplată (+) la data generării avizului de plată | |
| 10. | Total către plată impozitul pe venit (lei) rând 7 – rând 9 | |
| Date bancare | QR cod pentru achitare | |
| Plătitor | ____________________________________ | |
| Codul fiscal al plătitorului | _____________________ | |
| Beneficiar | MF – Trezoreria de Stat | |
| Codul fiscal al beneficiarului | 1006601000037 | |
| Prestator beneficiar | Ministerul Finanţelor – Trezoreria de Stat | |
| Codul IBAN al beneficiarului | ||
| Destinaţia plăţii - Impozit pe venit din activitatea independentă | ||
| Total către plată | _____ ,__ lei/ | |
|
Informaţia cu referire la contribuţia de asigurări sociale de stat Calculul contribuţiei de asigurări sociale de stat obligatorii se efectuează lunar de către Casa Naţională de Asigurări Sociale. Plata contribuţiei de asigurări sociale în sumă fixă se efectuează de persoana care desfăşoară activitate independentă lunar, până la data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune. Restanţa la plata contribuţiilor de asigurări la situaţia de ___________constituie ______ lei. Restanţa la plata majorărilor de întârziere la situaţia de ___________ constituie ______ lei. Supraplata la plata contribuţiilor de asigurări sociale la situaţia de _________constituie_____ lei. Plăţile la bugetul asigurărilor sociale de stat se transferă conform următoarelor date bancare: Beneficiar: MF – Trezoreria de Stat / Codul IBAN: MD26TRGAAB12131001000000 (contribuţii de asigurări sociale) şi MD61TRGAAB12141001000000 (majorări de întârziere); Cod fiscal beneficiar: 1006601000037; Prestatorul beneficiar: Ministerul Finanţelor – Trezoreria de Stat. Notă: ** Deducerea cheltuielilor suportate pentru procurarea (achiziţionarea) echipamentului de casă şi de control utilizat în activitate, se permite în limita sumei impozitului pe venit calculat doar în primul an de activitate. |
||
[Anexa nr.9 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.100 din 07.07.2026, în vigoare 22.07.2026]
[Anexa nr.9 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.120 din 15.10.2024, în vigoare 24.10.2024]
[Anexa nr.9 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.56 din 29.06.2023, în vigoare 01.07.2023]
|
Anexa nr.10 la Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 9 ianuarie 2017 |
||
| Serviciul Fiscal de Stat _____________________________________________________________________________ SFS la care se deserveşte contribuabilul/ |
||
| Date de contact | ____________________________________________________ | |
| Denumirea contribuabilului | ____________________________________________________ | |
| Adresa domiciliului/ | ____________________________________________________ Cod poştal, localitate (oraş, sat), stradă, număr, apartament (casă) |
|
|
Avizul de plată a impozitului pe venit din activitatea independentă recalculat în tr. IV 20____ Nr. _________ Data întocmirii "___"__________20_____ Termenul de achitare ________________ |
||
| Informaţia cu privire la recalculul impozitului pe venit | Perioada fiscală 20__ |
|
| 1. | Suma venitului anual obţinut din desfăşurarea activităţii independente (lei) | |
| 2. | Cota impozitului pe venit (%) conform art.6911 alin.(1) din Codul fiscal | |
| 3. | Impozitul pe venit conform cotei în vigoare pentru perioada fiscală de activitate (lei) rând 1* rând 2 | |
| 4. | Impozitul pe venit în valoare minimă pentru perioada fiscală de activitate (lei) conform art.6911 alin. (1) din Codul fiscal | |
| 5. | Impozitul pe venit calculat în tr. I – III conform avizelor de plată anterioare | |
| 6. | Impozitul pe venit recalculat, determinat în urma diferenţei dintre impozitul pe venit corespunzător vânzărilor efectuate şi suma impozitului pe venit calculat în tr. I – III (lei) valoarea mai mare dintre rândul 3 şi 4 – rând 5 | |
| 7. | Valoarea cheltuielilor suportate pentru procurarea ECC, pasibilă deducerii în prima perioadă fiscală de activitate (lei) în limita sumei impozitului pe venit datorat conform art.6911 alin. (2) din Codul fiscal | |
| 8. | Suma impozitului pe venit calculat (lei) rând 6 – rând 7 (în cazul în care rândul 6 este valoare pozitivă) | |
| 9. | Restanţă (-) / supraplată (+) la data generării avizului de plată | |
| 10. | Total către plată impozitul pe venit (lei) rând 8 – rând 9 | |
| Date bancare | QR cod pentru achitare | |
| Plătitor | __________________________________ | |
| Codul fiscal al plătitorului | _____________________ | |
| Beneficiar | MF – Trezoreria de Stat | |
| Codul fiscal al beneficiarului | 1006601000037 | |
| Prestator beneficiar | Ministerul Finanţelor – Trezoreria de Stat | |
| Codul IBAN al beneficiarului | ||
| Destinaţia plăţii - Impozit pe venit din activitatea independentă | ||
| Total către plată | _____ , __ lei/ | |
|
Informaţia cu referire la contribuţia de asigurări sociale de stat Calculul contribuţiei de asigurări sociale de stat obligatorii se efectuează lunar de către Casa Naţională de Asigurări Sociale. Plata contribuţiei de asigurări sociale în sumă fixă se efectuează de persoana care desfăşoară activitate independentă lunar, până la data de 25 a lunii următoare lunii de gestiune. Restanţa la plata contribuţiilor de asigurări la situaţia de ___________ constituie ______ lei. Restanţa la plata majorărilor de întârziere la situaţia de ___________ constituie ______ lei. Supraplata la plata contribuţiilor de asigurări sociale la situaţia de ______ constituie_____ lei. Plăţile la bugetul asigurărilor sociale de stat se transferă conform următoarelor date bancare: Beneficiar: MF – Trezoreria de Stat / Codul IBAN: MD26TRGAAB12131001000000 (contribuţii de asigurări sociale) şi MD61TRGAAB12141001000000 (majorări de întârziere); Cod fiscal beneficiar: 1006601000037; Prestatorul beneficiar: Ministerul Finanţelor – Trezoreria de Stat. Notă: * Suma totală către plată a impozitului pe venit pentru trimestrul IV constituie suma impozitului recalculată ca diferenţă impozitului calculat pentru trimestrele I-III a anului de gestiune, corespunzător vânzărilor efectuate pe parcursul anului fiscal, dar nu mai puţin de 750 lei pentru fiecare trimestru (art.6912 din Codul fiscal). ** Deducerea cheltuielilor suportate pentru procurarea (achiziţionarea) echipamentului de casă şi de control utilizat în activitate, se permite în limita sumei impozitului pe venit calculat doar în primul an de activitate. |
||
[Anexa nr.10 în redacţia Ordinului Min.Fin. nr.100 din 07.07.2026, în vigoare 22.07.2026]
[Anexa nr.10 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.120 din 15.10.2024, în vigoare 24.10.2024]
|
Anexa nr.11 la Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 9 ianuarie 2017 |
|
|
Serviciul Fiscal de Stat ___________________________________________________________________ Subdiviziunea SFS |
|
| IDNO | |
| Nume, Prenume | |
| Adresa domiciliului | |
| Date de contact | |
| Data (ziua/luna/anul) | |
|
Cerere Solicit corectarea sumei venitului reflectat în avizul de plată nr._____________ pentru tr. __ anul 20__ în legătură cu emiterea bonului fiscal eronat/cu date eronate Bon fiscal emis eronat A |
|||
| N/o | Nr. bonului fiscal | Data bonului fiscal | Suma bonului fiscal |
| 1 | 2 | 3 | 4 |
| 1. | |||
| 2. | |||
| 3. | |||
| ... | |||
|
Bon fiscal cu date eronate B Se completează în cazul în care a fost emis bon fiscal corectat |
||||||
| N/o | Bonul fiscal emis cu date eronate | Bonul fiscal emis corectat | ||||
| Nr. bonului fiscal | Data bonului fiscal | Suma bonului fiscal | Nr. bonului fiscal | Data bonului fiscal | Suma bonului fiscal | |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 1. | ||||||
| 2. | ||||||
| 3. | ||||||
| ... | ||||||
|
C Se completează în cazul în care nu a fost emis bon fiscal corectat |
||||
| N/o | Bonul fiscal emis cu date eronate | Suma achitată de către cumpărător | ||
| Nr. bonului fiscal | Data bonului fiscal | Suma bonului fiscal | ||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 1. | ||||
| 2. | ||||
| 3. | ||||
| ... | ||||
|
Anexă: ____ bon(uri) fiscale Semnătura / _____________________ |
||||
[Anexa nr.11 modificată prin Ordinul Min.Fin. nr.100 din 07.07.2026, în vigoare 22.07.2026]
[Anexa nr.11 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.120 din 15.10.2024, în vigoare 24.10.2024]
|
Anexa nr.12 la Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 9 ianuarie 2017 REGULAMENT privind corectarea sumei venitului reflectat în avizul de plată a impozitului pe venit din activitatea independentă 1. Prezentul Regulament se aplică persoanelor fizice care desfăşoară activităţi independente şi solicită corectarea avizului de plată a impozitului pe venit din activitatea independentă în legătură cu emiterea bonului fiscal eronat/cu date eronate. 2. Pentru corectarea sumei venitului reflectate în avizul de plată a impozitului pe venit din activitatea independentă, solicitantul depune o cerere conform anexei nr.11 la prezentul Ordin la subdiviziunea Serviciului Fiscal de Stat în a cărei rază teritorială de deservire îşi are adresa de domiciliu (Direcţia deservire fiscală), până la termenul limită de achitare a impozitului pe venit pentru trimestrul corespunzător. 3. Termenul limită de achitare a impozitului pe venit din activitatea independentă este data de 25 a lunii următoare termenului de prezentare a avizului de plată. 4. La Cerere, contribuabilul obligatoriu va anexa bonul sau bonurile fiscale emise eronat sau cu date eronate. 5. Persoana fizică care desfăşoară activitate independentă va completa tabelul corespunzător literei pentru situaţiile după cum urmează: A – a fost emis eronat bonul fiscal; B - a fost emis bonul fiscal cu date eronate, cu emiterea ulterioară a bonului fiscal corectat; C – a fost emis bonul fiscal cu date eronate, fără emiterea bonului fiscal corectat. 6. Dacă în urma examinării documentelor prezentate, se confirmă caracterul eronat al datelor incluse în bonul fiscal emis de contribuabil, Direcţia deservire fiscală, în termen de 10 zile lucrătoare de la data depunerii Cererii de corectare a sumei venitului reflectat în avizul de plată, va adopta din oficiu Decizia pe marginea cererii de corectare a sumei venitului obţinut înregistrat în avizul de plată. 7. Formularul Deciziei pe marginea cererii de corectare a sumei venitului reflectat în avizul de plată se aprobă prin Ordinul directorului SFS. 8. În cazul în care, contribuabilul a depus Cererea de corectare a sumei venitului obţinut până la întocmirea avizului de plată a impozitului pe venit, Direcţia deservire fiscală, va adopta Decizia în termen de 10 zile lucrătoare de la data întocmirii avizului (data determinării obligaţiei fiscale). 9. În cazul confirmării parţiale a caracterului eronat al datelor incluse în unul din bonurile fiscale emise de contribuabil, în Decizie se vor indica motivele care au stat la baza acestei constatări. 10. Dacă în cadrul examinării nu se confirmă caracterul eronat al datelor incluse în bonurile fiscale emise de contribuabil, în Decizie va fi consemnat refuzul de a recalcula impozitul pe venit reflectat în avizul de plată, cu indicarea motivelor care au stat la baza acestei decizii. 11. Direcţia deservire fiscală, în acelaşi termen (10 zile lucrătoare de la data depunerii Cererii), va aduce la cunoştinţa contribuabilului Decizia pe marginea cererii de corectare a sumei venitului reflectat în avizul de plată, inclusiv cu eliberarea avizului de plată rectificat, cu suma recalculată a impozitului pe venit, după caz. 12. Dacă rândul 9 "Restanţă (-) / supraplată (+)" din avizul de plată corectat conţine date neveridice, Direcţia deservire fiscală va informa contribuabilul şi va verifica informaţia cu privire la existenţa restanţei prin intermediul Sistemului informaţional al Serviciului Fiscal de Stat. 13. Cererea de corectare a sumei venitului obţinut, înregistrat în avizul de plată, bonurile fiscale anexate la cerere, Decizia emisă de Direcţia deservire fiscală pe marginea cererii contribuabilului, scrisoarea de înştiinţare a contribuabilului despre decizia menţionată şi alte documente aferente examinării cererii în cauză se vor anexa la dosarul contribuabilului şi se vor digitiza conform prevederilor Ordinului directorului SFS nr.617/2018. |
[Anexa nr.12 introdusă prin Ordinul Min.Fin. nr.120 din 15.10.2024, în vigoare 24.10.2024]